Du og jeg og vi fem <3

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
10 DPO
Jeg har visst i fem dager at noe er på gang.
Jeg har vært gretten, lettrørt, halsbrannen meldte sin ankomst og lysten på tyrkisk pepper og annen salmiakklakris.
Så på kvelden tester jeg med en cb+ vel vitende om at forrige spire ikke vistes før 12 dpo.
Men testen ble positiv og den vordende pappa fikk beskjed, uten å få det med seg. Trøtt, trøttere trøttes?

4+0
Ny test på morgenurin og pappan fikk den gode nyheten servert.
Her er det nemlig han som har vært pådriver for en til.

Symptomer gjør seg gjeldende og jeg kaster nesten opp på morgenen.
Det er skikkelig gøy når du går hjemme med en aktiv ettåring. :p

4+1
Ingen kvalme i dag heldigvis, men jeg er så trøtt

4+2
Symptomene blir sterkere, men kvalmen er høflig nok å ikke vise seg.

4+3
Jeg klarer ikke helt innse at jeg er gravid igjen

4+4
Nesten symptomfri dag. Bare ekstremt trøtt etter en søvnløs natt.
 
4+5

Tidlig ultralys ble bestilt i helgen og i dag har jeg bestilt time til en tidlig svanskeskapskontroll så jeg får søke fødeplass i Oslo.

Jeg sitter å kjenner på at jeg gruer meg til fødsel. Jeg håper på en som er lik den føste, som var en ren drømmefødsel.
Fødsel nummer to gikk for fort, og sjansen for at det skjer igjen er så stor at jeg kommer til å be om ekstra oppfølging fra jordmor for å kunne jobbe gjennom det med en positiv holdning. Jeg har tross alt fått en ny sjanse :D

Det er svært lite symptomer i dag, men jeg kjenner at lingamentbåndene strekkes og at det murrer godt nedi der :)
Nytt denne gang er at jeg er konstant sulten. Jeg må spise litt hver andre time ellers romler det så mye i magen at det er rent ubehagelig.

Jeg skal bruke kvelden til å lese meg frampå kostholdsråd for gravide veganere.
Familien vår er vegetarianere, men jeg og kumelk har aldri gått overens så jeg har lyst til å ha et rent plantebasert kosthold. Minus honning, da jeg heller vil bruke naturlig søtning istedenfor rafinert sukker. :)

Denne gangen kan det se ut til at jeg må passe vekta. haha.
 
5+0 Masse energi. Hurra.
Det ble ryddet, tørket støv og andre hyslige sysler i dag :)
 
5+3 Antydning til kvalme i morrest. Heldigvis er mannen fantastisk som lar meg sove det av meg :)

Jeg har skikkelig cravings på ostesmørbrød, salt og surt godis og har heldigvis ingen aversjoner mot noe..enda :)
 
5+4 Første kontroll hos legen

Vi skal flytte fra ene kanten av landet til den andre og det lager litt komplikasjoner i forhold til svangerskapskontroller og fødeplass. Jeg fikk derfor time hos legen allerede nå for å sørge for fødeplass i Oslo, OUL og kontroller her fram til vi flytter.
Det var litt rart å sitte med et nytt helsekort igjen. :)
Kontroll vel gjennomført og alt er bra. :)
 
I dag har jeg vært superwoman!
Gått en gid tur, vært his legen, vasket en masse klær, laget middag og fått gjortven haug med husarbeid. Storfornøyd :)
 
6+0

I går fikk jeg for meg å ta vårrengjøringen, så det ble en helgevask +. Haha.
På ettermiddagen hadde vi familiebesøk og taco stod på menyen.

Det bringer meg til neste tema for denne gangen har jeg allerede gått opp nesten 3 kg siden siste mens.
Jeg er konstant silten og for første gang er smågodt og sjokolade et problem. Jeg som ikke engang liker all den syntetiske møkka. :(

Her må jeg virkelig passe vekta.
 
6+1 -> 5+4

I formiddag fikk jeg sterke smerter på høyre side, nedre kvadrat og måtte ta turen på legevakten.

Der ble jeg sjekket for etter alle kunstens regler og de fant fostersekk og alt på rett plass. Dog var gynekologen enig i at menstermin er feil ettersom hun ikke kunne se bankende hjerte. Noe som stemmer overens med dato for eggløsning.
Antatt befruktning er 28/29 februar og tilsvarer 5+4. :)
 
7+whatever.. ..vi er der alt. Dette kan bli lange måneder. *sukk*

Småkvalme konstant, matlysten er borte igjen og hodepina.. don't get me started :(
 
Blod :(

Veldig lite, men skummelt nok. Ingen smerter, kun murringer som jeg tolker som voksesmerter. Tror det blir legevakten i morgen for sjekk. :(
 
8+1 kjente jeg kynnere for første gang.

8+3 i dag :) Formen er grei men matlysten varierer. Jeg er ikke usedvanlig trøtt heller, men lunta er kortere :(
 
Og plutselig var alle symptomer borte. 9+6 i dag.
 
Last edited:
10+0 gått ned 1.2 kg
 
Ho ho ho! Her vokser og gror det. AU!
 
Blod for 3 gang. Denne gang mørkt.
Hadde masse murringer i går og har fortsatt litt. :/
 
Skrekkelig dag!

Først finner jeg ut at jordmor ikke kan ta meg inn til uke 16-17 kontrollen og blir tilbudt uke 24 kontrollen når jeg er 28 uker på vei. Så i frustrasjon ringer jeg legekontoret for å høre om de kan ta alle kontrollene.
Da får jeg vite at legekontoret har egen jordmor jeg kan benytte :)

Så jeg bestemte meg for i samme slengen å sjekke når jeg får OUL og finner ut at legen har glemt å sende henvisning. :eek:
Så nå står jeg i fare for å ikke få OUL i rett tid heller. Sukk!
 
Og jeg fortsetter å spotte, men liten var akkurat passe stor og så tilsynelatende frisk ut på ultralyd i dag :)
Målene tilsvarte 10+4 i dag og hjertelyden lå på 180.
 
11 uker og jeg kjenner tegn til liv :)
 
Og legen har enda ikke sendt henvisning til OUL. *sukk*
 
12+3 jeg er ikke like flink å oppdatere denne gang.

Vekta er stabil (hurra) formen er helt ok :) jeg kjenner liten stort sett hver kveld når jeg legger meg og jeg spiser som normalt.

Kjenner at det tøyer og strekker seg og magen begynner å komme :)
 
Back
Topp