Drukket urent vann

Venterpå<3

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hei!

Jeg er 13 uker gravid og har ved ett uhell fått i meg ett par desiliter urent vann fra fjorden. Var på hyttetur og koblet ikke hjernen til at vannet i kranen ikke var til å drikke.... uff.....
Dette hendte på lørdag, natt til søndag fikk jeg diare. Ikke noe på søndag, litt løsere på mandag og diare igjen i dag...

Nå er jeg litt bekymret.... har jeg skadet fosteret? Er det farlig for meg? Hva bør jeg gjøre? Legen min er på ferie....
 
Hva om du ringer legekontor du hører til og spør en annen lege, eller på legevakta? Du må ikke stresse deg for mye. Bedre at du ringer, synes jeg :)
 
hei!

Hvis du opplever at du har vedvarende diare, feber eller magesmerter ville jeg ha tatt kontakt med legevakt eller legen din.
Det vil heldigvis sjelden bli noe problem for barnet, men magekramper fra tarmen kan noen ganger påvirke livmoren, slik at den begynner å stramme seg mer enn normalt.
Hvis diareen har gitt seg og du føler deg i fin form, og kjenner deg gravid som før, er det sannsynligvis noe som ikke har påvirket svangerskapet ditt i det hele tatt :)

Mvh jordmor Grethe ;)
 
Back
Topp