Dropper jordmor

nancy drew

Forumet er livet
Hadde min 2 jordmortime i dag og kjenner at det gidder jeg ikke bruke mer tid på i grunnen. Jada hun lytter på babyen, ser på urinen og måler magen.... men i dag preiket hun utelukkende om hva jeg hadde fått beskjed om ang svangerskapsdiabetes. Følte hun ville at jeg skulle "undervise" henne på en måte. Bra hun er intresert og slik, men er nå ikke min jobb og selve diabetesen er jeg ekstremt godt fulgt opp på og trenger ikke å snakke så mye om i grunnen. Var heller endel andre ting jeg brant inne med fordi jeg ikke kom til orde og fikk rom til å snakke om ting jeg ville snakke om.
Får håpe jeg får samme lege på neste kontroll på sykehuset som sist, slik at jeg føler jeg kan spørre litt der.

Hvordan syns dere JM timene deres er? Får dere tatt opp ting dere tenker dere trenger å snakke om?

ting jeg kunne tenkt meg å snakket om: halsbrann, kynnere, søvn, generell slitenhet, bekkenplager og kanskje fødsel siden jeg trolig blir satt i gang og ikke har prøvd det før. Blæ, kjenner meg skuffet, men husker det var slik sist jeg gikk til henne også. Hadde tydeligvis fortrengt det

Det var surt for deg :( Jeg har det omvendt -gidder ikke flere legetimer, ble bare stress og forvirring. Har ei herlig jordmor, som gir meg fantastisk mye bedre oppfølgning :)

Hadde min 2 jordmortime i dag og kjenner at det gidder jeg ikke bruke mer tid på i grunnen. Jada hun lytter på babyen, ser på urinen og måler magen.... men i dag preiket hun utelukkende om hva jeg hadde fått beskjed om ang svangerskapsdiabetes. Følte hun ville at jeg skulle "undervise" henne på en måte. Bra hun er intresert og slik, men er nå ikke min jobb og selve diabetesen er jeg ekstremt godt fulgt opp på og trenger ikke å snakke så mye om i grunnen. Var heller endel andre ting jeg brant inne med fordi jeg ikke kom til orde og fikk rom til å snakke om ting jeg ville snakke om.
Får håpe jeg får samme lege på neste kontroll på sykehuset som sist, slik at jeg føler jeg kan spørre litt der.

Hvordan syns dere JM timene deres er? Får dere tatt opp ting dere tenker dere trenger å snakke om?

ting jeg kunne tenkt meg å snakket om: halsbrann, kynnere, søvn, generell slitenhet, bekkenplager og kanskje fødsel siden jeg trolig blir satt i gang og ikke har prøvd det før. Blæ, kjenner meg skuffet, men husker det var slik sist jeg gikk til henne også. Hadde tydeligvis fortrengt det
Gidder heller ikke det denne gang! Men nå er jeg 2.gangs... Holder med lege og sykhus og diabetes oppfølging! Orker ikke høre på det jordmor maset:p veldig koselig men de spør og graver så mye hva jeg føler og blabla, orker det bare ikke ;p
Går du på insulin btw, derfor du blir satt igang? :)

Gidder heller ikke det denne gang! Men nå er jeg 2.gangs... Holder med lege og sykhus og diabetes oppfølging! Orker ikke høre på det jordmor maset:p veldig koselig men de spør og graver så mye hva jeg føler og blabla, orker det bare ikke ;p
Går du på insulin btw, derfor du blir satt igang? :)
Ja går (desverre) på insulin ja... håper inderlig dette forsvinner når ungen kommer ut

Så synd du fikk en sånn opplevelse. Jeg har valgt å ikke gå til jordmor denne gangen, fordi jeg for god oppfølging på det jeg trenger hos legen. Blir også fulgt opp på sykehuset, så ser ikke noe behov for å gå til jordmor i tillegg. Venter nr 3 nå, så er ikke så mye jeg lurer på som ikke legen kan gi meg svar på :)

Uff, så kjedelig opplevelse.
Husker sist at eg valgte annenhver hos legen for å unngå jordmoren. denne gangen har eg fått en kjempehyggelig en som faktisk beroliger meg og skryter istedet for å dra meg ned, f.eks ang vekt.

Så kjedelig når det blir sånn :(

Her er jeg veldig fornøyd! Hu hører og vi snakker mye om bekymringene mine og tanker om ting :) Hadde hun sist også, da var jeg mindre fornøyd enn nå :p

Du kan jo bare si til henne at du har flere spørsmål og at du ikke vil snakke om diabetesen med henne? Si det du skrev her (nesten), kanskje hun endrer seg?

Jeg elsker mine JM timer og gleder meg vær gang jeg skal ditt :) så synd å høre at andre ikke har det like greit... om du føler at det ikke går, så hadde jeg sluttet der også. Men du kan ikke bytte jordmor da?

Har ingenting i mot jordmoren min, fantastisk vennlig person, men synes det har begynt å bli litt kleint de siste par gangene. Man går gjennom det samme; urin, blodtrykk, symfysemål og doppler. Også spør hun meg alltid om det er noe jeg lurer på - og faktisk så er det sjelden jeg lurer på noe. Virker som hu blir skuffa over at jeg svarer "næh, tar det som det kommer!" og ikke lirer av meg den ene følelsen etter den andre.
Så sitter man der da, og har brukt 10-15 minutter av den hele klokketimen hun har satt av til meg :P Da blir det litt sånn "jada, men neida, da kan vi jo bare sette opp neste time da..".
Og de få gangene jeg har lurt på noe eller vært bekymret, så har jeg bare fått sånne halvdiffuse og generelle svar. Som da jeg tok opp at jeg hadde så vondt i ribbeina og øverst i magen, da fikk jeg til svar "jaaa, det blir jo trangere og trangere der inne!" med et smil, og det var det :P

Så kjedelig... Jeg går bare til legen ☺ en kjempeflink mann som har jobbet på føde gyn. før, så har litt mer peiling enn vanlig lege ☺

Jeg fikk en jordmor sist som har gjort at jeg ikke hadde lyst å gå til jordmor denne gangen, men legen min mente at det skadet ikke å prøve en gang for å se om jeg hadde nytte av det eller ikke.

Og jeg ble så godt tatt imot, å følte meg rett og slett som en dronning der jeg satt. Merker det at det er stor forskjell på jordmødre rundt omkring.

Back
Topp