Droppe sukker??

Cowgirl

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
I de 2 siste pp'ene har jeg vært skikkelig søtsugen og spiser litt snop hver dag, så det kjennes håpløst ut å droppe sukker! :eek:

Men er det noen her som har prøvd det? Hørt/lest at man har lettere for å bli gravid uten sukker?

Tenker da å droppe brus, saft m/sukker, snop osv.

Har ikke prøvd å droppe sukker, og tror egentlig ikke på at det er lurt å gjøre store endringer. Men det skal være gunstig å spise sunt, så litt nedtrapping på søtsaker kan nok være fornuftig :)

Jeg skal kutte smågodt. Mest fordi jeg føler jeg er bedre rusta til å takle motgang når jeg ikke er hekta på snop. Skal prøve å spise mer frukt og bær enn godteri. Jeg kommer nok til å spise sjokolade av og til, bake litt gode saker og ikke være superstreng.

Har heller ikke trua på å droppe sukker . Sukker er bedre enn disse kunstig tilsetningene . Det er jo en økning i de som sliter med bli gravide , dårligere sperm osv og det er en økning i zero generasjon …. Kanskje en sammenheng , da er sukker greit å innta :dance011

Har trua på å leve som normalt ikke være så hinsides forsiktig hele tiden . :Heartred

Gå over til ekte sukker fremfor raffinert, som rørsukker/betesukker, evt honning

Prøver å være mer bevisst på å spise råvarebasert og minimerer ultraprosessert mat fremfor å kutte sukker. Men å redusere godteri ect er jo bare positivt. Jeg hadde bare ikke valgt disse sukkerfrie produktene der det heller er andre tilsetningsstoffer som med all sannsynlighet kan være vel så farlig som sukker. :happy:

Personlig har jeg faktisk troa på et antiinflammatorisk kosthold av flere årsaker! Det er forsket på at god tarmhelse påvirker kropp og sinn på en positiv måte, så hvorfor ikke fertilitet.

Jeg har bra kvalitet på egg/embryo, men det festet seg jo aldri.. Kuttet sukker, gluten og melk og spiste ren mat, et par uker før innsett sist, og ble jaggu gravid. Men var flere andre ting jeg gjorde og, så er vanskelig å si nøyaktig hva som var grunnen. :bag: Kjøpte boka til Berit Nordstrand og fulgte den:joyful:

Jeg tenker at.. for en kort periode, kan man jo prøve..? Man har iallefall ikke noe å tape, selv om jeg syns det var kjipt å kutte sjokkisen, må innrømme det.. Så er det bare å føre inn igjen hvis det ikke hjelper. :Heartpink Anbefaler deg å lese litt om antiinflammatorisk kosthold.:joyful:

Last edited:
Ikke at det finnes noe forskning som backer det, men vi prøvde over 1 år på nr 2, hvor jeg generelt levde veldig sunt, ikke pga prøving, men fordi det er sånn vi liker det. Ingen nikotin, ingen alkohol, trente 4-5 x pr uke, rødt kjøtt kanskje en gang pr mnd, ellers kylling og fisk, masse grønnsaker, fullkorn osv, maks to kopper kaffe pr dag… Det eneste jeg «syndet med» var sukker. Og i pp13 bestemte jeg meg for å kutte drastisk ned, og jaggu meg satt den ikke der. Og det var etter månedsvis med letrozol og ovitrelle, samt et IVF-forsøk.

Det er sikkert helt tilfeldig, men tenker at det ikke skader å forsøke med mindre sukker.

Enig med dere. Lev mest mulig som normalt. Og vanlig sukker er bedre enn kunstig tilsetninger.
Men det skader nok ikke å trappe ned litt på godteri/brus å heller spise frukt :joyful:

Enig med dere. Lev mest mulig som normalt. Og vanlig sukker er bedre enn kunstig tilsetninger.
Men det skader nok ikke å trappe ned litt på godteri/brus å heller spise frukt :joyful:
Jeg prøver å lage hakket sunnere middager (mer grønnsaker, mindre ultraprosessert mat), men jeg spiser så mye frukt at blodsukkeret mitt nok er helt bananas... Kjedespising er min verste fiende :hilarious:

Back
Topp