Dritt helsesøster!!

Høres utrolig slitsomt ut! Kanskje du kan få oppfølging av fastlegen istedet?

Tusen takk alle sammen! Det er så godt å få luftet seg her inne. Neste gang tar jeg med gubben til psykisk støtte. Skal på vektkontroll igjen om 1,5 mnd. Er hun like ufin da skal jeg høre med kommunelegen om jeg ikke kan få bytte til en annen HS. Tror kanskje det er en annen i nærheten.

Du er ferdig med alle vaksiner, så helsestasjonen er det bare å droppe.
Fyttirakker?n så dårlig gjort!!!!
Noen er bare[:@]

ORIGINAL: Buffeluremamma

Du er ferdig med alle vaksiner, så helsestasjonen er det bare å droppe.
Fyttirakker?n så dårlig gjort!!!!
Noen er bare[:@]

Hihi.. Sjekk ut avataren min. [;)][8D]

Det er utrolig stor forskjell på barn og mat inntak.. Noen spiser mye andre lite..
Jenta vår er snart 16mnd og spiser MYE. Veier 10800g og er 81cm. Hun spiser til hun er mett, men stopper henne etter brødskive nr 3 hvis de er store.

Jenta vår hadde ikke vært mett etter 1brødskive og en yogurt til lunch. Kanskje etter 2 skiver og bare klart halve yoghurten, men det er slik hun er..

Hadde blitt lei meg jeg også om jeg hadde hatt ei slik helsesøster[:(]

ps: var 3350g og 49cm ved fødsel..

Saga va 9,1 kg nå\r hu va 18 mnd. rundt 77cm. Hu legge heller ikkje på seg så mye. Men de e forskjellige. Eg har slutta å bry meg om ka HS seie om akkurat den saken.

ORIGINAL: jentami*

Det er utrolig stor forskjell på barn og mat inntak.. Noen spiser mye andre lite..
Jenta vår er snart 16mnd og spiser MYE. Veier 10800g og er 81cm. Hun spiser til hun er mett, men stopper henne etter brødskive nr 3 hvis de er store.

Jenta vår hadde ikke vært mett etter 1brødskive og en yogurt til lunch. Kanskje etter 2 skiver og bare klart halve yoghurten, men det er slik hun er..

Hadde blitt lei meg jeg også om jeg hadde hatt ei slik helsesøster[:(]

ps: var 3350g og 49cm ved fødsel..

Akkurat så stor var minsten her da han var 16 mndr. Da var vi på 15 mndr kontroll, nemlig. Han er lang og slank,
Minsten her hadde heller ikke vært mett etter en skive og en joggert til lunsj, men det er jo forskjell.
Han spiser 2 skiver til frokost, 2 skiver til lunsj, 1 skiveeller joggert og masse frukt i 15-tiden, (helst en halv banan og et halvt eple og litt til), og så spiser han nesten like mye som meg til middag, og igjen to skiver til kvelds.
Og da våkner han utsulta og må ha en halv banan før frokosten i bhg..

Han var 4330 og 51 lang da han ble født, og var lang og tung da.. Men det syns ikke nå.. TIl sammenligning var søstra 3440 og 52 lang, og veide 12,2 kilo på 15 mndr kontrollen.. [8D] Så hun la bedre på seg.

Til HI: jeg tror ikke jeg ville brydd meg fælt om hs, men allikevel stilt på kontrollene og jattet med. Det av den enkle grunn at de faktisk ringer inn bekymringsmeldinger til barnevernet om dere unngår å stille på kontrollene.
Og så er det kanskje greiere med en tettere oppfølging enn det som stoltmortil4 opplevde, ingen oppfølging..

Uansett, lykke til, håper det ordner seg!

Höres litt ut som min datter det. Eva-Marie veide 7065g og var 69,5cm lang ved forrige kontroll. Hun er nå snart 15mnd..
Hun har alltid värt på den nederste streken på kurven,men hun har alltid värt stabil i vekten.
Hun har for höyt stoffskifte,så hadde jeg värtdeg så hadde jeg kontaktet barnelege og fått dem til å ta en blodpröve av henne og sjekke stoffskiftet hennes.
Min datter spiser som en hest og går ikke opp mange gr mellom hver kontroll.

Har ei på 16mnd som ei småspist. Er 9 kg og 80 cm. Ble lagt inn på sykehus før jul pga omgansyke og hun ble dehydrert. Bruker stort sett hele dagen på å få i hu nok mat. Det første legen spurte om på legevisitten( etter ennatt som starta med tur til legevakta på 6 mil og deretter ambulanse til sykehus 20 mil og x antall timer på mottaket) var " gir du henne mat eller?" noen vet bare ikke hvordan de skal oppføre seg. Sagt der på isolat og var nesten redd de skulle sende barnevernet. Bytt helsesøster sier jeg

Back
Topp