druer skal vist være farlig??

louisesanabere

Betatt av forumet
ser at veldig mange spiser druer det var den eneste frukte jeg ikke skulle spise har også lest at det er et eller annet i druen som ikke er bra for barnet!! stemmer dette?? er glad i druer jeg og....men har ikke rørt dem siden jeg fikk streng beskjed om at dette ikke var bra!!

Jeg har ikke hørt om det. Spiste masse druer mens jeg lå på sykehuset. De gav det til og med til meg som dessert etter maten. Så jeg skal tvile på at det er farlig da!!!

jippi da blir det druer idag... har siklet nye på dem i butikken de siste dagene,,,

Tror ikke druer er farlige for mennesker. Men hunder kan faktisk dø av druer. Det er noe i skallet/skinnet på druene som er giftig for hundene. Der har jeg lest overalt i hundebøker.

Hadde druer vært farlig for fosteret hadde det stått på babysidene eller hadde i hvert fall jordmor evt. lege tatt det opp med oss.

Jeg har også hørt at det er som Toveli6 sier, det er ikke farlig med druer når man er gravid, men det er ikke anbefalt når man ammer fordi den lille kan få mageproblemer av det.

Jeg har hatt dilla på Grønne druer i lang tid å.. blir litt "luftig" i magen om jeg spiser for mange, ja, men jordmor har ikke sagt noe negativt om det, så jeg fortsetter å tro at det er sunnt jeg [:D]

Druer er jo så saftige og gode! Har spist en hel skål i dag, og begynner å kjenne det i magen nå.. Romler fælt, er nok på tur ned rette veien! Ville ikke utsatt min baby for disse biologiske våpenene![;)]

OI!
Ble nesten litt skremt der, spis jo drue heile tia! Kjøpe en kurv me 500g steinfrie å spis den me en gang! Stoppe ikkje øfr d e tomt[:)]

Ja, det var det jeg og kjøpte! Steike god de der steinfrie! Liker å kose meg med hver enkelt! Tygger av skallet først, og spiser dem skinnfie.. Namnam!! Må kjøpe en ny kurv i morgen. [:D] Men det er sikkert ikke noe farlig når du er gravid, bare etterpå når du ammer. Da kan lillegullet få vondt i magen. [;)]

Tar jeg helt feil når jeg sier at epler ikke er bra for de som ammer?? Mulig jeg er på bærtur, men mener å ha hørt/lest noe sånt...... Så noen HÆRLIGE norske epler på prix i går, men turte ikke kjøpe[&:] De så såååå fristende ut.. *Sukk*

Jeg også kjøpte meg ei esko med steinfrie druer jeg skulle kose meg med i kveld, men tror dere ikke noen av de hadde MØGGLA!!!! Såååå skuffa..... Helt til jeg fant en sjokkis i skuffa, den var god den å[;)]

Jeg mente eske, ikke esko, med det skjønte dere vel..

Druer er ikke farlig å spise når man er gravid. Blir litt provosert av "alle" som skal komme med "gode råd" når man er gravid! tipper det er bestemorgenerasjonen som har uttalt dette,da var det jo farlig å spise jordbær også fordi babyen kunne få fødselsmerker.......!
Når man ammer må man kanskje ta noen forhåndsregler fordi noen barn reagerer med mageknip eller utslett når mor har spist enkelte ting fex.kål,druer osv.men dette er idividuelt og man må prøve seg fram. Kos deg med druene du[;)]

Må si meg litt enig med kikka.. Er mange som mener mye om mat, sikkert mye man bare har hørt, selv om det er kun ment godt![:)] Sikkert masse man ikke skal ta så bokstavelig. Jeg kommer til å spise og kose meg med mat når den dagen kommer (blir gravid altså, har mat i skapet..[;)]), men enkelte matsorter skjønner man jo at man ikke skal spise. Som for eksempel RÅTT kjøtt eller råtne egg, men det ville jeg ikke spist uansett![:'(] Biff tartar frister ikke meg så mye iallefall..[;)]

dette er noe 2 leger har sagt til meg begge unge og av begge kjønn!! må vel ringe og spørre dem da!!

Mener å ha hørt at det ikke er farlig men at det er som med mye annen frukt at barnet kan få mageknip! Vet at det gjelder jordbær og druer værtfall..men tror det varierer fra pers til pers!

jeg har spist sushi et par ganger men har kjøpt på veldig anerkjente steder pluss at jeg har informert om at jeg er gravid.. laks spiser jeg ikke men mye annet.. sjekket med riksen og legen og de sa at det var bare og spise så lenge det var av god kvalitet... jeg har en uvane av og lukte på alt jeg spiser av rå mat og jeg kjenner hvis det ikke er 100%..

Back
Topp