Du er for ung/gammel til å være gravid!

50 synes jeg man bør øegge barna på hyllen. Da er barnet rundt 15 når man blir pensjonist. Hvor ung de er er veldig individuelt hvor moden de er. Noen er "voksne" nok når de er 15, mens andre ikke er voksne nok før de er 25...
 
Du ee for ung om du ikke er voksen nok til å ta vare på deg selv og et barn, og for gammel når det finnes en mulighet for at du ikke rekker å se barnet vokse opp.
Enig!
 
Syntes ikke alder har så mye å si. Nå venter jeg 1 og er 22, samboer er 20. Denne babyen er sterkt ønsket og prøvde lenge og spira sett endelig da vi hadde kontaktet gynekolog for å sjekke om alt var bra med begge. Syntes det passer når folk er klare for det og kan ta ansvar for seg selv. Syntes også at det er på tide å gi seg når du er pensjonist før ungen er ferdig på ungdomsskolen.
Har selv litt eldre foreldre enn samboer og merker at jeg misunner han som har friske og levende besteforeldre, men er veldig inviduelt fra person til person.
 
Hadde alltid drømt om og få barn tidlig.. Eller sånn i midten av/starten av 20 årene..
Jeg og min mann holdt på i 5 år! Flere SA, og psykisk knekt over tanken over å ikke få det til..:/
Men på det 3 prøverørsforsøket gikk det og er nå straks 24 uker på vei med ei lita jente :) <3
Det blir ikke alltid slik man har tenkt..
Men nå er jeg 31, og tenker ikke over alderen litt engang..
Er bare gla for jeg endelig kan glede meg over ei lita i magen <3
 
Over 20 og under 40. Selv var jeg altfor ung, det gikk jo fint, jeg tok mammarollen på strak arm. Så jeg tror at selv om man er 16 så kan bli supre foreldr, men jeg mener likevel at man bør være 20 før man starter med reproduksjon. Egentli så skulle vi ikke blitt fruktbare før vi fylte 20år
 
Det er vel veldig forskjellig hvor moden man er. For meg hadde under 20 vært for ung, og over 35 for gammel. :) Men det har med aldersforskjell på eventuell nr 2 og nr 1 også.
 
Kan ikke sette ord på det, det er bare totalt feil i min verden. Han er jo nesten pensjonist da ungen blir konfirmert, helt på tryne i min verden. Når man begynner å få barnebarn syns jeg det er på tide å overlate befolkningen til andre.
Hva om man får barnebarn tidlig da? Kjenner ei som bare var 34 da hun ble bestemor
 
Har erfaring fra begge deler, og mener det må være opp til hver og en. :) Noen er veldig modne og andre er veldig umodne.....
Fikk barn når jeg var 18 år. Mente selv jeg var moden og har per i dag en flott sønn på 21. Nå har jeg nettopp fylt 40 år og har termin 17 juni. :) Storebror gleder seg til lillebror kommer. :D
 
Back
Topp