Du ER jo stor??!!!!!

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Hvis jeg fikk ti kroner hver gang jeg hørte det så kunne jeg finansiert hele det første året til barnet....
Er så dritt lei av å høre hvor svær jeg er! (magen) Jeg er ikke det! Jeg er helt normal!! :( blir så sur og irritert.... Svigermor, far, damen på apoteket, det kommer fra alle steder... Når var det et kompliment noen sinne?????
 
Folk er DUMME!!!!! Og enten har de glemt hvor svære de var, eller så har de aldri vært gravide.
 
Fikk høre det av damene på laboratoriet når jeg tok glukosebelastning. Er er tema som ofte dukker opp. Gravide er fritt villt for slike kommentarer virker det som.
 
Har selv en svigermor som sier hele tiden at jeg har blitt tykk(magen), at jeg var lubben osv!! Jeg er 1.75cm høy og veier nå 69kg :( Nåkommer Dattern min på 4år å sier" mamma, bestemor sier at du er tjukk" men mamma, det er jo en baby der inne" <3 verdens vakreste 4-åring :Heartbigred
Men er så lei å høre det, og ihvertfall når barna begynner å kommentere det!!! Så nå har vi sagt ifra... Bedre å si " så fin mage" eller noe.. :rolleyes:
 
Åh, det er så plagsomt! Ja, jeg synes det virker som de tror det er et kompliment. Skjønner ikke tankegangen. Kanskje de tenker at det er en hyggelig ting å være gravid og derfor er det positivt for oss at det er tydelig for andre? Aner ikke.

Jeg skal i alle fall huske å ikke si det til noen ...

Psykologen min sa "du stråler jo!", det er den hyggeligste kommentaren jeg har fått :)

Og mannen sier ofte at jeg er fin og at han synes jeg kler å være gravid. Det er også fine kommentarer, synes jeg.
 
Heldigvis ingen som har kalt meg stor enda, men jeg husker da svigerinna mi gikk med sistemann og begynte å nærme seg tida, da sa svigermor noe sånt som "nå syns jeg du har blitt stor" i en litt lystig tone. Hun er kraftig fra før av, og jeg kjente jeg ble irritert på hennes vegne. Jeg hadde sikkert blitt lei meg selv, selv om jeg er normal størrelse så er det litt følsomt tema for meg, det med størrelse.
 
Synes det er utrolig hva folk kan finne på å si til gravide. Jwg har enda ikke fått noen kommentarer *bank i bordet*, men de kommer vel snart.

I forrige svangerskap var det en i min manns slekt som ropte ut foran alle at jeg var så stor! I mine øyne noe av det styggeste noen har sagt til meg i hele graviditeten. Denne dagen husker jwg spesielt godt siden jeg hadde pyntet meg med kjole og følte meg fin! Så får du det slengt i trynet liksom:/ foran alle. Hyggelig.:/
 
Synes det er utrolig hva folk kan finne på å si til gravide. Jwg har enda ikke fått noen kommentarer *bank i bordet*, men de kommer vel snart.

I forrige svangerskap var det en i min manns slekt som ropte ut foran alle at jeg var så stor! I mine øyne noe av det styggeste noen har sagt til meg i hele graviditeten. Denne dagen husker jwg spesielt godt siden jeg hadde pyntet meg med kjole og følte meg fin! Så får du det slengt i trynet liksom:/ foran alle. Hyggelig.:/
Det er da man skal svare med "du og!" ..hvis man får summa seg nok.
 
Har fått et par kommentarer ift størrelsen men ingen som jeg har tatt meg særlig nær av.
Fikk feks høre i januar når vi var på et familieselskap at jeg så ut til å ha spist godt i jula, osv. Vet det kun var ment på tull :)

Sist husker jeg at jeg fikk en del kommentarer om hvor liten magen var og svigermor da sto å kranglet på at jeg kunne ikke være like langt på vei som jeg sa under en julesamling (hadde termin nyttår :p) men hun har aldri brydd seg om snuppa, ikke når jeg var gravid og ikke i etterkant. Hun la ut et bilde når snuppa var noen år og da klarte hun til og med å skrive navnet feil :rolleyes:

Folk får si hva de vil eller mene hva de vil, orker ikke ta ting i verste mening (selv om det skulle vær det :p)
 
Jupp! Får høre det jeg og. Fikk tidlig mage og mange mener det må være minst 3 der inne :(
Samboer sier det jevnlig også.
Kan virke som gravide er fritt villt ja. Døtrene mine (9 og 13) synes ikke det er fint å si slik, så de presiserer ofte hvor fin de synes jeg er.
Mange voksne burde lære mer av barn....
 
