ds til barn....

mas

Elsker forumet
i dag begynner barn tidlegare og tidlegare med tv spill og pc bruk!når di begynner på skulen så forventer di at barna skal ha tilgang og kunne litt om data....ja til og med i barnehage har di eit nytt satsning område som går på data bruk.

elste jenta mi fekk ds når ho vart 7,3 åringen får til jul no.3 åringen er jo veldig fasinert av søstra sin!og det er vanskleg og stoppe ho i og få prøve seg!har tenkt at eg ville vente en stund med og la ungene få slikt....men ser egentlig at dette er tull av meg.vi har kjøpt mangen lærerike spill,som barna drar nytte av.
synest det er betre med en ds en at barn får sitte på internett!!

men eg fekk litt intrykk av at en del syntes ds og tv spill ikkje er noe for barn så tidlig...
lurer på korfor??[8|]di lærer jo om data i barnehagen[8|][8|]

Her fikk størsta ds ifjord til jul....... da var ho 2 og ett halvt, nesten......

Ho fikk mye fordi at storebroren har, men synes bare det er greit at de får prøvd seg litt.............. Alt går jo over data om dagen, og blir neppe noe mindre med årene.....

Nå er vi veldig streng på når og hvor lenge de får sitte med tvspill da, så de sitter ikke på timesvis.........

Nei, huff..guttungen min får gå ut å leke, hvis han virkelig ønsker seg det kan han spare til det..
Blir paff jeg, fra 2,5år..den var drøy, visste h*n i det hele tatt hva en ds var før det ble kjøpt?..

Jaja, smak å behag..

Jeg syns det er rart at så mange sammenligner ds og pc[:-] Ds er faktisk ikke nødvendig for å være "med" her i verden, men det er pc`n.
Jeg lærer mye heller datteren min om å bruke en pc, og selvfølgelig om nettvett! Hun er nå så stor at å bruke en pc ikke er noe problem, og hun går selv på nett(men vet hvilke sider som er ok). Men det betyr ikke at hun får ds, for det er det jeg kaller "egoleke".
Hun kan spille på pc`n, på playstation, på mobilen..trengs det virkelig mer? Hva med god gammeldags lek, bruke fantasien, være ute, lese en bok?? Jeg syns at alle som gir barna sine ds/spill til jul, også skal gi dem en god bok eller to[:)]

tobias behersker dvdspilleren, tv'n, fotokamera og vaskemaskinen.. iallefall av og på og ta bilder.. [:D]  ser ikke noen grunn til at han skal få en ds eller annen type spill ennå.. ingen han kjenner har det og når han leser i lekekatalogene blar han rett over de sidene og ser på biler og tog [:D]

Back
Topp