Drikker mennene alkohol?

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg er 38 uker nå og usikker på om det er lurt at mannen tar seg en pils eller to i kveld... på den ene siden, tenker jeg at han ikke skulle trenge å være avholds i en måned bare i tilfelle. Og jeg tror ikke jeg kommer til å føde før rundt termindato +/- 2-3-4 dager, så det er jo en stund igjen. Men samtidig er det jo kjedelig OM det plutselig skulle skje noe og han ikke kan kjøre fordi han har drukket.

Han drikker ikke mye altså. Kanskje 2 pils for en stor mann.

Hvordan gjør dere det?

Samboeren drikker en til 2 lett øl eller en vanlig øl. Tar jo gjerne litt tid før man må dra også :) men han koser seg ikke like mye med øl som han gjorde :) i værst fall så tar vi en taxi om han nettopp har tatt en øl og vi plutselig må dra. Men så lenge jeg kjenner at ting føles ok ut, så lar jeg han få ølen sin i helgen :)

Min vil ikke drikke, men jeg ser ikke det store problemet med det, da vi også tenker taxi om han har tatt en øl eller to

Min drakk ikke etter uke 34 han. Finnes alkoholfritt også. Men det handler jo mye om prioritering..

En-to øl er helt ok for min del enda. Nå er jeg bare 35 uker, men jeg kan jo alltids kjøre selv til sykehuset, så er han jo ikke helt ute på jordet med to øl innabords ;)

Her har han selv kuttet ølen nå når det nærmer seg termin. Vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre med barnevakt. pga styrtfødsel sist gang, så kan vi risikere at vi må ta datteren vår med i bilen hvis ikke barnevakten når frem. Dermed blir det mye styr hvis en skal styre med taxi.. men hvis en har anledning til å ta taxi så tenker jeg at det er opptil den gravide hva man er komfortabel med. :)

Mannen min har nektet å drikke en stund nå hehe tror siden sent september - måtte "overtale" han til det på bursdagen hans i oktober xD Han fant en god alkoholfri øl som han kjøpte et par ganger men han sier at det ikke er noe kos når jeg ikke kan drikke, og dette er vår første og han er litt sånn hmm "hønefar" om det er et uttrykk? veldig opptatt av at jeg og lile skal være trygg og det er vi med han så han vil alltid være årvåken <3 Jeg synes det var å overdrive å kutte ut så tidlig men nå som jeg er 38+3 med en del kynnere og sykehus 40 min unna så er det absolutt en trygghet at han alltid er edru. Hadde han ikke valgt det selv så hadde jeg nok bedt han om å avstå nå :)

Mannen er veldig forsiktig nå, men tar en øl på kvelden her og der. Men han reiser på fest i morra kveld ( jeg meldte avbud da jeg ikke føler for den settings nå) blir akkurat en uke igjen til termin i morra :p , men han er heldigvis ikke langt unna og i retning sykehuset om noe skulle skje, og han er heldigvis av typen som kan ta seg litt sammen om han trenger det etter å ha drukket. Krysse fingra

Jeg hadde også styrtfødsel sist (50 min fra første vonde rie til ungen var ute!) og ca 20 min kjøretur til sykehuset.

Men vi har au pair i hus og kunne fint tatt taxi. Jeg tror jeg lar ham kose seg med måte. Sjansen er liten for at det skulle skje de få timene han har bittelitt promille.

Min mann er avholds, men med førstemann så tok han vel sin siste øl 3-4 uker før termin.

Min har sluttet å ta seg noe nå, jeg er 36 uker nå. Har sagt han kan ta et par så lenge jeg ikke har de store tegnene til at noe skal skje, men han vil la være. Han sier at han nok skal fikse en drøy mnd ettersom jeg har klart meg snart ni mnd. :-)

Han tok en øl sist helg. Men om det blir en denne helgen er vel heller usikkert. Har hatt en del tegn på at ting kan skje snart. Og med 2 timer til sykehus kan det bli passe dyrt å ta taxi. I tillegg er det ikke flust av taxi her på bygda. Og storesøster må jo gjerne kjøres til barnevakt. Gidder ikke det stresset og den bekymringen.

Jeg er 38uker i dag. Typen har ikke vært mye på fest gjennom svangerskapet. Men i går drev han og hinta om at en kompis sa han måtte bli med ut i helgen. Han kompisen har en datter på 5mnd. Kjente jeg ble så provosert, og litt redd. Her på bygda drikker folk seg dritings, og det kan skje med typen min også. Jeg ble rett og slett sint, prøvde å skjule det. For jeg vil ikke være noe hønemor. Men har hatt mye og sterke kynnere, noe som jeg selv opplever bare blir sterkere. Vi har over en time å kjøre til sykehus også.

Jeg tror kanskje ikke han egentlig skal ut, men følte han testet meg litt. Vist han faktisk drikker i morgen, blir jeg kjempeskuffa... dette var visst ett ganske sårt punkt for min del kjente jeg!

Han drikker som normalt her... en øl eller to til kvelds, tviler på at d blir noe mer festing da... satser på at vi får modningstegn i god tid, så vi skjønner når d nærmer seg! :) 3 uker til termin enda!

Bryr meg ikke om han drikker. Stupfull blir han aldri uansett og vi bor såpass nærme sykehuset at det er null stress å ta en taxi :)

Nei :) avholds her, vi bestemte oss for dette da jeg ble gravid med første :)

Var flere som reagerte på at min mann ikke drakk, kjente vi ble ganske lei av maset.

Er gravid med 2 nå og ingen savner alkoholen :)

Så mye vi går gjennom i 9-NI måneder, (for ikke å snakke om etterpå) må da mennene klare å avstå fra den ene ølen på kvelden i helgene når det nærmer seg termin!!! Synes ikke det grann synd på at min ikke får fredagspilsen sin! Og hvis du tenker at du kan kjøre selv til sykehuset når fødselen har startet, bør du gruble litt mer på det...

Jeg er 38uker i dag. Typen har ikke vært mye på fest gjennom svangerskapet. Men i går drev han og hinta om at en kompis sa han måtte bli med ut i helgen. Han kompisen har en datter på 5mnd. Kjente jeg ble så provosert, og litt redd. Her på bygda drikker folk seg dritings, og det kan skje med typen min også. Jeg ble rett og slett sint, prøvde å skjule det. For jeg vil ikke være noe hønemor. Men har hatt mye og sterke kynnere, noe som jeg selv opplever bare blir sterkere. Vi har over en time å kjøre til sykehus også.

Jeg tror kanskje ikke han egentlig skal ut, men følte han testet meg litt. Vist han faktisk drikker i morgen, blir jeg kjempeskuffa... dette var visst ett ganske sårt punkt for min del kjente jeg!

Altså, her hadde min mann fått klar beskjed om at dette ikke er aktuelt så nært termin.
Det er stor forskjell på å ta seg en pils og to hjemme, og faktisk gå ut med kompiser. Jeg forventer ihvertfall at min mann er tilgjengelig for meg døgnet rundt de neste ukene.
Jeg hadde også blitt redd, og det er faktisk mannen din sin plikt å sørge for at du føler deg trygg og ivaretatt nå når du snart skal føde...

Her tar han seg et par øl i helgene som regel, det gjør meg ingenting. Beruset vil han ikke bli selv uansett akkurat nå, han droppet også julebord forrige helg fordi han heller ville være hjemme med meg :) Vi har ikke bil uansett, så er veldig sannsynlig vi ender opp med taxi uansett, har også noen som kan kjøre oss. Blir vel kanskje annerledes nå som jeg er kommet til 37 uker da, kan jo skje når som helst...

Back
Topp