Du som er sykemeldt, har du dårlig samvittighet?

Høstbaby2017<3

Flørter med forumet
Oktobergull 2022
jeg sliter sånn med dårlig samvittighet. Dette er min 4.uke som 100% sykemeldt pga kvalme og oppkast. Mulig jeg er pingle, men jeg syns deg er forferdelig grusomt, og jeg skjønner egentlig ikke hvordan jeg ska holde ut.

Kollegaene mine bryr seg, men kanskje litt mye. I dag feks, har jeg fått melding av 3 stk om jeg er tilbake snart. Det er nok godt ment, men nå føle jeg at jeg må tilbake selv om jeg fremedels et fryktelig dårlig.

Er det voldsomt å være sykemeldt over fire uker pga kvalme?
Jeg jobber tett med pasienter, veldig travelt, og det er alltid mye stress. jeg skulle klart å jobbe en viss % viss jeg ikke hadde med kunder/pasienter å gjør tror jeg.

Noen andre som er sykemeldt? Tenker dere op jobb eller klarer dere å koble det ut?
Er første gang for meg, så er veldig nytt.

Jeg er inne i min 2.uke med sykemelding, og akkurat denne gangen sliter jeg ikke med dårlig samvittighet.
Vi har noe smått i magen å ta hensyn til nå [emoji4]

Finnes ikke dårlig samvittighet. Hadde hatt mer dårlig samvittighet om jeg hadde vært på jobb og alle andre måtte tatt mye av mine oppgaver fordi jeg er kvalm. Da er der bedre for dem å leie inn noen :) Jobber i hj.spl :)

Har litt dårlig samvittighet, men prøver å tenke at min og nurkets helse er viktigere [emoji173] Ingen som takker meg for å presse meg for langt.. Og når jeg prøvde meg på jobb var jeg vel mer til bry en hjelp.. Spesielt siden jeg bare fløy å kastet opp og svimlet så mye at jeg gikk i gulvet [emoji85]

jeg sliter sånn med dårlig samvittighet. Dette er min 4.uke som 100% sykemeldt pga kvalme og oppkast. Mulig jeg er pingle, men jeg syns deg er forferdelig grusomt, og jeg skjønner egentlig ikke hvordan jeg ska holde ut.

Kollegaene mine bryr seg, men kanskje litt mye. I dag feks, har jeg fått melding av 3 stk om jeg er tilbake snart. Det er nok godt ment, men nå føle jeg at jeg må tilbake selv om jeg fremedels et fryktelig dårlig.

Er det voldsomt å være sykemeldt over fire uker pga kvalme?
Jeg jobber tett med pasienter, veldig travelt, og det er alltid mye stress. jeg skulle klart å jobbe en viss % viss jeg ikke hadde med kunder/pasienter å gjør tror jeg.

Noen andre som er sykemeldt? Tenker dere op jobb eller klarer dere å koble det ut?
Er første gang for meg, så er veldig nytt.
Sniker fra juni: jeg var sykemeldt i tre måneder grunnet hyperemesis. Jeg får alltid dårlig samvittighet. Men denne gangen klarte jeg slappe litt mer av. Jeg var så dårlig at jeg følte meg nesten som død.. jeg pustet, men var ikke til stede. Hadde ikke hatt noenting på jobb å gjøre.
Så lenge du har det forferdelig synes jeg du skal være hjemme med god samvittighet :)
Det er ikke noe du har valgt at skal skje på en måte. Noen av oss er bare mer uheldige enn andre dessverre..
Så slapp av! Når du begynner å bli bedre vil jeg anbefale deg å ikke haste tilbake til jobb med en gang. La det gå litt tid. Kroppen trenger tid på å innstille seg tilbake til "normalen". Jeg har nå gått en måned i halv stilling. Skal nå tilbake for fult. :)

Skal til legen i morgen da min sykemelding går ut i morgen.. har vært sykemeldt i 2 uker og vet de vil ha meg tilbake på jobb.. men formen er ikke noe bra så håper på litt lenger sykemelding.. ❤️ Prøver å ikke ha dårlig samvittighet..

Første dag hjemme i dag, redd det blir fler. Klarer ikke helt slappe av og syns dette er greit. Men hadde ikke hatt noe på jobb å gjøre...

Er 40% sykemeldt og har ikke dårlig samvittighet nå. Det er satt inn vikar for meg, så jeg vet at jobben blir gjort, det hjelper på samvittigheta!

Har vært sykemeldt i 3 uker nå og har så dårlig samvittighet da jeg vet at mine vakter er veldig vanskelige å dekke som vil gå utover de andre sykepleierne på jobben :-/
Sliter enormt med bekkenet allerede og lege og fysio mener det nok ikke er aktuelt å komme tilbake på jobb da det er veldig vanskelig med god nok tilrettelegging for mitt tilfelle :-/

Har vært sykemeldt i 3 uker nå, pga hyperemisiss. Var hos legen idag og ble sykemeldt 3 uker til. Skulle hatt et oppfølgingsmøte nå siden det snart er gått 4 uker. Men legen skrev til nav at jeg er sengeliggende og jobben ikke kan tilpasses. Håper jeg slipper møte, det vil bare bli en påkjenning.

Jeg har ikke dårlig samvittighet, jeg er ikke i stand til å jobbe sånn som jeg har det nå.

Men jeg kunne ønske jeg var bedre og kunne jobbet, for å ha det som dette er kjipt.

Dårlig samvittighet er det siste du skal ha!

Du må vite at kvalme finnes i ulik grad. Noen er mer kvalme enn andre. Noen kaster ikke opp, mens andre spyr flere ganger per dag.

At du er sykmeldt er en vurdering legen din har gjort for å hjelpe deg. Så ikke ha dårlig samvittighet. Det er bedre at du slapper av så mye du kan i starten av svangerskapet og heller kommer "sterkere" tilbake i arbeid. Når det er sagt så er noe kvalme gjennom hele svangerskapet (jeg var det), men var mindre kvalm sammenlignet med helt i starten.

Ja, jeg har dårlig samvittighet, men legen har gitt meg streng beskjed om at det får jeg IKKE ha. Han finner det ikke forsvarlig at jeg skal jobbe nå, og dette er kun en kort periode i et langt arbeidsliv. Ingenting å dvele over. At han sier dette gjør det litt bedre, og jeg vet at han har rett- innerst inne [emoji4] På tide å ta hensyn til seg selv og de små!

Jeg kommer til å sykmelde meg ila februar, da forholdene på jobben er elendig. Begynner å bli deprimert, og er psykisk sliten.. Har dårlig samvittighet ovenfor elevene, men IKKE sjefen.

Back
Topp