Drittlei gubben!!

Luremus

Glad i forumet
Sliter så med bekkenet om dagen. Det gjør utrolig vondt og jeg orker fint lite. Ja, så klager jeg litt da. Er hjemme hele dagen, har ingen å prate med annet enn ungene. Så når mannen spør hvordan dagen har vært, ja da får han svar. Og det blir jo værre om kveldene, og det hadde vært koselig med litt omsorg og omtanke fra mannen. Men ingenting. Så jeg klager enda mer i håp om å "fremprovosere" litt omsorg fra han. Men nei. Ikke så mye som et stryk på ryggen.[:(] Stønner og uffer seg bare. Liksom "nå er det på an igjen" Kun når jeg ber han spesifikt om å massere meg så gjør han det. I tidligere svangerskap har det ikke vært sånn som dette. Men nå har jeg heller ikke hatt så vondt tidligere heller. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg pga dette. Griner for ingenting som det er om dagen. er så skuffet over han. Håper liksom det er det at han jobber mye som gjør han sliten. At han vil bli bedre......[&:]

Hvordan er mennene deres?

hørtes ikke greit ut...

jeg har absolutt ingenting å klage over når det gjelder min samboer! :D han er kjempeflink til ALT av husarbeid og han er flink til å ta hensyn.

vi kan da ikke forlange at de skal stryke, kose og massere oss helt uten at vi har hintet frempå hele tiden. de er menn, og som oss kvinner så er de ikke tankelesere :)

ORIGINAL: Ellie86

hørtes ikke greit ut...

jeg har absolutt ingenting å klage over når det gjelder min samboer! :D han er kjempeflink til ALT av husarbeid og han er flink til å ta hensyn.

vi kan da ikke forlange at de skal stryke, kose og massere oss helt uten at vi har hintet frempå hele tiden. de er menn, og som oss kvinner så er de ikke tankelesere :)

Men det er jo nettopp det, jeg hinter og hinter til jeg blir bortimot grønn!! Og ingenting....Null respons!!

ORIGINAL: Julia89

Uff dette hørtes ikke noe kjekt ut for deg![&o][&o]
Det er ikke alltid like lett å forstå seg på disse mannfolkene.. Men eg ser det på den måten at det er ikke så lett for de å sette seg inn i vår situasjon..
Selvfølgelig skal de ta litt "ekstra" vare på oss nå, spesielt om en har veldig mye plager og trenger litt omsorg og hjelp.
Bare det å få litt kos kan redde hele dagen.
Men dessverre ikke alle mannfolk som skjønner dette..[8|]

Sambo her er egentlig ganske flink, men ofte eg må si; kan vi kose oss litt NÅ?????" Sitter å spiller på denne dritt xboxen sin dagen lang [:@] Skulle aldri vært oppfunnet!![8D]
Men han hjelper meg heldigvis mye, og passer godt på meg, livredd for at eg skal skli når eg går ute nå, kjenner eg blir litt irritert når han sier eg må gå forsiktig HVER gang vi er ute å går nå på isen/snøen.. Men er jo bare hyggelig egentlig at han bryr seg [:)]
Men han er absolutt ikke flink med husarbeid!! Det er ett stort savn her..

Har du prøvd å snakke med din sambo om dette? [:)]

Har ikke pratet med han om det ennå. Jeg er jo litt teit også da, men jeg vil at kosen skal komme fra  han og ikke fordi jeg har sagt at slik vil jeg ha det.....  Akkurat nå er jeg så irritert på han at jeg ikke vil gå og legge meg ved siden av han og sove en gang..... Jadda, barnslig, jeg vet....[;)]

Kan nok klaga eg og i same slengen!

Han komme jem fra pakistan itte å ha vert der i 3 ugår i mårå.
Har ikkje spurt om kossen det går me ongen i magen ein einaste gang i løpet av den tiå. Har hatt kontakt me han kver dag.

Ikkje vett eg om eg overdrive eller ka eg jørr, men trodde kansje det va normalt å spør om sånt!

Skreiv melding te han i dag om at eg hadde kjøpt eindel kler på salg te hu, så fekk eg svar tebage om någe heilt aent.

