Du som fikk/får engsngsstønad...

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Hvordan løser dere det økonomisk sett frem til barnet begynner i barnehage?

Ikke mye.. Får halve husleia, halve strøm og halve kommunale avgifter.. Så får jeg 2000kr å leve for pluss barnetrygda på 970kr

Den gangen jeg fikk så jobbet gubben.

Sosialstønad her, sambo var arbeidsledig så fikk vel aap eller hva det het for noen år siden...

Så man får det man hadde fått om man hadde studert + foreldrestipendet?
Så lenge du ikke går ut i perm tidligere enn 3 uker før termin. Og om du fortsetter å studere stilles det ingen krav til å stå på eksamene.

Så man får det man hadde fått om man hadde studert + foreldrestipendet?
Foreldrestipendet får du istedenfor vanlig studielån. Den tiden du er i permisjon fra studiene får du samme beløp utbetalt fra Lånekassen men hele beløpet omgjøres til stipend istedenfor lån. Man kan få 10 måneder med foreldrestipend. Dette stipendet er uavhengig av om du tar permisjon fra studiene eller ikke.

Jeg fikk engangsstønad fra Nav og foreldrestipend fra Lånekassen (7200kr/måned, 18000 i august og januar) i 10 måneder etter fødsel.

Husk at du selv må søke om foreldrestipend ETTER at barnet er født. Ellers blir det vanlig studielån. Du søker først som vanlig om studielån, selv om du skal ta permisjon. Så omgjøres det til foreldrestipend senere.

Fekk foreldrestipend! :) var vel på 8000-, den gang. Og mannen jobbet fullt!

Back
Topp