Driver dere med noe sprell....

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
... nå som vi har bikket 2016? :) her har vi hatt sex for første gang siden august I håp om å få litt gang. Var faktisk en veldig ok opplevelse, så nå venter vi I spenning.

Prøver. Men jentungen vil ikke legge seg. Men har så mye murringer og slim nå. Så skal vel ikke mye til.

Gjør ikke noe her, venter til det kommer selv :) men så har jeg heller ikke sexlyst i tillegg til så mye ubehag i magen at det høres bare verre ut å ha sex :p

Har hatt sex for første gang på flere mnd :) ble noen timer med heftige tak i magen etterpå, som har kommet og gått litt idag også. Men slik gikk jeg i over to uker med minstemann også, så det kan drøye ei stund enda. Får se om det blir en runde til i kveld :)

Skal slappe av helt. Vært i aktivitet helt opp til siste slutt av året og nesten ikke hatt noen modning press. Så JD sa det var pga at jeg hele tiden har hatt noe å gjøre. Så nå slapper jeg av og det funker alt spennes og smerter er her:)) men vurderer sex

Har babyen på magen. Lite sprell av det, gitt. Må få kjøpt kondomer om vi skal ha sex (det skal man de første seks ukene eller noe sånn pga infeksjonsfare)

På en måte synes jeg det er trist at jeg gikk glipp av den "kjenne på tegn og håpe"- fasen, her kom jo babyen før jeg var begynt å håpe og kjenne, jeg trodde ikke det var det som skjedde...

På den annen side synes jeg det er synd å se, rent så trist at jeg nesten unngår januarforumet nå, at så mange anser det som skjedde for oss som en såååååå stor krise at de ligger søvnløse og kniper igjen de siste dagene før nyttår, og nå spretter til sengs fordi det er januar.

Jeg elsker den lille desemberbabyen min, og det er virkelig ikke verdens undergang å være født sent på året.

Jeg flytter meg meget mulig mer og mer over i desemberforumet. Det hadde jeg ikke gjort om det bare skilte på mnd, men det skiller på år. Kombinasjonen av at det er sårt å se hvor ille mange mener en desemberbaby er, jukse på dato,søvnløs i redsel, og rett og slett det at jeg på sikt forbereder skolestart før dere. Bare at jeg anser ikke den skolestart som noe negativt for henne. Jeg synes jo et helt år til i bhg etter ferien for min februarjente er på overtid, hun er soleklar til sommeren...

Men samtidig føler jeg jo tilhørighet her, og det blir sikkert lettere når flere av babyene kommer ut :-)

Ingen sprell i senga her.... Her vil jeg knipe igjen til planlagt KS den 18. :D Tørr ikke så mye som ta på brystvortene en gang....hahaha

Har babyen på magen. Lite sprell av det, gitt. Må få kjøpt kondomer om vi skal ha sex (det skal man de første seks ukene eller noe sånn pga infeksjonsfare)

På en måte synes jeg det er trist at jeg gikk glipp av den "kjenne på tegn og håpe"- fasen, her kom jo babyen før jeg var begynt å håpe og kjenne, jeg trodde ikke det var det som skjedde...

På den annen side synes jeg det er synd å se, rent så trist at jeg nesten unngår januarforumet nå, at så mange anser det som skjedde for oss som en såååååå stor krise at de ligger søvnløse og kniper igjen de siste dagene før nyttår, og nå spretter til sengs fordi det er januar.

Jeg elsker den lille desemberbabyen min, og det er virkelig ikke verdens undergang å være født sent på året.

Jeg flytter meg meget mulig mer og mer over i desemberforumet. Det hadde jeg ikke gjort om det bare skilte på mnd, men det skiller på år. Kombinasjonen av at det er sårt å se hvor ille mange mener en desemberbaby er, jukse på dato,søvnløs i redsel, og rett og slett det at jeg på sikt forbereder skolestart før dere. Bare at jeg anser ikke den skolestart som noe negativt for henne. Jeg synes jo et helt år til i bhg etter ferien for min februarjente er på overtid, hun er soleklar til sommeren...

Men samtidig føler jeg jo tilhørighet her, og det blir sikkert lettere når flere av babyene kommer ut :-)
Skjønner veldig godt at du tenker slik, Sara. Men håper du vil fortsette å være aktiv her! Blir veldig rart om du forsvinner helt iallfall, du har vært såpass aktiv at jeg tror de fleste ville lagt veldig merke til at du ble borte! :)

Selvfølgelig har det ikke noe å si når babyen melder sin ankomst. Jeg er helt sikker på at alle ville sagt og tenkt det samme som deg om de først fikk desemberbaby! Sender deg en klem og håper vi ikke har sett det siste av deg ;)

Støtter deg, Sara! Er ikke barna det er noe galt med. De kommer når de kommer. Tankene rundt at tidspunktet har så mye å si er forstyrrende! Hvis det er så ikke å få desemberbarn så er det jaggu samfunnet det er noe galt med. Kos deg med snuppa di. Og tenk så mye hun kommer til å glede seg til desember hvert år. Både jul og bursdag på en og samme tid :)

Men samtidig føler jeg jo tilhørighet her, og det blir sikkert lettere når flere av babyene kommer ut :)

Sniker! Godt skrevet :) Er så enig med deg! Fikk baby på høsten (2016), og gjorde meg ingenting at jeg ikke fikk tidlig på året! Kunne aldri falt meg inn å jukse på dato. Ville heller aldri utsatt prøving for å unngå desember baby! Tar gjerne en desember baby.. Jeg er født tidlig på året og kjedet meg enormt! Barnet mitt er heldigvis født på høsten, så han blir yngre når han starter (hvis han er av samme slaget som meg, så er han moden nok i god tid, noe jeg tror da han er 16 mnd snart og kan farger, former og litt telling...)

