Dro ut Rekovelle for tidlig

santana

Betatt av forumet
Jeg skal ha IVF i Danmark og var nettopp hos gyn. her i Norge som tok ul og hjalp meg å sette første dose med Rekovelle. Problemet er at hun dro ut Rekovellen før det hadde gått 5 sekunder og jeg mistet en dråpe. Jeg fikk helt panikk og er nå kjempe redd for at hele IVF-forsøket blir ødelagt. Skal ringe Danmark i morgen, men har noen erfaringer med dette? Har bare lyst til å gråte :(

Det går nok helt fint :) Ville ikke bekymret meg for det.

Jeg skal ha IVF i Danmark og var nettopp hos gyn. her i Norge som tok ul og hjalp meg å sette første dose med Rekovelle. Problemet er at hun dro ut Rekovellen før det hadde gått 5 sekunder og jeg mistet en dråpe. Jeg fikk helt panikk og er nå kjempe redd for at hele IVF-forsøket blir ødelagt. Skal ringe Danmark i morgen, men har noen erfaringer med dette? Har bare lyst til å gråte :(

Null stress! Det skjer stadig vekk at det sniker seg ut en liten dråpe og det gjør ingen verdens ting! Det er litt slingringsmonn i oppmålingen også. Bare slapp helt av, dette går bra! :)

Null stress! Det skjer stadig vekk at det sniker seg ut en liten dråpe og det gjør ingen verdens ting! Det er litt slingringsmonn i oppmålingen også. Bare slapp helt av, dette går bra! :)

Mener du virkelig det? Jeg tenkte kanskje at man kan gå på rekovelle en dag lenger hvis follikkelene ikke når 12mm innen neste ultralyd, men vet ikke om det er så enkelt?

Hun visste ikke. Ba meg ringe DK i morgen. Men sa at jeg ikke kunne sette mer. Måtte konferere med dem.. :(

Mener du virkelig det? Jeg tenkte kanskje at man kan gå på rekovelle en dag lenger hvis follikkelene ikke når 12mm innen neste ultralyd, men vet ikke om det er så enkelt?

Det verste som kan skje er vel at folliklene utvikler seg litt mindre enn ellers, og i så fall justerer man bare behandlingen! Det er også individuelt hvordan man responderer på behandlingen, så legen vil uansett vurdere situasjonen og legge en plan videre etter hver ultralyd.

Jeg «lakk» også noen dråper ved noen anledninger, og spurte klinikken om det. De sa det var helt ufarlig :) Ring dem gjerne i morgen så du er helt sikker, men virkelig, ikke mist noe nattesøvn over dette! ❤️

Hei, hvordan går det med deg?

Ville bare gi beskjed at det smsme skjede meg en gang, og legen i Porsgrunn sa det gikk helt fint hvis det skjedde kun en gang (jeg hadde 7.00 på rekovelle)

Og foliklene vokste seg fine til uttak :)

Back
Topp