Dro innom hs og veide han nå

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Og de hadde visstnok ringt meg lille julaften....

Hun hadde 5 min til meg mellom to andre så fikk prata litt.
Det er akkurat tre uker siden vi var på sykehuset og tok den prøven og på disse ukene hadde han gått opp 1,5kg! Normalt var visst 200g/uka..
Så jeg som var litt engstelig siden han bæsjer 10-15 ganger i døgnet kan nå slappe av. Ikke alt kommer ut igjen:)

Last edited:
Oioioi! For en knall vektoppgang! Ikke noe tvil om at han tar til seg det han skal da ;)

Vår har gått opp 820 g siden fødsel og 1160 siden dag 3. Må si de vokser fort altså.... :nailbiting:

Det høres ut som gutten har matvett :-D var på sykehuset i går for å veie mini, og han hadde gått opp 250gram på 2 døgn! Blir nok ei skikkelig bolle dette her <3

Så flott, godt at de legger fint på seg! :)

Så fin vektoppgang :)

Min har lagt på seg 165 gram løpet av helga han :( ifølge en utregning/skjema vi fikk med oss hjem på torsdag skulle han ha gått opp 0,5 kg ca. Men har sett på de andre og ingen av de har gått opp over 400 gram på 2 uker :) så nå tar jeg det med ro også :)

Bare spent på hva hs sier for noe i morgen. Håper han har gått opp litt mer enn 5 gram :P :)

Min har lagt på seg 165 gram løpet av helga han :( ifølge en utregning/skjema vi fikk med oss hjem på torsdag skulle han ha gått opp 0,5 kg ca. Men har sett på de andre og ingen av de har gått opp over 400 gram på 2 uker :) så nå tar jeg det med ro også :)

Bare spent på hva hs sier for noe i morgen. Håper han har gått opp litt mer enn 5 gram :P :)
Jeg trodde normalen var mellom 100(120) og 200g i uka, så da er 165 i løpet av en helg kjempebra! Lykke til hos hs :)

Min helsesøster sa minst 150 i uka er de fornøyd med. Men mindre det var en spesiell grunn til at din skulle opp så mye, syns jeg det var en god økning, jeg...

Synes det var veldig bra selv, men han er prematur så de er mer nazi på vektoppgangen. De mente at han skulle opp 500 gr over helga og vekkes hver 3. Time.
Får ikke vekt han jeg. Og han spiser kun det han vil. Så synes det er stressende. Veldig lyst å slippe pumpingen og det styret der.

Synes det var veldig bra selv, men han er prematur så de er mer nazi på vektoppgangen. De mente at han skulle opp 500 gr over helga og vekkes hver 3. Time.
Får ikke vekt han jeg. Og han spiser kun det han vil. Så synes det er stressende. Veldig lyst å slippe pumpingen og det styret der.
De små spiser i søvne, så ikke sikkert han trenger å vekkes :)

Back
Topp