Gratulerer med en liten juleskatt forresten :D

Sniker! Godt skrevet :) Er så enig med deg! Fikk baby på høsten (2016), og gjorde meg ingenting at jeg ikke fikk tidlig på året! Kunne aldri falt meg inn å jukse på dato. Ville heller aldri utsatt prøving for å unngå desember baby! Tar gjerne en desember baby.. Jeg er født tidlig på året og kjedet meg enormt! Barnet mitt er heldigvis født på høsten, så han blir yngre når han starter (hvis han er av samme slaget som meg, så er han moden nok i god tid, noe jeg tror da han er 16 mnd snart og kan farger, former og litt telling...)

Gratulerer med en liten juleskatt forresten :D

2014

Men samtidig føler jeg jo tilhørighet her, og det blir sikkert lettere når flere av babyene kommer ut :)
Du fikk "kjenne" litt på spenningen da vannet og/eller slimproppen gikk I det minste, men ja ser den :) Jeg hadde ikke hatt noe problem med desemberbarn! Har prøvd lenge nok på denne lille tasseluren, så hvilken måned eller år har virkelig ingen betydning :) er mer at nå er det over I "vår" måned og ble akutt mer utolmodig enn jeg var I desember (termin 14.01, så har ikke sett på desember som et alternativ) veldig misunnelig på deg som kan ligge å kose med lille trille på magen din♡

Edit: er født sent på året selv, og har aldri hatt problemer med det. Blæ, tror jeg må slutte å skrive tråder, for blir veldig ofte misforståelser... Jeg vil bare bli mamma, og da helst før enn senere nå som vi er inne I vår terminmåned. Hadde det vært juni vs. juli (eller alle andre måneder) hadde jeg tenkt akkurat likt.

Dere har nok ikke det, det er bare rart og sårt å føle på. (det er jo ikke lite hormoner i omløp heller da ;-) )

Når vi får dette "desember er kriiiiiiiiiiiiiise, januar er her la oss hoppe til sengs og prøve alle kjerringråd"-fasen over, sånn i løpet av noen uker, så er det jo bare det at min er en uke eldre, ikke noe stress. Før vi begynner å tenke skole, men innen den tid er forumet trolig oppløst likevel. Og da er det mer trolig at jeg i dem grad jeg henger på bv enda, henger i 2015 enn 2016 egentlig. For hun er født i 2015 og begynner på skolen et år før deres. Et år før jeg hadde forventet. Derved får vi tre unger på samme skole et år likevel. En i 7. Ei i 4. Og ei i 1. Og ikke mellomste på det trinnet som er fadder for yngste sin klasse.

Men det er mange år til.

Synd at du føler det sånn, å jeg vil beklage om jeg er en av de som har fått deg til å føle det sånn . Vet at jeg har vært åpen innpå her om mine tanker og følelser om dette temaet , å ja, jeg syns det er fint å ha bikket over til terminen min, og starten på året , men jeg var 100% innstilt på å få en desemberbaby, å hadde ikke noe som helst problem med det :)
Når alt hadde kommet til stykket så hadde jeg forøvrig ikke tulla med dato heller, for det er ikke viktig :)

Som sagt, håper du blir her inne :) hadde blitt rart uten deg :)

Synd at du føler det sånn, å jeg vil beklage om jeg er en av de som har fått deg til å føle det sånn . Vet at jeg har vært åpen innpå her om mine tanker og følelser om dette temaet , å ja, jeg syns det er fint å ha bikket over til terminen min, og starten på året , men jeg var 100% innstilt på å få en desemberbaby, å hadde ikke noe som helst problem med det :)
Når alt hadde kommet til stykket så hadde jeg forøvrig ikke tulla med dato heller, for det er ikke viktig :)

Som sagt, håper du blir her inne :) hadde blitt rart uten deg :)
Det er ikke enkeltpersoner, det er mer.... Helheten tror jeg.

Jeg vet at de fleste om ikke alle, ville tatt desember på strak arm om det skjedde.

Jeg hadde ikke noe ønske om å unngå des engang jeg. Jeg sa jo "etter rakettene", men mest fordi det var forventet, jeg synes romjula var helt fint. Men mente oppriktig ikke 23-26, så fødte jeg 25. Og det er greit det også, selv om jeg på hennes vegne er litt redd der blir kjipe bursdager... Vil gjøre mitt beste for å kompensere og tilrettelegge.