Satan så irriterandes!!

ORIGINAL: Niiiitah87

Har ikkje spurt om kossen det går me ongen i magen ein einaste gang i løpet av den tiå. Har hatt kontakt me han kver dag.

Ikkje vett eg om eg overdrive eller ka eg jørr, men trodde kansje det va normalt å spør om sånt!

Skreiv melding te han i dag om at eg hadde kjøpt eindel kler på salg te hu, så fekk eg svar tebage om någe heilt aent.

Satan så irriterandes!!

ÅÅååh, irriterandes!![:@][:@]

Hadde følt det på nett samme måte!! MANNFOLK!![:@]

Jysla irriterandes!
Sga ta det opp me han når han komme jem i mårå.

Føle meg jo som aleinamor!

ORIGINAL: koalajenta

Satan så irriterandes!!

ÅÅååh, irriterandes!![:@][:@]

Hadde følt det på nett samme måte!! MANNFOLK!![:@]

Jysla irriterandes!
Sga ta det opp me han når han komme jem i mårå.

Føle meg jo som aleinamor!

sånt går ikke an...... jeg hadde blitt så lei meg og sint!!! noe vett til å vise at de bryr seg er da på hvertfall på sin plass!!!!!

Ja.. bler spennandes å se om han har kjøpt någe te babyen mens han har vert der.

ORIGINAL: koalajenta

gutter er helt håpløse noen ganger, det nytter ikke med hint, men direkte beskjeder hehe. tror egentlig ikke gutter er skapt for å forstå hint.

jeg er veldig heldig med min saboer, han er ekstremt kjærlig, og er så redd jeg skla overanstrenge meg, han går på jobb og bekymrer seg for at jeg skla gjøre for mye og maserer meg hver dag. og koser mye med meg.

men som med julïa sin mann her så spiller han, min kjære er wow nerd jippi XD [:'(]
men dette har han skjerpet inn til de grader for min skyld så skal ikke klage, han rydder og gjør det meste av husarbeid, og steller så pent med meg at jeg skal på ingen måte klage overhode.

Sånn var han med førstemann.....Those where the days....[:(]

ORIGINAL: vannmann_81

Menn trenger klare beskjeder, ikke hinting :) De klarer dessverre ikke å lese tankene våre, selv om vi skulle ønske det. Kanskje han skjerper seg hvis du gir beskjed rett ut, uten å hinte og uten å gå rundt grøten. 

Men da kommer ikke omsorgen fra han. Da bare gjør han som han blir fortalt. Det er ikke helt det samme...... Men det kommer nok snart til å klikke for meg og da får han nok passet sitt påskrevet ja!![8D]

ORIGINAL: vannmann_81

Menn trenger klare beskjeder, ikke hinting :) De klarer dessverre ikke å lese tankene våre, selv om vi skulle ønske det. Kanskje han skjerper seg hvis du gir beskjed rett ut, uten å hinte og uten å gå rundt grøten. 

Enig med dette jeg.
Mannen min sier det rett ut: "Jeg er mann og må få klare beskjeder!" "Tenk på meg som en militær som skal ha det inn med te-skje!"
Egentlig ganske morsomt fordi han har så rett, så rett. Bare jeg sier at han må gjøre det og det, så er det gjort. Hvis jeg derimot nevnet at noe burde vært gjort, eller bare forsiktig hinter eller antyder noe, så skjer det ingenting!

Når jeg vil kose så bare åler jeg meg inn til han og sier det rett ut: "Jeg er kosesyk" og dermed blir det kos og gjerne noe mer også[;)]

Kjæresten min, er super flink med nr 1 og kjempe flink til å gøre ting i huset. Vi har alltid sett på det som fellesoppgave, så jeg vil ikke si at han hjelper meg.
Men vi deler og han gjør kanskje mest...

