Du som egentlig er ferdig med barn..

Håper jeg en dag kommer dit, her er det en sorg at jeg ikke kan få flere barn. Selv om jeg vet at det antageligvis hadde jeg ikke klart 4 barn.
Du er heldig som har en slik følelse
Hatt den følelsen en god stund, og mye av det kommer nok av at jeg hadde en tøff fødsel med nr 1, og måtte ha planlagt KS med nr 2. I tillegg ble kroppen min ganske ødelagt i bekkenet, så jeg har kjent i mange år at det har vært stopp.

Og jeg har mer enn nok med å følge opp de to jeg har, så synes det har vært en enkel beslutning. Og så vil ikke samboer ha flere heller :p
 
Jeg var ferdig, nå er jeg i uke 21 :p

Blir 1 år mellom nr 1 og nummer 3 :)


Har vært babysyk ett par år, men som sagt, regnet meg som ferdig.
Men da jeg ble gravid ble jeg OVERLYKKELIG :)



Edit: Er "bare" 31 så det passa jo greit med min egen alder åsså :)
1 år mellom nr 1 og nr 3???
Hvordan har dere klart det?? :eek:
 
Har egentlig vært ferdig siden nr 2 kom. Men vi planlegger nr 3 nå :hilarious::eek:
 
Er ferdig med å få barn for andre gang, jeg nå :p
Var veldig ferdig etter vi fikk frøkna, men mannen klarte å overtale meg til en til, men nå er det definitivt stopp.
 
Absolutt helt ferdig..
selv om det er kos med baby og alt det der er det stop.
2 barn på 11 og 13 år, og da begynner jeg ikke på nytt igjen. Nyter å sove ut i helgene og ka. Begynne å få litt «fritid» igjen..
 
Nei. Det er over. Frister ikke litt en gang. Blir jeg gravid tross for prevensjon og alt her, blir det abort. Såpass over er jeg.
 
Hatt den følelsen en god stund, og mye av det kommer nok av at jeg hadde en tøff fødsel med nr 1, og måtte ha planlagt KS med nr 2. I tillegg ble kroppen min ganske ødelagt i bekkenet, så jeg har kjent i mange år at det har vært stopp.

Og jeg har mer enn nok med å følge opp de to jeg har, så synes det har vært en enkel beslutning. Og så vil ikke samboer ha flere heller :p

Du er fornuftig du da;)
Jeg tar ikke til vett selv om legen har sagt jeg ikke kan gå gravid lenger, mannen har sterilisert seg og det er null håp om fler. Men jeg synes det er så trist. Men jeg faller vel til ro med avgjørelsen håper jeg :)
 
Jeg har en tenåring og akkurat fått nummer 2. Jeg er helt ferdig. Det eneste som kunne fått meg til å ombestemme meg var om jeg ble gravid ved et uhell. Tror ikke jeg hadde klart å ta abort.
Men jeg håper virkelig ikke det skjer. Har faktisk vurdert å sterilisere meg bare for å være sikker, men det er jo et litt skummelt steg å ta mtp komplikasjoner osv.

Men jeg nyter hvert sekund med babyen og har ingen hastverk med noe. Den roen kommer nok av at jeg vet det er siste gang. Jeg syns det er kjempekos med både baby og småbarn, så er ikke derfor jeg ikke vil ha fler. Jeg bare liker å ha «en om gangen» tydeligvis.
 
Vi fikk attpåklatten vår for snart 14.mnd siden og jeg skal IKKE ha flere. Blir jeg planlagt gravid nå så vet jeg ikke....(har spiral).
 
Vi har en attpåklatt som er 7 år yngre enn nest yngste, og jeg er over 40, så det utgår nok her. Det føles helt greit. Hadde nok ikke tatt abort om jeg hadde blitt gravid, men jeg ønsker meg ikke flere nå.
 
Var ferdig... så ombestemte vi oss :happy::Heartred
Men etter dette er vi ferdig ferdig altså :hilarious:
 
Jeg følte meg ikke ferdig etter nummer to. Fikk en overraskende nummer tre og følte meg ganske ferdig. Så kom lille nummer fire og NÅ kjenner jeg roen på at jeg er heeelt ferdig med å produsere barn. Skulle gjerne vært gravid og opplevd fødsel og nyfødt igjen, men lengter ikke som før. Er så utrolig fornøyd med de jeg har!
 
Da jeg var gravid med nr to, tenkte jeg at det ble siste. Nå har vi fått nr to, og tenker at kanskje det blir en nr tre på sikt. Vi får se :)
 
Jeg er egentlig ferdig. Men det rasler liksom etter en tredje, men jeg må ha Helse til å ta meg av dem å. Har to små og det holder i lange baner nå. Og om 2 år skal sjappa stenges uansett.
 
Jeg trodde jeg ville ha tre, men kjenner med to at jeg igrunnen er ganske ferdig :) MEN, jeg har ikke på noen måte tenkt til å lukke døren helt, for brått står vi der om noen år og har ombestemt oss igjen :p
 
Med barn på 12 og 3,5 år, kan jeg ikke si at det er noe lyst på en nr 3. Var aldri noe ønske om å få flere når eldste var lita, men når minste plutselig var en realitet var han velkommen. Men nå har jeg hendene fulle og det er mye å følge opp uten noen å dele det med. Slik at om det skulle skje at jeg var gravid (helt umulig pr nå), håper jeg at jeg hadde klart å ta det bort fordi kapasiteten er ikke der og jeg ville ikke kunne gi de det de trenger. Men jeg føler heller ikke noe ønske eller lyst til å gå gravid, føde eller ha spebarnstid heller...
 
Kunne tenkt meg mange ;) spørs om kjære hadde vært sa gla..
Men har to, venter en til og ønsker enda en til. Så 4 hadde vært perfekt for meg og oss.
 
.. kunne du tenkt deg flere likevel?
En liten attpåklatt? :)

Var veldig fornøyd med mine to som blir 8 og 12, men mannen hadde veeeeldig lyst på en til. Etter 2-3 år med mas sa jeg endelig ja :) Har overhodet ikke vært babysyk på tross av at jeg jobber på fødeavdeling. Men nå skal det bli koselig, nå som sjokket har lagt seg (selv om det var planlagt).
 
Vi har 3 sammen og mannen har ei fra før:)
Helt klart ferdig med barn!
 
Jeg føler ofte på at jeg absolutt er ferdig, men langt inne et sted har jeg liksom et ønske om en til. Hadde jeg visst at jeg fikk et friskt barn, hadde jeg nok valgt å få en til.
 
Back
Topp