Drypp anyone?

JannePåLandet

Flørter med forumet
Noen av dere her som har blitt satt i gang med drypp ? Siden jeg har født før og vannet har gått var det rett på drypp sa de. Sist var det gele.. Hvordan var det å få drypp? Ikke redd for fødsel , så tåler den harde sannheten :) :)

Jeg syns det var helt jævlig med drypp! Greide to timer så var det rett på epidural for min del! Men har hørt at man opplever det forskjellig!

Merket ikke noe til dryppet, var bare glad for at det fikk fortgang i sakene. Og hadde ikke smertestillende - gikk helt fint :)

Jeg har fått drypp på alle tre fødselene. Denne gangen for å sette i gang etter å ha tatt vannet, økte dryppet under hele fødselsforløpet, to ganger i timen. Merket det godt på Riene.
De andre gangene fordi riene ikke ble kraftig nok på egenhånd.

Det kan gi ganke kraftige rier. Jeg fikk det med førstemann, men hadde hatt rier og 4cm allerede før dryppet.
Klarte 2 timer før jeg måtte ha epidural. Da var det så heftig at mannen min ropte på bedøvelse :P. Det ble litt kraftig for bebbis i magen også, litt stressa, men det kan være pga langvarig fødsel også. Men mest husker jeg at det var mye mer heftige rier, og sammenhengende rier enn uten drypp. Men en grei igangsetting om man har hatt vannavgang/er moden og endel åpning og sånn. :) Lykke til.

Her var vannet gått, så måtte bli satt i gang senest 24 timer i ettertid. Hadde litt rier fra før, men de fungerte ikke. Så da jeg fikk dryppet, så klarte jeg ikke å få innhentet meg mellom riene. De kom for tett. Etter 30 minutter måtte de skru ned dryppet, og etter enda et kvarter måtte de skru av hele dritten. Ingen behagelig opplevelse her hvertfall. Vondt og jævlig. Resten av fødselen var nydelig, da jeg kunne jobbe med kroppen :)

Fikk drypp etter vannet gikk, fordi fødselen kom aldri igang. Men bare minutter etter de satte dryppe, da smalt det! Lykke til ;-)

Back
Topp