Men i første svangerskap, masserte han meg hver kveld, spurte på sms om magen og jeg hadde det bra osv...
nå synes jeg knapt han ser magen... det irriterer litt når jeg vet hvor flink han var med meg og nr 1.
Men han gjør som de andre her,trår til når han får beskjed... men jeg vil lissom ikke forlange kos og omsorg :)

Uff stakkar deg! Håper du fikk såve etterhvert :)

Her kan jeg ikke akkurat si at jeg har så mange gull ord om mannen..
Han er egoistisk, gjør ingenting for felleskapet og bryr seg på ti meters avstand... Ser han at jeg vakler på snøen\isen sier han bare at jeg ikke må ramle. Ikke snakk om å støtte meg.
Er vi på butikken må jeg fortsatt bære tunge poser om jeg ikke skynter meg ut først.
Og hjemme gjør han ingenting! Joda han måker snø, men det er kun fordi han må kåmme seg på jobb. Hadde det ikke vært nødvendig med tanke på at bilen skal frem hadde han nok ikke gjort det....

Her hjelper det heller ikke å gi klare beskjeder, blir ikke gjort fordi.. KANSJE etter en uke...
Vi har søppelhenting på mandager, nå var det papir og bio der begge stampene var helt fulle! Han satte ut papir og rest!!!! Sa til han at han måtte sette ned bio for det er jo det det er tømming på ikke rest!
Noe det forøvrig er HVER uke, mmm ok sa han, sjønte ikkeno da de tømte bare en på mandagen, men joda han hadde jo ikke bytta stamp, så nå er bio OG rest helt stapp fulle og de blir ikke tømt før om en uke..
Blir så JÆVLA provosert... [:@]

Hadde det vært snakk om at han skulle ta en diskopprydning på datan min hadde han gjort hundre andre unødvendige ting fordi det har han "peiling" på, men når det kommer til dagligdagse allemannsvisdoms ting er han rett og slett grønn! Lever i sin egen boble.. Han var ute og kjørte to ganger i går, sa flere ganger at jeg var tom for ved, men stakk han innom besteforeldra å henta et nett med ved til meg så jeg har i dag?? NEI!!! Så nå sitter jeg her og fryser, hadde sikkert såvet enda hadde det ikke vært for at han ringte meg hal 8 for å si at jeg måtte betale en regning i dag... [:@][:@][:@] Litt sinna?? Neeeida [8D]

Og kan jo ikke si noe til han heller, for da blir han bare grinete og jadajada jeg har forstått det nå, jeg gjorde en feil!
Men ikke fan om han kan ta lærdom av feilene sine, som vanlige folk...

På jobb er han vist så iniativrik og hjelpsom, gjør ting før han blir bedt om det og sånt, men hjemme er han rett og slett stokk dom! Ikke nødvendigvis at det hjelper å gi det med teskje en gang... Gad har så mange eksempler... Men nå er det nok.. Fikk en liten utblåsning nå!

Sorry lengden [&:]

ORIGINAL: eiramena

Han er egoistisk, gjør ingenting for felleskapet og bryr seg på ti meters avstand... Ser han at jeg vakler på snøen\isen sier han bare at jeg ikke må ramle. Ikke snakk om å støtte meg.
Er vi på butikken må jeg fortsatt bære tunge poser om jeg ikke skynter meg ut først.
Og hjemme gjør han ingenting! Joda han måker snø, men det er kun fordi han må kåmme seg på jobb. Hadde det ikke vært nødvendig med tanke på at bilen skal frem hadde han nok ikke gjort det....

Her hjelper det heller ikke å gi klare beskjeder, blir ikke gjort fordi.. KANSJE etter en uke...
Vi har søppelhenting på mandager, nå var det papir og bio der begge stampene var helt fulle! Han satte ut papir og rest!!!! Sa til han at han måtte sette ned bio for det er jo det det er tømming på ikke rest!
Noe det forøvrig er HVER uke, mmm ok sa han, sjønte ikkeno da de tømte bare en på mandagen, men joda han hadde jo ikke bytta stamp, så nå er bio OG rest helt stapp fulle og de blir ikke tømt før om en uke..

