Du som er gravid og langt nok på vei, teller du sparkene?

Smily

Elsker forumet
Leste en artikkel om en som var med på en forskning på et sykehus hvor de skulle telle sparkene fra mini på et bestemt tidspunkt i døgnet. Og de var gravid i uke24 eller senere.
Ut i fra det så ble en kommende mor klar over at noe ikke stemte og hun dro til lege og fikk dette sjekket ut. Det resulterte i hastekeisersnitt og operasjon på ungen pga svikt i tynntarmen.
De sier også at om man ikke har kjent spark en hel dag, så er ikke det noe man skal sove på.
Syns det var en fin artikkel og få med seg. Da kan man bli litt mer sikker på hva man kan/skal gjøre om noe endrer seg.
Legger ved den slik at dere kan lese om dere vil.

http://www.klikk.no/foreldre/article1488145.ece

Vet du hva? Dette skjedde meg forrige tirsdag! Jeg googla og så noe om at man ikke skal sove på det.
Ringte føden, kom på sjekk, ble satt igang og 12 timer etter jeg ringte var jeg 2barns-mor :)
Kan ikke beskrive med ord hvor glad jeg er for at jeg tok den telefonen!!!

Ja, viktige saker!! Nok en gang en påminnelse at om når det gjelder svangerskap og baby/barn - er det bedre å ringe 7 ganger for mye enn 1 gang for lite. :)

Vet du hva? Dette skjedde meg forrige tirsdag! Jeg googla og så noe om at man ikke skal sove på det.
Ringte føden, kom på sjekk, ble satt igang og 12 timer etter jeg ringte var jeg 2barns-mor :)
Kan ikke beskrive med ord hvor glad jeg er for at jeg tok den telefonen!!!

Ikke sant. Syns det er viktig og få ut til folket! For det er noen som er usikre og kanskje venter for lenge.
Godt det gikk bra! Og gratulerer så mye med enda en liten herlighet :) Håper alt er bra med barn og deg!

Ikke sant. Syns det er viktig og få ut til folket! For det er noen som er usikre og kanskje venter for lenge.
Godt det gikk bra! Og gratulerer så mye med enda en liten herlighet :) Håper alt er bra med barn og deg!
Tusen takk! :) 3 uker før termin, pittelita men alt er bra :)
Jeg var faktisk i tvil om jeg skulle ringe.
Kan ikke sies for ofte! Ring om man på noen som helst måte er usikker på om man skal ringe :)

Tusen takk! :) 3 uker før termin, pittelita men alt er bra :)
Jeg var faktisk i tvil om jeg skulle ringe.
Kan ikke sies for ofte! Ring om man på noen som helst måte er usikker på om man skal ringe :)

jepp, RING om man er usikker! :)

Jeg teller ikke spark, men passer godt på at jeg kjenner det hver dag. Hvis det går en dag uten kommer jeg til å hive meg på telefonen!

Helt sant som dere sier - ring heller for mye enn for lite!

Nei jeg gjør ikke det og fikk ordentlig vondt inni meg når jeg leste artikkelen tidligere idag:(

Jeg gjorde det med eldste og leverte inn ark på barsel.

Skal kjenne det føere ganger hver dag, men teller ikke spark nei..

Hadde vært interessant om noen hadde funnet ut hvor mange spark som er normalt på så og så lang tid. Så om noen finner det ut så er det kjempefint om man deler :)

Teller ikke spark men kjenner etter hver dag og flere ganger til dagen;)

Aldri telt, men passa alltid på å "registrera" spark/bevegelse. Var på sjukehuset ein gong pga null spark/bevegelse, og fekk beskjed om det var bedre å ringa ein gong for mykje enn for lite! Heldigvis hadde han tydlegvis berre ein sovedag :)

Nei jeg teller ikke men følger med når jeg kjente sist

Jeg teller ikke sparkene, men kjenner etter om jeg kjenner liv hver dag og om hyppigheten på bevegelsene forandrer seg fra dag til dag :)

Jeg gjorde det med barnet mitt, ja :). Det er jo over åtte år siden nå, faktisk. Deltok i en studie den gangen med telling av spark.

Jeg klagde mye med nr 2,legen mente jeg hadde en lat baby.. Dette skjedde mange ganger. Jeg ble overhode ikke hørt .. Det kom en gutt med 4 hjertefeil og mange andre lidelser.. Jeg gir meg ikke denne gangen hvis jeg merker uro..

Jeg klagde mye med nr 2,legen mente jeg hadde en lat baby.. Dette skjedde mange ganger. Jeg ble overhode ikke hørt .. Det kom en gutt med 4 hjertefeil og mange andre lidelser.. Jeg gir meg ikke denne gangen hvis jeg merker uro..

Tupp den legen i ræva og gå til noen andre neste gang. Fytti fløyta...jeg vet ikke om jeg hadde klart og gått tilbake til en lege som ikke visste bedre. Hadde minimum sendt en klage. Håper alt er bra gutten <3

Back
Topp