Dritt sykehus

mkrago

Elsker forumet
Jeg fikk konstantert hellp syndrom rett etter fødselen, ble skikkelig dårlig av det og ganske stort blodtap og ble derfor liggende på sykehuset i en uke etter fødselen. Blodprøvene var ikke helt bra men vi fikk lov til å dra hjem. Fikk beskjeden om å komme tilbake etter en uke for å ta nye blodprøver.

Kommer på sykehuset og tar prøvene, spør om jeg får svar eller om de bare tar kontakt om noe er galt. Får beskjed om at de ringer dersom det er noe. Jeg vet fra tiden på sykehuset at det bare tar noen timer å få svar på prøvene. Så når dagene går og jeg ikke hører noe regnet jeg med at alt var i orden.

På mandag ettermiddag en uke etter at jeg var og tok nye prøver ringer de meg, noen av prøvene var forhøyet og jeg bør dra til fastlegen i løpet av uka for å ta nye blodprøver og måle blodtrykk. Får også spørsmålet hvordan føler du deg i et litt bekymret tonefall, siden jeg ikke vet hva som er tegn jeg bør være oppmerksom på blir jeg litt satt ut av det spørsmålet. Drar til legen på tirsdag og hun har ikke fått epikrisen så hun vet ikke hvilke prøver som må tas.

Prøvene er fortsatt ikke bra så jeg skal til legen igjen til uka for å ta nye blodprøver.

Back
Topp