Du er en dårlig mor...

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Her sitter jeg, og tenker på mye jeg har opplevd som tobarnsmor. Første ble fullammet lenge, andre er flaskebarn. Dessverre har jeg av og til opplevd kritikk i begge tilfeller.

"Du er en dårlig mor dersom..."
- du gir MME til barnet ditt
- du fortsetter å amme etter at barnet har fylt 1 år
- du ammer offentlig
- du sier at du er lei av nattamming
- Osv...

Kanskje det er bare en annen måte samfunnet har å undertrykke kvinner på?

Du er IKKE en dårlig mor fordi at du har tatt et valg som fungerer for deg og barnet ditt. ❤️ Tvert imot. Du er ditt barns beste mor. ❤️

Her sitter jeg, og tenker på mye jeg har opplevd som tobarnsmor. Første ble fullammet lenge, andre er flaskebarn. Dessverre har jeg av og til opplevd kritikk i begge tilfeller.

"Du er en dårlig mor dersom..."
- du gir MME til barnet ditt
- du fortsetter å amme etter at barnet har fylt 1 år
- du ammer offentlig
- du sier at du er lei av nattamming
- Osv...

Kanskje det er bare en annen måte samfunnet har å undertrykke kvinner på?

Du er IKKE en dårlig mor fordi at du har tatt et valg som fungerer for deg og barnet ditt. ❤️ Tvert imot. Du er ditt barns beste mor. ❤️
Helt utrolig hva folk kan få seg til å si. Virker som mange enten ikke tar seg tid til å tenke gjennom ting før de åpner kjeften, mens andre ikke tenker nøye igjennom at valgene vi som mødre tar er mer sammensatt og «komplisert» enn f.eks. jeg årker ikke nattamming mer bare fordi vi ikke har lyst :Heartbigred
Må si jeg blir oppgitt over noen folk. Har selv opplevd å få kommentarer pga. tidlig ammeslutt.

Huff!! Jeg føler folk har så mange meninger om det å være mor, og uansett hva man gjør så er det aldri bra nok... Får ofte sånne kommentarer, fra alle mulige, til og med fra egen familie...

"Skal du amme så lenge da, blir du ikke sliten nok med bare å være mor?",
"skal du ikke amme til 2 år? det er det som er anbefalt fra who",
"sender du barnet ditt i barnehagen allerede? Før 2 år er altfor tidlig",
"du sliter deg helt ut, du burde skaffe avlastning",
"skal du virkelig ha en baby til? Du er en dårlig mor for den du allerede har hvis du blir dårlig med nummer 2".

Altså, kan ikke folk bare holde meningene sine for seg selv og støtte hverandre? Jeg tror de aller fleste gjør så godt man kan og tar de beste valgene for seg og sitt barn sett utifra deres egen situasjon, det er det ingen utenfor som kan kommentere for de står ikke i det selv og kan aldri 100% vite hvordan det er for den personen det gjelder. Selvom de har hatt barn selv f.eks. Alle barn er ikke like... og hvorfor er det bare oss mødre som får sånne kommentarer? Min mann har aldri måttet forsvare hva slags mat vi gir barnet vårt eller om, eller når, hen skal begynne i barnehage f.eks.

Helt enig med deg ❤️

Back
Topp