"du skal bli pappa"

Vårt første forsøk, og jeg gikk og venta og venta til jeg kunne teste!
Sambo var mer rolig og tenkte ikke såå masse på det.
Og dagen kom, jeg sto opp tidlig (sambo lå fortsatt og sov) og løp ut
på badet. Der hadde jeg testen klar i skapet. Var såå spent! Testen lå med
hodet ned på gulvet. Satte meg ned og venta og venta. Så lurkikka jeg på den.
TO streker gitt! Tok testen i handa og løp tilbake på soverommet, hoppa i senga
av glede og sa: "vi skal ha baby! Vi skal ha baby!". Vegard ble glad (så i hvert fall ut
som det!), men det var ikke før han kom på arbeid at han ringte tilbake og spurte:
"Skal vi ha baby? Var det det du sa??". Hehe! Det hadde ikke gått opp for han før
noen timer senere [:D]
 
Jeg skulle på konsert og ut på byn etter konserten så jeg tenkte det var best å ta en test for sikkerhets skyld. Testen ble negativ så jeg tenkte ikke no mer over det, men av en eller annen grunn hadde jeg ikke lyst på alkohol den dagen, det smakte rett og slett ikke, men det tenkte jeg ikke over før jeg fant ut av grunn[8D] Helga etter bestemte jeg meg for å ta en test til bare for å ha gjort det liksom og da kom krysset med en gang[:D] Jeg løp inn til gubben,viste han testen og sa jeg var gravid! Dette var jo tidlig på morran så han var trøtt og sa bare "å ja"! Jeg var helt i hundre og sa igjen "Hallo,hørte du? Du skal bli pappa". Da gikk det plutselig opp for han hva jeg sa og da kom det største smilet noen sinne[:D] Han ble så glad, og ingen av oss fikk sove no mer den morningen. Jeg måtte teste en gang til da for at han skulle tro på det 100% og enda en gang for at jeg skulle tro på det 100%!!
 
Jodda, etter å ha studert bruksanvisningen til testen i to timer på dass, ringte jeg til ei god vennine. Og ho hadde fått samma beskjeden av ei annen venninne samme dagen.. Jeg var liiiiivredd, og ho var oppgidd over at jeg ringte til ho, og sa jeg fikk ringe til pappaen..

Og det gjorde jeg. Hadde vell egentlig aldri snakka med han skikkelig på telefon før, og var skitnervøs. Husker bare hvorrart og tungt det var å si ordet gravid. Men han ok det kjempefint!!! To uker etterpå traff vi hevrandre og fikk snakka ordentlig ut face-to-face.
 
Dette svangerskapet var absolutt ikke planlagt.... Jeg vet jeg blir utrolig fort gravid, så da er det jo egentlig dumt å være uforsiktig..... men resultatet er jo bare så nydelig! [:)]
Dagen før jeg tok testen satt jeg og regna ut når jeg egentlig skulle ha hatt mensen og fant ut at jeg var 5 dager over... jeg tenkte jaha, bare litt forsinka da.. Selvom jeg alltid fikk den da jeg skulle... [8D] Ville kanskje ikke innse det?
Jeg tok en test en ettermiddag.... stod og stirret på de 2 strekene som kom tydelig frem og både lo hysterisk og gråt på en gang! [8D]
Mannen kom ned, han var jo nysgjerrig... først trodde han at jeg tulla...
Vi var veldig fjerne den kvelden, men å ta bort var helt uaktuelt! Så etter flere tårer og latter så var vi enige om at dette skulle vi vel fikse!
 
Og jeg som hadde planlagt valpekull jeg da... Så det jeg sa til folk var: Det var ikke jeg, men bikkja som skulle bli gravid! [:D] Av og til sier man mye rart! [;)]
 
Hm,,, denne blir laaang..
Vel vi var på fylleferie i Bulgaria august 2006. Der er det jo alkohol overalt, men av en eller en annen merkelig grunn hadde æ heller ikke noe særlig lyst på alkohol. Drakk en drink av og til. Mensen var forsinket, men æ var bare glad, så æ slapp den på ferien.. En av reisekameratene bemerket en gang "Jeg skjønner ikke dette. Puppene dine blir større og større for hver dag som går". Ble litt sjokkert for æ hadde nettopp lekt med tanken om at kaaanskje det var noe på gang. Puppene var jo blitt supersensitive, hvis æ løp. En dag tok vi en skikkelig fest og dagen derpå var æ så fyllesyk at æ ikke kunne røre mæ på flekken på 12 timer! Fra da vi kom hjem, var æ konstant trøtt. Sovna på sofaen rett etter jobb og var egentlig trøtt fra ettermiddag til leggetid, uansett hvor mye jeg hadde sovet. Tok en (gammel) test, men den viste negativt. "Jaja, det er sikkert bare jobben", tenkte æ.
 
Det gikk i hvertfall en mnd, før æ igjen ble bekymret. Mensen var Enda ikke kommet, var fortsatt trøtt, puppene var ømme. Fikk også itillegg en kjempeappetitt! Spiste opptil 5 brødskiver om gangen! Fortalte om mine mistanker til typen. Sa at hvis æ ikke er gravid nå, så er jeg ihvertfall ikke frisk. Fikk faktisk komme til jordmora for å ta en test.. En nervepirrende opplevelse. Ho tok testen, satte testen på bordet under en papir og så begynte ho å spørre: "Hva gjør du hvis du er gravid?Hva tenker du om dette? Hva jobber du med? Hva jobber typen din med?". Jeg svarte og bestemte meg der og da "Jeg kommer nok til å beholde lillen hvis jeg er gravid". JM tok vekk papiret og flyttet testen nærmere meg; "Gratulerer, du skal bli mor!"...
 
[&:][X(][8|][:o][:)][:D][:o][>:][:@][&o][:D][:-][8|][:(] SÅNNE var følelsene mine da!
 
Det gikk faktisk 2 UKER før æ klarte å fortelle typen. Var så nervøs. Bestemte mæ for å vente til 25 årsdagen hans. Angrer på at æ ikke fortalte det før. Var rett og slett deprimert i den perioden.
På bursdagen hans fikk han en jakke fra meg og æ hadde putta et par babysokker i lommene på jakka. Æ ba han ta på jakka og sjekke lommene. Han holdt dem opp og så ut som et spm tegn "Hva er de her for noe?" og så så han på mæ og æ var et eneste stort glis. "ER DU GRAVID?" spurte han og æ fortsatte å glise. Da begynte han å gråte (av glede) og da gjorde æ også det. Etter denne dagen var alt godt [:)]
 
Back
Topp