Drittdag....

iho

Elsker forumet
Var akkurat en tur på butikken, traff da min sønns søskenbarn på 3 år, 6 år og 8 år syklende langs veien. Så ingen voksne. Kjørte litt lenger, og traff barnas far(min ekssvoger) og hans svigerinne. De gikk med hver sin pose med øl, og var DRITAFULLE begge to. Ble helt fortvilet, og ringte min mor, hun hadde møtt dem litt tidligere. Vi kjørte bort til min eks, faren til min sønn, og vekket han (stakkaren har jobbet nattskift). Han skulle nå kjøre og hente ungene, og kjøre dem til bestemoren. Er helt fortvilet, syns så synd i ungene som måtte gå oppe i det der!! Spesielt minstemann, som syklet midt ute i veien, alene og UTEN hjelm!!

Stakkars min kjære eks, som kom i bare trusa og åpnet døra, og fikk se den hyperhormonelle moren til hans sønn? stå å grine utenfor døra, han trodde jo selvfølgelig det var noe galt med sønnen!!

Håper virkelig vi har gjort det rette her... Mamma jobber i barnehagen og har varslingsplikt til barnevernet, følte seg i en veldig presset situasjon. Vi bor i en liten kommune med under 3000 innbyggere, det er nydelig vær, og "alle" er ute, så hvor mange som har sett dem kan jeg jo bare tenke meg...

For en vanskelig situasjon!!!
Skjønner om ikke alle er enige, men jeg ville nok reagert og kanskje varsla fra ja, særlig om dette ikke overrasker deg/ har skjedd før!

Jeg ringte politiet i søstera mi sitt bryllup og varsla fra om at hennes svigermor kjørte to barn på 6 og 8 år hjem i sin bil med kroppen full av promille! Vanskelig avgjørelse, men ville aldri tilgitt meg sjøl om jeg ikke gjorde noe... 

ORIGINAL: IngiManathingi

For en vanskelig situasjon!!!
Skjønner om ikke alle er enige, men jeg ville nok reagert og kanskje varsla fra ja, særlig om dette ikke overrasker deg/ har skjedd før!

Jeg ringte politiet i søstera mi sitt bryllup og varsla fra om at hennes svigermor kjørte to barn på 6 og 8 år hjem i sin bil med kroppen full av promille! Vanskelig avgjørelse, men ville aldri tilgitt meg sjøl om jeg ikke gjorde noe... 

Tror nok dere gjorde det riktige :) hadde nok blitt takknemlig om det hadde vært meg og mine under som var hos en alkoholisert barnefar!
Min far var alkoholiker og narkoman, han hadde gjerne fest på rommet mitt han.. kjempegøy å komme hjem fra skolen også sitter det mange ekle fulle/høye menn i senga mi... usj! Godt de dagene er over for lengst :) Så aldri tvil.. barn har ikke godt av sånt!!

Her viste det seg at både mor, far og tante var fulle, i tillegg til at de hadde besøk av to stykker til... Men de skjønte alvoret når min eks kom å hentet ungene. Han kjørte dem til tante, onkel og bestemor.
Det skal sies at jeg ikke vet om dette er noe som skjer ofte, men syns ikke unger skal gå oppe i det selv om det bare er et engangstilfelle.

gurimalla, bra du ikke bare godtok det du så men gjorde noe med det. jeg hadde ringt barneværnet om det der hvis det er noe som er et problem. det er jo vanskelig når det er lita bygd og slikt, men det hadde ikke stoppet meg hvertfall. håper de skjønner alvoret og ikke finner på noe så tåpelig og fatalt igjen! stakkars unger

hvis det hjelper litt på humøret så har det vært en drittdag her og, bokstavelig talt. en av kattene har nemlig dreti i skittentøyet, noe jeg ikke har sett før etter at klærne var vasket.....lå nemlig masse drit i gummiringen på maskina når jeg åpna den[:'(][:'(][:'(][:'(]

Back
Topp