Tja, er vel daglig jeg får høre en-eller-annen kommentar på magen. I går og i dag var det mange (etter to uker borte fra jobb i påsken). Jeg har slutta å bli lei meg, orker ikke la det gå inn på meg. Men har jeg en dårlig dag vil det nok kanskje stikke litt allikevel. Jeg blir mer lei av at alle skal kommentere kroppen min, det er så RART at det er greit liksom.

Mannen min sa til meg i påsken (etter å ha hørt på en del klaging fra meg om hvor stor jeg føler meg) "jeg liker gravidkroppen din jeg". Ser det på han at han mener det, og det er så deilig :) når man føler seg minst sexy ever, så kommer noe sånt ❤️
 
Mannen min sa til meg i påsken (etter å ha hørt på en del klaging fra meg om hvor stor jeg føler meg) "jeg liker gravidkroppen din jeg". Ser det på han at han mener det, og det er så deilig :) når man føler seg minst sexy ever, så kommer noe sånt ❤️

Sambo kommenterte her en dag at nå så jeg skikkelig gravide ut og at han likte det. Da føltes det ganske ok ut :p kjekt å merke at en slik kommentar er opprinnelig ment :)
 
Folk mister visst all folkeskikk når det kommer til gravide! Som om det er ok å kommentere at man er stor når man er gravid. Du ville jo aldri sagt det til en fremmed ellers.. Og en går jo ikke rundt å bemerker at venner/familie er så sykt store i tide og utide.. Fatter ikke et folk mener det er akseptabel oppførsel bare fordi noen er gravid..
 
Føles som om alle synes det er helt greit å kommentere hvordan jeg ser ut bare fordi jeg er gravid :(
Senest i dag ble jeg spurt om når d var jeg hadde termin, og da jeg svarte at det var 8uker til ble jeg spurt om jeg var sikker! "Du er jo så stor, så det er kanskje i april du skal ha, ikke i mai..." Kjempe gøy å høre!! :(
Men i forrige uke var det noen som kommenterte at magen var veldig liten...
Prøver å ikke bry meg, men det er ikke alltid like lett...
 
Jeg har fått kommentarer som
"Har du fått allerede??, har du med babyen??"
" hmm, det var en liten mage, sikker på du er gravid?"
"Du blir jo ikke større!!"

Dette fordi jeg ikke har den fine gravidmagen mange andre får, jeg får det man kan kalle en skikkelig bilring. Føler meg ikke noe særlig fresh, bare veldi chubby. Kan fortsatt bruke alle jakkene mine, å får de lett igjen. Fikk ikke fin gravidmage før i juni sist, å jentungen kom i midten av juli. Så, mulig folk tror det sårer mindre den veien, men det synes ikke jeg.

Hev hodene damer! Har dere stor mage! Viiiis den frem! <3 fineste på denne jord! <3
 
Jeg har ikke fått mange kommentarer selv, men forrige graviditet var det en kollega som lurte på hvor lenge jeg hadde til termin. Da var det 8 uker igjen,og han svarte; 8 uker??? Du ser jo sprekkeferdig ut allerede!

Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg leser hva enkelte kan lire ut av seg. Det er jo mye fokus på kropp og at alle er forskjellig og ingen like. Hvorfor gjelder dette liksom ikke gravide? Stor mage er like normalt som liten mage, og begge deler er like vakkert! :)

Heldigvis er mannen her også flink til å gi meg komplimenter, og det hjelper når jeg føler meg stor og oppblåst selv. :p
 
Hvis jeg fikk ti kroner hver gang jeg hørte det så kunne jeg finansiert hele det første året til barnet....
Er så dritt lei av å høre hvor svær jeg er! (magen) Jeg er ikke det! Jeg er helt normal!! :( blir så sur og irritert.... Svigermor, far, damen på apoteket, det kommer fra alle steder... Når var det et kompliment noen sinne?????
Her fikk jeg høre av mannen som leverte mat på døra (bestilte hndlevarer) at det var jo lurt av meg, for det er sikkert ikke så bra å løfte så mye nå rett før termin :facepalm::laughing002 Eeehm, over 3 måneder igjen men...
 
Var hos jordmor i går og jeg ligger under målene på symfyse fundus! Hah! Jeg har heller ikke lagt på meg mer en fem kg og det er helt ok mtp at jeg er godt over halveis! Kun et par uker fra og være 6 mnd på vei!
 
Back
Topp