Drittdag og idiotlege

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
I dag har jeg en skikkelig drittdag :( Har blødd siden fredag, men avtagende - og jeg tror jeg blør pga sex. Men jeg vet jo ikke?!?! Jeg er jo gravid og kan selvfølgelig miste, men jeg har også tidligere hatt lett for å blø under sex...

Jeg var hos legen i dag med dette, en jævla jypling på ca 14 år (dere skjønner hva jeg mener) som med en gang, sier at jeg har spontanabortert. Jeg ber han å ta en blodprøve, så kan vi følge opp HCG-nivået fremover, og forklarer at jeg har lett for å blø ifm sex. Og så spør han etterhvert om jeg er sikker på at jeg er gravid....?!?!?? "Tja, jeg har tatt 12-15 tester totalt, og alle har vært knallblå og ikke vits å tolke....så jeg vil anta at jeg er gravid. Og denne sports-BH'en har jeg ikke på meg frivillig under en ullkjole...!".

Så måtte jeg ta nye tester på legekontoret, for å få bekreftet at jeg var gravid.... Jeg føler meg jo som en tufs, som liksom skal komme med og gi inntrykk av at jeg har et innbilt svangerskap! Hunder har innbilte svangerskap - jeg er for f....gravid!!

Han ville bare sende meg hjem, med oppfordring å ta en ny hjemmetest om ei uke - men jeg sa jeg ville til gynekolog, og det med en gang! Så i morgen skal jeg på sykehuset for å få sjekket ståa.... I mellomtiden har jeg vel bælja flere liter, ettersom jeg sitter å kjenner på at det er murringer i magen, det kniper i sida, jeg blør i dag også og jeg tror jo selvfølgelig at dette kan gå galt når som helst....

Faen for en bajsdag... Håper på positive nyheter hos gynekolog i morgen. HÅPER SPIRA VÅR LEVER!!!

Huff, dette var ikke noe hyggelig å lese.. For en uomtenksom dust av en lege :s Krysser virkelig alt jeg har for at spira deres har det bra!

Vi tilhører alle google-generasjonen her, som faktisk har lest oss opp på både det ene og det andre, og har ei viss formening om hva man har av symptomer o.l. når man går til lege - og å få servert SA som eneste mulige forklaring, og ikke et minste forsøk på å kriseminimere - ja, det er jeg rimelig overrasket over. Legen bør jo være såpass "omtenksom" å begynne med å fortelle at mange blør tidlig i svangerskapet, uten at det er noe feil.... Men her var det bare BÆM!! SPONTANABORT! HVIS DU ER GRAVID DA!?!?!

Idiot. Æ e sur!

usjameien.
Sender deg en goood klem , og håper at du stopper og blø og at de på gyn klarer å berolige deg i morgen med å vise ett dunkende hjerte <3

Makan til oppførsel på den legen da..... ... o.O

Vi tilhører alle google-generasjonen her, som faktisk har lest oss opp på både det ene og det andre, og har ei viss formening om hva man har av symptomer o.l. når man går til lege - og å få servert SA som eneste mulige forklaring, og ikke et minste forsøk på å kriseminimere - ja, det er jeg rimelig overrasket over. Legen bør jo være såpass "omtenksom" å begynne med å fortelle at mange blør tidlig i svangerskapet, uten at det er noe feil.... Men her var det bare BÆM!! SPONTANABORT! HVIS DU ER GRAVID DA!?!?!

Idiot. Æ e sur!

liker ikke at du er sur. men er enig med deg!

Huff for en idiot! En sånn lege er alles største mareritt og komme til når man er i en sårbar situasjon. :(
Krysser fingrene for at det går bra i morgen! :)

Har vært borti det samme i mitt første svangerskap faktisk. Jeg var i uke 15 og hadde oul om to uker. Var veldig kvalm og hadde kastet opp i flere uker. Så plutselig kjente jeg det kom noe "ut" og løp på do, og da var det litt blod.. Jeg fikk panikk og ringte legen i fortvilelse. Han sa bare at jeg måtte basere meg på at jeg hadde spontanabortert og at jeg skulle ringe igjen om jeg begynte å blø masse med klumper!! Og når jeg spurte om jeg ikke kunne bli undersøkt sa han at jeg fikk vente til den oul om to uker!!!! To uker med usikkerhet, nei takk!! Bestilte ul privat, og fikk vite at alt var i skjønneste orden og fikk se hjertet dunke. <3 Han syntes det var veldig dårlig gjort av legen! Jeg hadde da utover vendte livmorstapper eller noe så jeg blødde lett men ikke noe farlig! :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Stakkars deg :( skjønner godt hva du mener med At han oppførte seg som en 14 åring! Dustete lege!!

Sender deg en god klem og ønsker deg masse lykke til i morgen <3 dette skal gå bra!

For en usensitiv drittlege! Håper du får høre at alt er i skjønneste orden:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Var på UL i dag, alt de fant var en cyste på 4 cm + to leger som synes det var så mye blod at de satte opp "ækkelfjæset" flere ganger. Ingen spire..... Har tatt blodprøve i dag for å se på HCG nivå, skal ta på nytt på fredag og gyn sa hun skulle ringe meg på fredag. Tror ikke dette svangerskapet blir noe av - så fredagen blir nok bare en "spiker i kista" for denne gang. Vi er derimot fast bestemt på å prøve på nytt så fort det er mulig :)

Kan det være at jeg aldri var gravid? At det er cysten som utløste en (evt 15) positive tester? Har noen noe erfaring med dette?

Var på UL i dag, alt de fant var en cyste på 4 cm + to leger som synes det var så mye blod at de satte opp "ækkelfjæset" flere ganger. Ingen spire..... Har tatt blodprøve i dag for å se på HCG nivå, skal ta på nytt på fredag og gyn sa hun skulle ringe meg på fredag. Tror ikke dette svangerskapet blir noe av - så fredagen blir nok bare en "spiker i kista" for denne gang. Vi er derimot fast bestemt på å prøve på nytt så fort det er mulig :)

Kan det være at jeg aldri var gravid? At det er cysten som utløste en (evt 15) positive tester? Har noen noe erfaring med dette?

Hmm, siden du har hatt så mange positive tester må du vel ha vært gravid? Kroppen skiller vel kun ut hcg når den faktisk er gravid? Dette er jeg blank på, men kanskje du kan ta en telefon til sykehuset og spørre hva det betyr? Krysser fingerne for at du er gravid og at den "gjemmer seg" bak cysta. Håper det går bra med dere.

Takk :) jeg har offisielt gitt opp, men mamma'n i meg håper og håper...

Sent from my iPhone using BV Forum

herregud for en dust!! enkelte eier faen ikke skam!! håper du møter en hyggeligere person i morgen å krysser det jeg har for positive nyheter <3 lykke til

Back
Topp