Dropp cola, kaffe og te!

M

Moderator Kristin

Guest
Jeg føler meg litt kjiip hver gang jeg legger ut denne, men det kan være veldig lurt å innta minst mulig koffein i svangerskapet, og spesielt kaffe og cola har mye koffein.

Les det her


Er du en kaffedrikker? Synes du det er vanskelig å ikke drikke like mye?
 
Drikker ikke kaffe til vanlig, heller ikke cola, men drikker en sjelden gang en kopp te da :)
 
Men en kopp kaffe unner jeg meg av og til. Nå frister ikke kaffen pga kvalmen uansett da :hilarious: Jeg vil ikke bli hysterisk! Enkelte te sorter inneholder ikke koffein (feks de nye infuso serien fra Twinings), så de er det bare å drikke :)
 
Leste for mange år siden at koffein kan føre til tidlig SA, og dette har limt seg på netthinnen:p Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men har altså klart å holde meg borte fra kaffe siden litt før EL, og cola liker jeg heldigvis ikke;)
 
Jeg drikker kaffe, cola og te med god samvittighet.
Kaffe hver dag.

Men ikke så mye kaffe som vanlig, 2-3 kopper.
Cola går av kaffekvoten så det sløyfer jeg til fordel for kaffe.
Te bøtter jeg nedpå, men fruktte og urtete, svart te drikker jeg ikke mye av til vanlig heller.
 
Jeg leste en artikkel fra en australsk fertilitetsklinikk om at hvis jeg drakk 200mg koffein kl 09 på morgenen var det ikke ute av morkaken før kl 15 dagen etter, så jeg har klart å kutte det nesten helt ut pga den tanken, tar meg en kopp for å være sosial av og til, men ikke til hverdag.
Det er jo litt sånn dommedagsteori, men det satte seg.

Så her går det i koffeinfri te! Mer energi har jeg også, er ikke en sånn skjeivtrynet og sjanglete zombie om morgenen lenger :troll:
 
En av mine første tegn på graviditeten var at jeg brått syntes kaffen ikke smakte så godt lenger. Så det ble ikke noe problem for meg å slutte med det. Drikker heller ikke cola eller te, men det er mer fordi det ikke frister så mye lenger:p
 
Synes denne overskriften er bare tull. Rådet fra helsemyndighetene er at litt koffein er greit. 1-2 kopper kaffe per dag skal være ufarlig, og det forholder jeg meg til. Har drukket ca en kopp kaffe hver dag i alle mine svangerskap.
 
Jeg var totalt avhengig av energidrikk, men har kutta det ut nå. VANSKELIG :b
 
Drikker til vanlig en god del kaffe, men reduserer det til 2 kopper når jeg er gravid. Nå bruker jeg en god del melk i da, så det blir i realiteten litt mindre kaffe også da.. drikker sjelden eller aldri noe særlig annet med koffein i så..
 
Koser meg med te, både grønn, hvit og svart, men mest grønn. Rundt 1-2 om dagen
 
Jeg var totalt avhengig av energidrikk, men har kutta det ut nå. VANSKELIG :b
Drakk opptil 1/2 liter om dagen, tok min siste energidrikk dagen før jeg ble gravid.
Tok flere uker før suget har gitt seg.
Ekstra vanskelig når man er sykt trøtt og sliten!
 
Drakk opptil 1/2 liter om dagen, tok min siste energidrikk dagen før jeg ble gravid.
Tok flere uker før suget har gitt seg.
Ekstra vanskelig når man er sykt trøtt og sliten!

Bra jobba, dere.

Jeg er overraska over at jeg ikke har hatt suget etter mer kaffe og cola zero nå som jeg har trappa ned. Spørs om det varer, men fint nå.
 
Kaffen smakte pyton bare noen dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid, så den fikk fint å kutte ut. Cola zero er det verre med, blir alltid et par glass om dagen.
 
Synes denne overskriften er bare tull. Rådet fra helsemyndighetene er at litt koffein er greit. 1-2 kopper kaffe per dag skal være ufarlig, og det forholder jeg meg til. Har drukket ca en kopp kaffe hver dag i alle mine svangerskap.
Helt enig!!
 
Det er bevist at STORE mengder koffein kan føre til lav fødselsvekt. Da snakker vi om 7-8 kopper HVERDAG. Om man drikker 1 kopp eller 2 er vi ingen syndere.
 
Jeg drikker ikke kaffe, men var totalt avhengig av burn zero. Har drukket en halv boks siden jeg fant ut at jeg var gravid.
:b Kommer til å drikke en halv boks i blant!
 
Back
Topp