Hadde det vært snakk om at han skulle ta en diskopprydning på datan min hadde han gjort hundre andre unødvendige ting fordi det har han "peiling" på, men når det kommer til dagligdagse allemannsvisdoms ting er han rett og slett grønn! Lever i sin egen boble.. Han var ute og kjørte to ganger i går, sa flere ganger at jeg var tom for ved, men stakk han innom besteforeldra å henta et nett med ved til meg så jeg har i dag?? NEI!!! Så nå sitter jeg her og fryser, hadde sikkert såvet enda hadde det ikke vært for at han ringte meg hal 8 for å si at jeg måtte betale en regning i dag... [:@][:@][:@] Litt sinna?? Neeeida [8D]

Og kan jo ikke si noe til han heller, for da blir han bare grinete og jadajada jeg har forstått det nå, jeg gjorde en feil!

På jobb er han vist så iniativrik og hjelpsom, gjør ting før han blir bedt om det og sånt, men hjemme er han rett og slett stokk dom! Ikke nødvendigvis at det hjelper å gi det med teskje en gang... Gad har så mange eksempler... Men nå er det nok.. Fikk en liten utblåsning nå!

Uff ja, den var verre!! Mannen min gjør sin del hjemme og vel så det. Klager ikke der. Du får ta det opp med han. La være å gjøre alt, kanskje han reagerer da når han kommer hjem til møkkete hus og kaos?? Hører jo ut som han har fått klar tale...... håper det er bedring i sikte!![;)]

ORIGINAL: Luremus

ORIGINAL: eiramena

Uff ja, den var verre!! Mannen min gjør sin del hjemme og vel så det. Klager ikke der. Du får ta det opp med han. La være å gjøre alt, kanskje han reagerer da når han kommer hjem til møkkete hus og kaos?? Hører jo ut som han har fått klar tale...... håper det er bedring i sikte!![;)]

Han har bestandi vært slik! Enda da vi begge var ut i full jobb så lå mesteparten av ansvaret på meg.. HAr prøvd å ikke gjøre noe, men hans grense går en del lengre enn min på hva som er tolererbart.. Skulle vært støvsugd i flere dager nå, men ingenting har skjedd.. må nok ta deg i dag jeg. Ligger fliser etter veden og glitter etter jula utover hele stua og kjøkkenet.. :( Blir så lei meg.. Men det er jo jeg som har skjemt han bort fra starten av med å gjøre alt...

Uff dette hørtes ikke noe kjekt ut for deg![&o][&o]
Det er ikke alltid like lett å forstå seg på disse mannfolkene.. Men eg ser det på den måten at det er ikke så lett for de å sette seg inn i vår situasjon..
Selvfølgelig skal de ta litt "ekstra" vare på oss nå, spesielt om en har veldig mye plager og trenger litt omsorg og hjelp.
Bare det å få litt kos kan redde hele dagen.
Men dessverre ikke alle mannfolk som skjønner dette..[8|]

Sambo her er egentlig ganske flink, men ofte eg må si; kan vi kose oss litt NÅ?????" Sitter å spiller på denne dritt xboxen sin dagen lang [:@] Skulle aldri vært oppfunnet!![8D]
Men han hjelper meg heldigvis mye, og passer godt på meg, livredd for at eg skal skli når eg går ute nå, kjenner eg blir litt irritert når han sier eg må gå forsiktig HVER gang vi er ute å går nå på isen/snøen.. Men er jo bare hyggelig egentlig at han bryr seg [:)]
Men han er absolutt ikke flink med husarbeid!! Det er ett stort savn her..

Har du prøvd å snakke med din sambo om dette? [:)]

Måtte bare signe denne.. [8D]