Hun vil trolig ikke få like mange gjester i familieselskapet sitt som søsknene. Eller så må hun feire bursdagen noen dager etter at den var, og det gjør altså aldri de andre, i min familie har vi bursdag den dagen vi har, og oppmøtet er stort.

Termin 16 januar, kjenner ingenting etter samleie. Har hatt normal sexliv hele svangerskapet. Idag oppdaget jeg gul melk i brystene! Vet ikke om det er tegn på en fødsel..er så lei nå!

Sniker litt jeg :)

Jeg er født lille julaften og håpet veldig at jenta mi skulle holde seg inne til over nyttår (termin 2. januar) fordi jeg selv slet veldig på skolen helt siden 1. klasse. Startet for tidlig for min del og jeg hang ikke med i NOEN fag og slet med å få venner helt til ungdomsskolen. Var mye utenfor og hadde ikke peiling hva de snakket om i engelsktimene eller mattetimene, fargela feil i norsken og alt var bare surr husker jeg, så jeg gråt mye og mamma ringte ofte til skolen for å ta en prat med lærerne. Er glad for at hun slipper dette, for hun ble født den 8.

MEN jeg var også drittlei den store magen og prøvde ALT for å få henne ut i desember også, helt desperat. Lakserolje og akupunktur, stripping og Gud vet hva, men ingenting hjalp. På bursdagen min gikk jeg rundt på sykehuset hvor jeg jobbet og hoppet i trapper, gikk opp og ned overalt i flere timer. Det som satte startskuddet for fødsel her var sex. Da hadde jeg grått i telefonen meg jm på føden om at nå måtte jeg bare bli satt igang, nå holdt jeg ikke ut mer. Skreiv ut artikler som underbygde mitt krav om å bli satt igang, som forebyggende overtid og hele pakka. Highligta setninger som jeg skulle vise og alt. Mannen min som ble hjemme den dagen syntes så fryktelig synd på meg at han sa vi kunne prøve sex. Etter en omgang med oppskriften fra rikshospitalet med mye dytting og plaging på livmoren der jeg lå med sæden inne litt etterpå, startet rier etter 20 min. Dette var 11 på dagen og før klokken 15 var vi innlagt på fødestua. Det er mitt hot tips til dere :)

Ops: mente termindagen og ikke bursdagen min.

Desember barn eller ikke:) det som er viktig er at mor og barn har det bra. Jeg skjønner du antagelig vil flytte da det skiller år og ikke mnd men håper å se deg aktiv her i fremtiden også:)

Sniker litt jeg :)

Jeg er født lille julaften og håpet veldig at jenta mi skulle holde seg inne til over nyttår (termin 2. januar) fordi jeg selv slet veldig på skolen helt siden 1. klasse. Startet for tidlig for min del og jeg hang ikke med i NOEN fag og slet med å få venner helt til ungdomsskolen. Var mye utenfor og hadde ikke peiling hva de snakket om i engelsktimene eller mattetimene, fargela feil i norsken og alt var bare surr husker jeg, så jeg gråt mye og mamma ringte ofte til skolen for å ta en prat med lærerne. Er glad for at hun slipper dette, for hun ble født den 8.

MEN jeg var også drittlei den store magen og prøvde ALT for å få henne ut i desember også, helt desperat. Lakserolje og akupunktur, stripping og Gud vet hva, men ingenting hjalp. På bursdagen min gikk jeg rundt på sykehuset hvor jeg jobbet og hoppet i trapper, gikk opp og ned overalt i flere timer. Det som satte startskuddet for fødsel her var sex. Da hadde jeg grått i telefonen meg jm på føden om at nå måtte jeg bare bli satt igang, nå holdt jeg ikke ut mer. Skreiv ut artikler som underbygde mitt krav om å bli satt igang, som forebyggende overtid og hele pakka. Highligta setninger som jeg skulle vise og alt. Mannen min som ble hjemme den dagen syntes så fryktelig synd på meg at han sa vi kunne prøve sex. Etter en omgang med oppskriften fra rikshospitalet med mye dytting og plaging på livmoren der jeg lå med sæden inne litt etterpå, startet rier etter 20 min. Dette var 11 på dagen og før klokken 15 var vi innlagt på fødestua. Det er mitt hot tips til dere :)

Ops: mente termindagen og ikke bursdagen min.
Tror du virkelig at du hadde slitt mindre på skolen om du var født i januar?

Her i huset er bonusjenta født i februar og går i andre klasse, mens mine to tantebarn er født desember samme år. Merker stor forskjell på de både på hvordan de leker og skolearbeid, men det kan så klart være helt tilfeldig. Jeg for min del bryr/hadde ikke brydd meg om når på året barnet mitt ble født. Like velkomment uansett :)
Her i huset har jeg tryglet og bedt om sex siden desember fordi jeg har så mye vondt og vil ha igang fødsel, men mannen nekter så lenge jeg plages :p Hadde gjerne tatt en desemberbaby jeg :)
Nå håper jeg på ks over neste helg :)

Back
Topp