Driver du med nesting nå?

M

Moderator Kristin

Guest
Vi mødre vet dere, vi er mestere i såkalt nesting. Vi ordner og styrer til den lille skal komme.
Hva har dere gjort til nå? Er alle klær vasket og alt i orden, eller har du ikke rukket noe som helst enda? Hvordan ligger du an?
 
Det meste er klart. Har vasket klær osv, så alt det ligger klart. Mangler å handle det siste av bleier, salver osv, pluss stellematte og litt sånne ting :) men det viktigste er på stell!
 
Her er det absolutt ikke klart. Klærne ligger i skapet med merkelappene på, og vi skal egentlig pusse opp to bad før frøkna kommer :wideyed:

Men merker at det er noe som skjer med hodet, for jeg vil veldig gjerne få ryddet unna en del ting og tang som skal på loppemarked eller kastes siden det ikke er i bruk.
 
Her er mye klart, litt småting igjen enda. Men kjenner at bestilt en har startet i hodet iallefall, ofte jeg våkner og har lyst til å starte på et nytt prosjekt :hilarious: Men har enda 6 uker+/- igjen her da :)
 
Sist gikk jeg i nestingmodus og ble helt gal. Nå er det ikke slik. Har hatt som mål å finne frem barneklær i flere måneder, men ikke gjort det. Men plutselig slår det til og jeg vasker taket på badet eller støvsuger boden igjen ..
 
Vasket baby klær i går. Og skal fundere litt på sengen idag.
Merker at jeg har kommet i den redebygging modusen, har utrolig mye energi (selv om kroppen ikke vil bestandig) og har så mange planer å ting å få ferdig. I går var jeg og kjøpte lister til gangen som har stått uferdig en stund, nå skal den bli ferdig.
 
Jeg har uendelige lister over ting jeg vil ha gjort før babyen kommer, men formen begrenser en del. Har egentlig mest lyst til rundvaske hele huset og ta en skikkelig storopprydning, men skal prøve å begrense meg og istedet lade opp til fødsel. Har kommet igang med vask av babytøy nå ihvertfall :)
 
Alt er klart! I helgen fikk bilen gjennomgå:hilarious: både innvendig og utvendig. Er så deilig, har fått tatt mye som har burde vært tatt i flere år:hilarious: Så rom for rom i leiligheten har blitt gjennomgått.:p

Eneste som mangler nå er barnerommet:wideyed: Men det blir nok ikke før baby kommer. :shifty: Må finne en løsning på hvor vi skal putte datarommet til mannen:eek:
 
Vi er nesten ferdig. Er litt småplukk igjen som må gjøres men ikke noe som er kjempe viktig. Hadde ikke vært noen krise om lille kom og gardinene på barnerommet ikke er hengt opp :hilarious:
 
Det meste er klart. Mangler litt til fødebagen, men begynner å nærme seg :happy:
 
Har lagt planer for å vaske babytøyet nå i påsken, henger sammen med baderomsoppussingen som starter neste uke, da blir vi uten vaskerom i noen uker :wideyed:

I tillegg har jeg begynt å fylle fryseren med litt ting og tang, tar ikke sjansen på å vente til permisjonen starter pga. risikoen for litt tidlig fødsel. Prøver å lage opp litt hver dag nå i påsken siden jeg uansett har fri. :)
 
Stort sett alt er i hus, og det som skal vaskes er vasket nå i påsken. Barnerommet er ikke klart enda, og siden babyen skal sove inne hos oss den første tiden, stresser vi ikke med å få det ferdig.

Jeg begynner å kjenne på følelsen av at ting skal være klart før vi drar til sykehuset, og har begynt å kikke på de siste tingene på nettet. Det jeg vet per nå at vi mangler er teppe til lekegrinda, bleiebøtte og stelleveske. Ellers håper jeg vi har kontroll på alt :rolleyes:
 
Mangler noen få ting til babyrommet. Noen få ting til meg som mangler i fødebagen. Og noen salver til lille. Ellers er alt klart. Bedside criben blir levert til neste uke :)
 
Nester som faen! Hele huset, boder og alt er ryddet, hagen er klept og ryddet, babytøy er vasket og brettet klart. Senga er reid. Vi er klare!
 
Tja, har ryddet i skuffer og skap og planlagt hva som skal selges i sommer av klær og ting, men det gjør jeg stort sett hver vår. Merker jeg nester i mye mindre grad nå enn da vi ventet første :p Men hun vi har fra før ble 1 år i uka som gikk og vi har jo alt vi trenger i starten fra henne, så det har egentlig bare vært å plukke det frem igjen. Babytøyet ble vasket da det ble pakket bort i høst så det har jeg bare skylt opp :)
 
Back
Topp