Du som evt sliter med uro..

Lillafrosk

Fembarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Indre uro/uro i kroppen... Dine beste tips til å "lande" litt?

Jeg aner ikke hva jeg driver med, prøver puste litt (.. eh, og ta vitaminene jeg har glemt i dag), men sliter som regel med å lande skikkelig når uroen kommer :p

Guided meditasjon og rolig musikk jrg har veldig gode assosiasjoner til funker bra, særlig hvis jeg ikke får sove.
Utenom det er faktisk hjernedøde mobilspill noe av det som funker best på å få tankene mine ut av sporet som for uro:rolleyes: gjerne de med mye reklame om natta, da kjeder jeg meg og sovner under reklamen etterhvert:p

Ellers er det mange tips og triks for å lære seg å fokusere mer på de positive tankene generelt i løpet av hverdagen. Kan fortelle mer om det etterpå hvis du vil?
Nå må jeg opp og på jobb…

Guided meditasjon og rolig musikk jrg har veldig gode assosiasjoner til funker bra, særlig hvis jeg ikke får sove.
Utenom det er faktisk hjernedøde mobilspill noe av det som funker best på å få tankene mine ut av sporet som for uro:rolleyes: gjerne de med mye reklame om natta, da kjeder jeg meg og sovner under reklamen etterhvert:p

Ellers er det mange tips og triks for å lære seg å fokusere mer på de positive tankene generelt i løpet av hverdagen. Kan fortelle mer om det etterpå hvis du vil?
Nå må jeg opp og på jobb…

Sliter heldigvis ikke med et negativt tankekjør, det bare føles ut som om det ikke kan skje nok samtidig, og at hodet har alt for mye energi. Jeg trenger ikke nødvendigvis være fysisk energisk, men det kan hende jeg må ha utløp for uroen ved å f.eks sitte og klappe knokene mot hverandre, eller gjøre flere ting samtidig (som regel trykker jeg på telefonen mens jeg ser tven, men gubben synes ikke jeg følger med nok da :p)

Også er det bare å lande skikkelig før jeg skal legge meg. Fikk tilslutt sove etter å ha spilt spill på telefonen en drøy time ><

Prøvd eteriske oljer?

Sliter heldigvis ikke med et negativt tankekjør, det bare føles ut som om det ikke kan skje nok samtidig, og at hodet har alt for mye energi. Jeg trenger ikke nødvendigvis være fysisk energisk, men det kan hende jeg må ha utløp for uroen ved å f.eks sitte og klappe knokene mot hverandre, eller gjøre flere ting samtidig (som regel trykker jeg på telefonen mens jeg ser tven, men gubben synes ikke jeg følger med nok da :p)

Også er det bare å lande skikkelig før jeg skal legge meg. Fikk tilslutt sove etter å ha spilt spill på telefonen en drøy time ><
Godt du ikke sliter med tankekjør.

Har du gode rutiner før du legger deg for at kroppen/hodet kan få sjans til å roe ned?
Det har vært alfa omega for meg i tider.
Legge bort telefonen på kvelden, skru av tv, gå litt tidligere på badet for å ha tid til litt ekstra egenpleie, legge meg tidlig å lese eller bare høre på musikk på senga.
Skjerm er en stor synder for meg som jeg elsker litt for mye og tyr enda mer til i perioder med uro, men hver gang jeg klarer å ta meg sammen og virkelig roe ned uten for mye lys og inntrykk sover jeg så mye bedre og sovner mye raskere.

Håper du finner en løsning som passer for deg! Veldig slitsomt å ikke få sove

Prøvd eteriske oljer?
Nei, ikke for dette . Det er ikke så ofte jeg blir SÅ urolig, men det er bare så slitsomt å sitte i stua og føle at hjernen har tatt speed ><

Godt du ikke sliter med tankekjør.

Har du gode rutiner før du legger deg for at kroppen/hodet kan få sjans til å roe ned?
Det har vært alfa omega for meg i tider.
Legge bort telefonen på kvelden, skru av tv, gå litt tidligere på badet for å ha tid til litt ekstra egenpleie, legge meg tidlig å lese eller bare høre på musikk på senga.
Skjerm er en stor synder for meg som jeg elsker litt for mye og tyr enda mer til i perioder med uro, men hver gang jeg klarer å ta meg sammen og virkelig roe ned uten for mye lys og inntrykk sover jeg så mye bedre og sovner mye raskere.

Håper du finner en løsning som passer for deg! Veldig slitsomt å ikke få sove

Nei, men er ikke helt den typen. Vanligvis sovner jeg fort, det er bare de få gangene hjernen er på høygir at jeg gjerne ender opp med å brette klær, vaske gulv, rydde noe etc, istedenfor å legge meg :p Og det går greit. Men er mest slitsomt når jeg forsøker gjøre en rolig aktivitet sammen med andre, også greier jeg ikke helt det. :P

Meditasjon, yoga, trening, hjernetrim som puslespill, sudoku osv.danse med musikk, husarbeid. Ta en kald dusj :shy:

ASMR. Leke med småen, gå tur med hunden, høre på podcast, se hjernedøde serier

Ser på kattevideoer på instagram, blir SÅ rolig av det! Ellers hjelper det å høre på musikk jeg liker. Det trenger ikke være rolig musikk, så lenge det er øregodt får jeg slappet av :-)

Husarbeid, tur i skogen eller strikking :) Gjerne litt avanserte mønstre på sistnevnte.

Back
Topp