Dritt å være gravid

FruMarihøne

Glad i forumet
Er det bare meg som har det sånn? Har stunder innimellom hvor jeg gleder meg over det. Men stort sett synes jeg det her bare er dritt!

Kvalm siden uke 5. Spydd 1-3 ganger i døgnet fra uke 7. Er nå 13+5 og merker ingen bedring. Ligger stort sett rett ut hele dagen. Orker noen ganger ikke se på tv-engang. Sykemeldt og sover 16 timer i døgnet, så får ikke hvilt noe mer heller.

Kjenner jeg er så lei! -Hvor er gløden de lovte? Og kosen? Og magien? Det var jo ikke sånn her det skulle være! *hormongråte litt*

Flere som har det sånn?
 
Jupp ligger inne på sykehuset også nå pga dehydrering osv... så føler med deg skikkelig nå, selv så er jeg 12+0 i dag men jeg prøver å tenke på den positive å ikke minst den beste belønningen jeg vil få for alt dette i mai 2019 :Heartred

Sender deg en god klem :Heartred
 
Er det bare meg som har det sånn? Har stunder innimellom hvor jeg gleder meg over det. Men stort sett synes jeg det her bare er dritt!

Kvalm siden uke 5. Spydd 1-3 ganger i døgnet fra uke 7. Er nå 13+5 og merker ingen bedring. Ligger stort sett rett ut hele dagen. Orker noen ganger ikke se på tv-engang. Sykemeldt og sover 16 timer i døgnet, så får ikke hvilt noe mer heller.

Kjenner jeg er så lei! -Hvor er gløden de lovte? Og kosen? Og magien? Det var jo ikke sånn her det skulle være! *hormongråte litt*

Flere som har det sånn?


Anbefaler deg å høre med legen om å få bli lagt inn for å få intravenøst væske noen dager. Jeg har vært det 2 ganger, da har jeg ca 1 uke i ettertid hvor jeg ikke er særlig dårlig!! Det hjelper virkelig altså. Lå i 6 uker før jeg ble lagt inn første gang. Eller om legekontoret kan gjøre det! Det kan de hvertfall her. Der har de væske og kan gi intravenøst.

Lykke til videre. Håper du blir bedre snart :)
 
Ta kontakt med legen din og spør om en innleggelse og kvalmestillende
 
Har det nesten nøyaktig som du beskriver, bare at jeg er 11+6 :( Visste ikke at man kunne bli innlagt av så lite spying? Det hadde vært sååå deilig å bli innlagt litt! Hadde aldri trodd jeg skulle si den setningen, men jeg er bare så sliten
 
Har det nesten nøyaktig som du beskriver, bare at jeg er 11+6 :( Visste ikke at man kunne bli innlagt av så lite spying? Det hadde vært sååå deilig å bli innlagt litt! Hadde aldri trodd jeg skulle si den setningen, men jeg er bare så sliten

Er det jeg har tenkt og. Legen spurte sist om jeg fikk i meg mat- og det gjør jeg jo. Sikkert ikke så mye som jeg burde. Og hadde gått opp 2,5 kg siden før gravid...
Da var de fornøyd.

Men får se hva hun sier i morgen... har gått ned 2 kg igjen. Vet ikke om det har noe å si...
 
Er det jeg har tenkt og. Legen spurte sist om jeg fikk i meg mat- og det gjør jeg jo. Sikkert ikke så mye som jeg burde. Og hadde gått opp 2,5 kg siden før gravid...
Da var de fornøyd.

Men får se hva hun sier i morgen... har gått ned 2 kg igjen. Vet ikke om det har noe å si...

Jeg har tenkt det samme. Jeg har jo hele tiden fått i meg litt mat og drikke, til tross for at vekten stadig har gått nedover. Og har ikke kastet opp ekstremt mye hver dag. Snakket imidlertid med en gynekolog da jeg var på privat UL-time, og hun anbefalte meg å få henvisning til sykehuset for væsketilførsel. Hun sa at uavhengig om det slo ut på urinprøvene, så så man ofte at væsketilførsel hjalp på formen. Hun hadde tidligere jobbet spesifikt med dette. Jeg droppet det pga at jeg endelig hadde begynt å få i meg litt mer mat og drikke på det tidspunktet, men hadde jeg fått det tipset tidligere hadde jeg bedt legen om henvisning. Trenger ikke nødvendigvis å legges inn.

Ellers enig med deg, kan ikke akkurat si det er herlig å være gravid. Jeg har blitt litt bedre av kvalmestillende, men synes dagene et lange og tunge når man ikke tåler noe særlig. Har en skikkelig dårlig dag i dag og har bare lyst til å grine! Jeg var veldig god form de siste to mnd forrige svangerskap, og først da kunne jeg virkelig nyte graviditeten. Håper du bli bedre snart [emoji173]️
 
Jepp, ikke noen dans på roser å være gravid her :( Misunner alle gravide som seiler igjennom graviditeten uten noen plager!
 
Jupp! Synes det er noe skikkelig dritt! Føler meg fortsatt konstant fyllesyk og totalt utmattet. Men trøster meg med at det snart blir bedre, har tre svangerskap bak meg og har vært like dårlig alle gangene..

Men ja- jeg har flere ganger tenkt " hvorfor i alle dager har jeg valgt å utsette meg for dette enda en gang?? Det er jo galskap!!"
 
Jepp har akkuratt samme følelse. Tvinger i meg mat for de jeg må spise. Kvalm etter hvert måltid, går å venter på om det kommer opp denne gangen eller ikke. Sover mye og orker lite annet.
 
Du har min fulle medfølelse:Heartbigred Har det helt grusomt for tiden. Er ikke noe gøy. Spyr hver dag og kommer meg ikke ut av huset aleine. Gleder meg stort til bedre tider :nailbiting:
 
Takk for gode svar! Var hos legen i går og ble sykemeldt en måned. Hadde holdt vekta siden sist så ble ikke noe innleggelse eller drypp. Skal ta postafen daglig og så skulle legen forske litt på andre medisiner og ringe meg med resept.

Hun mente at jeg burde ha sluttet å spy nå, men det er helt i grenseland.
14 uker i dag.

Ser på noen Hgc tabeller (om det er det som forårsaker kvalmen og oppkast) at toppen kan være så sent som i uke 11. Og da kan det jo være at nivåene her i gården ikke har sunket nok til at kroppen roer seg enda...
Nytt "håper det går over" mål er uke 16. Da har det roet seg for de aller fleste.

Vurderer å prøve akupunktur...

Hørte hjertelyd i går. Det var kult. Litt magisk. Og deilig å vite at det er liv i leiern, så jeg ikke går igjennom det her unødvendig.

En god klem til alle som synes dette er like dritt som meg :happy::depressed:
 
Jeg er 14 uker idag. Har klart meg uten Afipran nå i 4 dager og ingen spying så det har skjedd noe i løpet av de siste dagene. Det begynner å bli godt å leve igjen. Godt kvalm på morningen enda, men mye bedre i løpet av dagen. Litt perioder med kvalme men lange pauser imellom uten, og det har jeg ikke hatt på mange uker. Så det finnes håp! :happy:
 
Back
Topp