Drukket alkohol mens gravid

Malloo

Betatt av forumet
Hei dere!:Heartred
Må bare lufte meg litt, har drukket ett par ganger før jeg fant ut av at jeg var gravid. Jeg var ute dagen før jeg tok test, og drakk da en del og røyket kanskje 3-4 røyk! Nå får jeg litt «angst» av å tenke på det og er redd for å miste. I følge appen jeg har er jeg nå 4+4.
Noen andre som også har hatt det sånn?
 
Sånt skjer. Jeg har tatt et par glass vin før positiv test, og har ikke tenkt å ha dårlig samvittighet for det :) Når man tenker på hvor mange barn som blir født under elendige forhold (helsemessig), så tror jeg at et embryo nok klarer å klamre seg fast til tross for at man ikke er feilfri som mor :)
 
Sånt skjer. Jeg har tatt et par glass vin før positiv test, og har ikke tenkt å ha dårlig samvittighet for det :) Når man tenker på hvor mange barn som blir født under elendige forhold (helsemessig), så tror jeg at et embryo nok klarer å klamre seg fast til tross for at man ikke er feilfri som mor :)
Ja, det er vell ganske mange som har vært borti det samme. Hadde bare vært litt lettere å forholde seg til om det var ett par glass vin, men var dessverre en del mer enn det. Men så lenge man slutter helt med alkohol da man har fått bekreftet det, så burde man vel bare satse på at alt går fint!! Førstegangs gravid, og mye bekymringer gitt :happy::Heartred:Heartred
 
Det hjelper ingenting å stresse med det nå. Jeg tok 3-4 glass vin helgen før jeg testet positivt, men det er ingenting å gjøre med det.
 
Det tror jeg ikke påvirker i det hele tatt. Deler ikke blodomløp eller noe så tidlig.

det går nok bra:)
 
Det hjelper ingenting å stresse med det nå. Jeg tok 3-4 glass vin helgen før jeg testet positivt, men det er ingenting å gjøre med det.
Nei, det er sant. Får bare glemme det å heller tenke positivt og se fremover istedefor bakover :happy:
 
Drakk litt vin helgen før positiv test jeg og :) tenker ikke noe på det.
 
Jeg var 19 da jeg fant ut at jeg var gravid med vår første, og han var på ingen måte planlagt. Med andre ord hadde det vært mer enn en skikkelig fest før jeg oppdaget det. Var veldig engstelig for dette under svangerskapet, men ble veldig beroliget av lege og jordmor. Han er idag en frisk og rask gutt ❤
 
:HeartredI
Jeg var 19 da jeg fant ut at jeg var gravid med vår første, og han var på ingen måte planlagt. Med andre ord hadde det vært mer enn en skikkelig fest før jeg oppdaget det. Var veldig engstelig for dette under svangerskapet, men ble veldig beroliget av lege og jordmor. Han er idag en frisk og rask gutt ❤
Så godt å høre!!:Heartred:Heartred
 
Vel... Da jeg var 18 ble jeg gravid, uplanlagt. Hadde mensen og alt og merket ikke svangerskapet før i uke 17-18. (En legetime for noe helt annet).

Jeg aner ikke hvor mye jeg drakk. Eller røyka. Men ut kom det en frisk tass på 3800 gr og 53 cm. Han er i dag 12 år og har aldri slitt med helsa.

Dette blir jo egentlig teit og si fordi man vet aldri hvor mye alkohol som kan skade, men at du drakk før positiv test tror jeg 80% av alle gravide gjør. Det er en grunn til at fosteret ikke har navlestreng enda :)

(Jeg hater egentlig sånne "det gikk no bra med oss" og så har jeg visst blitt en sånn selv :p)
 
Hei dere!:Heartred
Må bare lufte meg litt, har drukket ett par ganger før jeg fant ut av at jeg var gravid. Jeg var ute dagen før jeg tok test, og drakk da en del og røyket kanskje 3-4 røyk! Nå får jeg litt «angst» av å tenke på det og er redd for å miste. I følge appen jeg har er jeg nå 4+4.
Noen andre som også har hatt det sånn?

