Du snur deg bort et øyeblikk...

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Vi alle har vel opplevd det, man snur seg bort et øyeblikk også finner barn på noe sprell Hva har du opplevd at barna har fått til å gjøre når du så unna " et sekund" :happy:?

Jeg kan jo starte med et eksempel fra i dag. Ettåringen leker fint med lekene sine. Jeg går opp i 2 ett for å hente en kurv skitne klær. Da jeg kom ned igjen hadde han fått tak i tørkerullen han satt og rev i bittesmå biter :eek:så glad og fornøyd. Det var små papirbiter overalt :nailbiting:

For ikke så lenge siden fikk han tak i cola zero glasset mitt når jeg så bort. Og drikke fikk han magisk til. Så nå vet han hva det er og ser han meg med brus, så vil han smake. Sukk.

Å det er mye.
Tettet doen, med å tømme over en hel dorull nedi.
Tegnet med tusj i sofaen, tegnet overalt i trappen vår, åpnet en hel pakke plaster og plastret katten, gått ut i t-skjorte og gummistøvler og inn til naboen, brukt Stein til å vaske bilen. Sminke stolene våre til spisestuen. Jeg tror jeg kan fortsette lene og dette er siste ungen, barnet kan ikke bli snudd seg bort fra. Dessverre er det klin umulig å følge..

Min stjal all pomfrien fra skåla med middagsbordet og tømte det på tallerken sin/gulvet..

Min var 1,5 år da han la 4 doruller oppi doen til svigerfar :rolleyes:
Etter det har de bare hatt 1 rull liggende på doen :hilarious:

Ellers har faktisk ikke barna mine gjort noe nevneverdig spesielt :)

Ga bikkja en neve med buljongterninger.

Stakkars hunden har aldri drukket og tisset så mye på et døgn :( Gikk bra da, heldigvis

Ga hunden vi hadde besøk av en hel smørpakke..
Og tegnet på sengen med lebestiften min.

I går...da han rakk å bæsje på gulvet, å tråkke i det...nydelig!

Det heftigste var vel da eldste fikk tak i flaska med glansemiddel til oppvaskmaskinen og bestemte seg for å gni det utover ansiktet og seg selv... Tror ikke han fikk i seg så mye og heldigvis ikke spesielt farlig, men var noen LANGE minutter på telefonen med Giftinformasjonen...

Ellers er de ramme på å stjele mat :P

De har tegnet på hverandre med tusj, utrolig nok ikke på møbler, vegger eller gulv. Men de var fine i ca 1 uke.
Nr 1 og ei jeg var dagmamma på var eksperter på å ta på seg sko og gå ut. De var da 1-2 år gamle. Følte meg som en dårlig dagmamma frem til de ro jentene klarte å stikke av når begge mammaene var her. De skulle heldigvis bare til svigers som bor vegg i vegg med oss.
Nr 2 klarer å komme seg lydløst ut av campingvogna så han har tatt seg en tur. Jeg sover naken så fikk ikke løpt etter men mannen var oppe og i nærheten og fikk se han idé han løp rundt campingvogna. Etter det så satt mannen i en stol utenfor døra hver morgen. Vi har kjøpt ekstra lås til døra som han ikke får tak i.
De lekte om å kjøre inn i treet med ufo akebrett.
Nr 2 kjørte utfor terrasse trappen med gåbilen.
De er utrolig flinke til p finne på ting som potensielt kan gi store skader. Men gått fint hittil. Nr 2 har knekt kragebeinet men det skjedde i bhg.

Det heftigste var vel da eldste fikk tak i flaska med glansemiddel til oppvaskmaskinen og bestemte seg for å gni det utover ansiktet og seg selv... Tror ikke han fikk i seg så mye og heldigvis ikke spesielt farlig, men var noen LANGE minutter på telefonen med Giftinformasjonen...

Ellers er de ramme på å stjele mat :p

Haha min stjal også brus i glasset mitt når jeg så bort en gang. Så nå vet han hva brus er, og at han liker det :nailbiting: hver gang han oppdager at jeg går med et brusglass kommer han krabbende for harde livet :knegg: kanskje det er brus som må må til for å endelig få han til å gå :woot:

Jeg snudde meg to sekunder i går og da kastet ungen både smokk og pysj i do..

Hoi! Skummelt med så mye salt, men godt det gikk bra.

Var ikke videre høy i hatten når jeg hørte høylydt smatting bak meg og fikk se gullpapir, tom buljongboks og en guttunge som lo av glede mens hunden sleika han lykkelig på hendene nei.. men fikk gravd ut litt fra munnen hans og telte over hvor mye jeg antok han fikk i seg, så skulle heldigvis ikke tilsi alvorlig fare. Men han var tørst stakkar, så det ble noen skåler med vann stående overalt det neste døgnet og hyppige turer ut for å tisse på ham stakkar.

Tusjet ned flisene på det akkurat nyrenoverte badet vårt :nailbiting: heldigvis gikk det vekk....

Låste meg og pappaen ute - var ute på terrassen alle 3 og plutselig smatt han inn og låste. Han hadde ikke fått til å åpne før så vi ble rimelig nervøse. Han kom i vinduet og vinket til oss.. Heldigvis skjønte han at han måtte åpne igjen og fikk det heldigvis til

Snudde meg rundt mens jeg pusset tennene, da sto lillegutt å vasket do med pappaen sin tannbørste.
Han har også tatt av alle klær og bleie, og smurt bæsj overalt :hilarious:

Det verste var når jeg snudde meg for å helle vannet av pastaen og guttungen la hånden på den varme stekeplaten.

Ellers, male sofaen og magen med neglelakk.
Putte en dorull inn i vaskemaskinen Like før jeg satte den i gang (klærne så ikke ut etterpå).
Sminke lillebror med vannfast tusj like før vi skulle dra.
Tømme deler av innholdet i en saccosekk utover stuegulvet

Å det er mye.
Tettet doen, med å tømme over en hel dorull nedi.
Tegnet med tusj i sofaen, tegnet overalt i trappen vår, åpnet en hel pakke plaster og plastret katten, gått ut i t-skjorte og gummistøvler og inn til naboen, brukt Stein til å vaske bilen. Sminke stolene våre til spisestuen. Jeg tror jeg kan fortsette lene og dette er siste ungen, barnet kan ikke bli snudd seg bort fra. Dessverre er det klin umulig å følge..

Stakkars katt :hilarious::laughing001

Back
Topp