Du som har forsøkt lavkarbo

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvor lenge holdt du på :)? Kom mye av vekten du mista tilbake når du sluttet med lavkarbo?

Er i tenkeboken om jeg skal forsøkte lavkarbo en periode. 2-3 mnd. Men det blir nok ikke permanent, altfor glad i vanlig mat til det :oops: agendaen er å gå litt ned i vekt. I tilegg har jeg PCOS.
Men lurer på om det er bortkastet å bare ta noen måneder lavkarbo, at man må leve slik «for alltid» for effekt.

Jeg jogger flere ganger i uken. Men etter svangerkapet har jeg veldig vondt i ryggen og får ikke til like lange distanser som før
Da må man gjøre noe med inntaket. :D
 
Jeg gikk ned 10 kilo på lavkarbo i løpet av 6mnd, jeg brukte ekstrem-metoden der man kutter all karbo. Jeg angrer skikkelig, vekta kom kjapt tilbake og den dag i dag (5år etter) kan jeg ikke spise brød eller pasta uten å bli skikkelig dårlig[emoji17]
 
Spise det ca i 30 dager å mistet ca 10 kg. Ja vet det høres helt utrolig ut. Gikk opp ca 5 av dem når jeg gikk over til vanlig kosthold, så var veldig fornøyd etterpå :) noen spiser under 100 karb, jeg følte under 10 karb.
Lykke til :)
 
Gått på lavkarbo i 2 runder. Gikk ned 10 kg første gangen og 14 kg andre gangen.

Men vi sprakk begge gangene. Første gangen holdt vi i 6 mnd, andre gangen kortere.

Det er ikke noe man klarer å opprettholde over flere år tenker jeg, og da er man like langt når man går over til vanlig kost igjen.
Da ville jeg heller ha spist vanlig kost, men tenkt på inntak av karbohydratrike matvarer og redusert mengden. Bytte ut poteten med mer grønnsaker ved middag feks. Spis 1 potet i stedet for 2, og mer grønt i stedet.
Spise mindre eller kutte ut søtt.

Mye er gjort der.
 
Jeg gikk ned 5kg samtidig som jeg startet på Metformin pga pocs.
Jeg spiste det i 3/4mnd, men jeg ble veldig dårlig i magen, så slutta med det, men etter det ble jeg flinkere til å tenke igjennom hva jeg spiser og har holdt vekta og gått ned enda noen kg. Metformin har nok noe med det å gjøre også ;)
 
Gikk et halvt års tid, ikke ekstrem versjon. Gikk ned kanskje noen kilo, men økte samtidig muskelmasse så endret kroppen. Kiloene gikk opp igjen da jeg sluttet, men hadde også da depresjon grunnet langvarig prøving med mat som terapi.
 
Om man skal gå tilbake til et vanlig norsk kosthold så kan man gjøre det langsomt og justere når man ser hvordan kroppen reagerer. Jeg tenker at det er liten vits i å gå i ketose for kun en kort periode, men noe ala Fedon kan være greit uansett. Jeg gikk opp igjen etter at jeg hadde gått 3 måneder på lavkarbo, men det var fordi jeg sluttet pga graviditet og at jeg spiste alt jeg kom over. Kunne tenkt meg å gå tilbake til lavkarbo etter hvert, for kroppen min har aldri fungert så bra som da jeg gikk på lavkarbo :)
 
Jeg gikk ned ca 10 kg på 2 mnd med strikt lavkarbo. Nå 7 mnd etter har jeg gått opp igjen mellom 1 og 2 kg. Jeg har gått tilbake til «vanlig» mat, men er nok mere forsiktig med snop nå enn jeg var tidligere.
 
Kutt kalorier i stedet. Det er lettere å opprettholde vekten etter man er ferdig med å gå ned i vekt. Man trenger ikke sånne ekstreme dietter :) som regel går man opp like mye som man gikk ned når man er ferdig med dietten
 
Takk for mange delte erfaringer :) det blir nok ikke lavkarbo diett på meg. Da det vil funke kanskje 2-3 mnd, men så tror jeg at jeg hadde sprukket.

Tror heller jeg skal forsøke å redusere karbohydratene og unødvendig sukker og redusere fristelser :) i dag spiste jeg to knekkebrød istedenfor to brødskiver til frokst feks.
Samboern er glad i potetgull og pleier å finne fram en pose før middag. Når han kom hjem var posen gjemt. Sa at skal han spise potetgull får han spise det i bilen om han på død og vil må gjøre det i ukedagene :knegg:.
 
Back
Topp