Spirevipp
Forelsket i forumet
Da er det snart 2 døgn siden jeg og lillegutt kom hjem fra sykehuset. Oppholdet ble litt lenger enn antatt da jeg ble innlagt med forhøyet bt i 2 dager før fødselen ble satt i gang. Etter nesten en uke på sykehuset var det derfor ekstra godt å få komme hjem. Det er nesten 8 år siden jeg hadde baby sist. Jammen mye man glemmer! Brystspreng, barseltårer, våkenetter, gulp, raping, byssing og lulling, for ikke å snakke om denne renselsen.. Wow, jammen utrolig hvor mye rart som skal passere via disse bindene etter en fødsel! Reine overraskelsespakka hver gang man åpner opp jo! Ikke småtterier som plutselig kan dukke opp heller.. og fy så støl jeg er i setemusklene! Skulle tru jeg hadde løpt maraton eller no! Det overrasket meg forresten under fødselen. At det var i rumpe- og lårmusklene det skulle være mest vondt! Mente bestemt at jeg kjente det mest i ryggen med den førstefødte.. Uansett forundrer jeg meg stadig over at det går an å bli så bergtatt av et så bitte lite menneske. Jeg må innrømme at da han lå i magen tenkte jeg iblant på om jeg kom til å bli like glad i denne babyen som det første barnet.. Og hvordan skulle det egentlig bli å få en gutt denne gangen? Jeg var litt redd for at det liksom ikke var plass til en til på same måten. Den tvilen ble i hvertfall gjort til skamme.. Hva ble dere andre mest overrasket eller forundret over etter fødselen?