Har flere venninner som har vært i samme situasjon. Alle har fått friske barn. Og det ser jeg at du heller ikke er så bekymret for, siden det er så tidlig. Men angående det med at alkohol og røyk kan føre til at man mister så må jo det dreie seg om aktivt bruk over flere uker/måneder og kan jo ikke ha noe å si så tidlig? Det tenker i alle fall jeg. :) Ene venninnen min var på heisatur og drakk masse i tre hele uker veldig tidlig i graviditeten, og det gikk helt fint. :)
 
Vel... Da jeg var 18 ble jeg gravid, uplanlagt. Hadde mensen og alt og merket ikke svangerskapet før i uke 17-18. (En legetime for noe helt annet).

Jeg aner ikke hvor mye jeg drakk. Eller røyka. Men ut kom det en frisk tass på 3800 gr og 53 cm. Han er i dag 12 år og har aldri slitt med helsa.

Dette blir jo egentlig teit og si fordi man vet aldri hvor mye alkohol som kan skade, men at du drakk før positiv test tror jeg 80% av alle gravide gjør. Det er en grunn til at fosteret ikke har navlestreng enda :)

(Jeg hater egentlig sånne "det gikk no bra med oss" og så har jeg visst blitt en sånn selv :p)
Ja så bra å høre! Får vel slutte å bekymre meg. Det som skjer, det skjer. Går helt sikkert fint! :happy::happy:
 
Med min første skjønte jeg ikke at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei. Det var flere fester i mellomtiden er jeg redd. Jeg fikk helt panikk da jeg tenkte på at jeg kanskje hadde skadet han. Gutten er nå 12 år og sylskarp. Det går stort sett godt, og det som er gjort får man ikke gjort noe med. :Heartred
 
Enig med de andre her. Tror man skal være skikkelig uheldig om barnet tar skade av det så tidlig.
 
Drikke noe sjeldent men med første slo jeg og mannen oss ut for å feire 1års bryllupsdag. Var aldeles ikke klar over at jeg var gravid, ut kom heldigvis ei frisk jente :Heartred
 
Sitter i samme båt, drakk 3 glass vin både lørdag og fredag. Fikk pos test søndag. Helga før drakk jeg vel over 1liter med svak vin, og var godt i siget. er også festsnuser, snuser aldri edru... er jo litt smånervøs, men skal ha samtale med jordmor imorgen...
 
Sitter i samme båt, drakk 3 glass vin både lørdag og fredag. Fikk pos test søndag. Helga før drakk jeg vel over 1liter med svak vin, og var godt i siget. er også festsnuser, snuser aldri edru... er jo litt smånervøs, men skal ha samtale med jordmor imorgen...
Hvor langt er du på vei? Ja jeg hadde vell en viss anelse om graviditeten når jeg drakk lørdag, så var litt dum der.. for ja den testen var jo positiv dagen etter, den! Men ja det er vel værre som noen her sier når man deler samme blodomløp, gjør jo ikke det enda her, er 4+5 i dag! :angelic::angelic:
 
Hvor langt er du på vei? Ja jeg hadde vell en viss anelse om graviditeten når jeg drakk lørdag, så var litt dum der.. for ja den testen var jo positiv dagen etter, den! Men ja det er vel værre som noen her sier når man deler samme blodomløp, gjør jo ikke det enda her, er 4+5 i dag! :angelic::angelic:


Det vet jeg faktisk ikke, haha...:D Tipper 3-4 uker (uke 6 utifra siste mens). Men siste mens var veldig rar, så har en liten anelse om at jeg kanskje var gravid men hadde en blødning. Føler etter pos test at jeg kjenner noe som beveger seg, men kan være bare luft siden jeg også har hatt mye luft i magen den siste uken:)
 
Jeg drakk også vin rett før jeg fant det ut, men har lest og googlet og alt mulig - og er beroliget på at det ikke gjør noe❤️ Var bare et lite glass, og nå blir det ikke mer før etter at jeg har blitt mamma :)
 
Back
Topp