Mannen min er ikke spesielt interessert i magen han heller... Jeg må ta hånda hans på magen min når jeg vil at han skal kjenne spark, han gjør det ikke selv, han snakker ikke om magen, spør ikke om ting, ja, egentlig oppfører han seg som om magen min ikke er der.... Men, han hjelper meg med tunge ting, han har kjøpt ny bil med tanke på at vi nå ska ha nummer to (han har en fra før), og jeg har valgt å se på det som hans måte å vise omsorg på. Han holder også på å pusse opp badet til den lille kommer. Jeg velger å tro at han gleder seg like mye som de mennene som duller med magen og snakker om det osv, han har bare en litt mer praktisk innfallsvinkel. Jeg ble i begynnelsen litt fornærmet av at han ikke virket interessert i hvordan babyen utviklet seg uke til uke, men han sa det rett ut; "Jeg er vet at den vokser, at den har det bra, og mer er jeg bare ikke interessert i å vite.." Menn er forskjellige...Min er ikke kosedulletypen når det gjelder magen, men jeg har bestemt meg for å respektere det og ikke bli såra, så lenge han tar ansvar med å hjelpe til med alt praktisk... Foreløpig greier jeg det fint, men det er klart jeg blir litt sånn "ååh så søtt" når jeg ser andre typer kose og dulle med magen til sin gravide kjæreste[;)]

ORIGINAL: 25.Mars.10

ORIGINAL: Luremus

Sliter så med bekkenet om dagen. Det gjør utrolig vondt og jeg orker fint lite. Ja, så klager jeg litt da. Er hjemme hele dagen, har ingen å prate med annet enn ungene. Så når mannen spør hvordan dagen har vært, ja da får han svar. Og det blir jo værre om kveldene, og det hadde vært koselig med litt omsorg og omtanke fra mannen. Men ingenting. Så jeg klager enda mer i håp om å "fremprovosere" litt omsorg fra han. Men nei. Ikke så mye som et stryk på ryggen.[:(] Stønner og uffer seg bare. Liksom "nå er det på an igjen" Kun når jeg ber han spesifikt om å massere meg så gjør han det. I tidligere svangerskap har det ikke vært sånn som dette. Men nå har jeg heller ikke hatt så vondt tidligere heller. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg pga dette. Griner for ingenting som det er om dagen. er så skuffet over han. Håper liksom det er det at han jobber mye som gjør han sliten. At han vil bli bedre......[&:]

Hvordan er mennene deres?

Akkurat nå følte jeg meg VERDENS HELDIGSTE!!! Mannen min har sånn omsorg og bryr seg 24 t i døgnet.
Han forlanger ingenting og tar gjerne en gulv vask når han kommer hjem fra jobb <3
Han ringer meg mens han er på jobb for å høre om hvordan formen min er og om han skal komme hjem med noe jeg vil ha...
Han er med på alt av legetimer, besøk hos JM og alt som har med svangerskapet å gjøre.

Åhh så heldig du er!! Men når sant skal sies var mannen sånn med nr 1. Ting var jo enklere for oss da. Kun en liten leilighet å ta vare på. Nå har vi hus og 2 unger. Det må måkes snø og hentes og leveres barn. Og vi er midt i en liten oppussing her. Og han har en jobb med langt mer ansvar enn den gang(og som har gjort oss i økonomisk stand til å få denne attpåklatten) Har en viss forståelse for at mannen er sliten...........

Jeg er enig med vannmann her - hinting er bare tull, man må si det som det er og fortelle ham hva man tenker og føler - det kan de aldri gjette seg til!

Jeg skjønner at det kan føles som om kosen er instruert og ikke på impuls hvis du forteller ham at han må gjøre sånt oftere, vi har vært gjennom samme runde hos oss og jeg tenkte det også, men det var rett og slett slik at han trengte en påminnelse om at vi må huske å ta på hverandre - gi hverandre en klem, holde rundt hverandre, huske å nusse litt før man går på jobb - det er ikke så mye mer som trengs! I begynnelsen føltes det litt kunstig når han da plutselig tok initiativ igjen, jeg lurte på om det var fordi jeg hadde sagt at han måtte det, eller om det var fordi han ville det, men jeg spurte ham om det, og han sa at det var bare sånn at han hadde glemt at det var viktig å gjøre sånt - og han gjorde det fordi han ville det, ikke fordi jeg hadde sagt at han skulle, nå visste han jo at jeg savnet det, og han kjente selv at det var viktig og at han hadde savnet det han også, uten å vite det før.

Prat sammen - fortell hverandre hva dere tenker - det gjør alt så mye mye lettere...

Lykke til! [:)]

Back
Topp