Drikker ikke melk...

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg drikker ikke melk, og har heller (nesten) aldri gjort det.. Har ikke tenkt over dette før nå som jeg er gravid, og begynner å lure på om jeg burde ta kalsiumtabletter? I løpet av en dag prøver jeg å få i meg en del mager kesam, cottage cheese, yoghurt og litt ost, men vet ikke om dette er nok? Glemte helt å ta det opp med jordmor, men tenkte å gjøre det på neste time :)

Jeg vil tro at det er nok siden du spiser en del andre melkeprodukter, men du kan jo høre med jordmor :)

eg drikke heller ikkje melk, kun med oboy pulver i :P men spise en del yoghurt og andre melkeprodukter :)

Jeg drikker ikke melk, men spiser ost, rømme og innimellom litt cultura eller yoghurt. Legen sa det var nok for meg :-)

Drakk aldri melk når jeg var mindre, ble så dårlig av det. Men nå som det finnes laktosefritt så går det ned på høykant. Som oftest sjokomelk, heh :)

Jeg drikker heller ikke melk, og sikkert derfor jeg har dilla på sjokomelk og yoghurt etter jeg ble gravid. Kroppen prøver fortelle meg at jeg mangler noe :)

Gjorde ikke det før jeg ble gravid men nå hadde jeg dødd uten melk tror jeg .. Hehe er en ting jeg IKKE klarer meg uten :p

<3 venter en vinterbebi <3

Jeg drikker heller ikke melk. Synes det smaker grusomt:P Drikker som regel en halvliter sjokomelk til dagen, synes det smaker himmelsk! :) kunne jo vært sunnere da, men er da kalsium i det! ;)

Har aldri likt melk, viste seg at jeg var intolerant. Så drikker soyamelk/yoghurt. Noe av det er tilsatt kalsium. Jordmor sa jeg ikke trengte å ta tilskudd før kvalmen roet seg. For benene bytte ikke utviklingen ordentlig for etterhvert.noe i den duren. Er i uke 11 i morgen. Begynte å ta kalsium i går, for å se om kvalmen og dem blir gode venner. Går greit enda.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har hatt melkeproteinintoleranse hele livet, og spiser derfor ikke melkeprodukter i det hele tatt :) kalsiumtabletter tar jeg daglig og man trenger mer I graviditeten. Ost inneholder mye kalsium, så om du spiser det får du sikkert i deg en del :) Men greit med tilskudd i graviditeten uansett tenker jeg.

Av andre kilder er brokkoli og spinat også rike på kalsium! Og soya- og rismelk finnes med kalsium tilsatt, da har det samme nivå som kumelk

sendt fra mobilen via BV-appen

Jeg drikker heller ikke melk pga kumelkeprotein allergi.
Jeg drikker Havremelk med Kalcium fra Oatly isteden :)

Oi, du også! er ikke så mange av oss :) Jeg drikker sjelden erstatningsmelk, men bruker soyafløte til matlaging, og næringsgjær for ostesmak. Nå som det er varmt blir det en del soya-sjokolademelk. Kalsium er tilsatt men jeg tsr minst 500mg kalsium daglig uansett.

For at kroppen skal ta opp kalsium er det viktig med d-vitamin. Jeg tar tilskudd av det også, for har lavt nivå til tross for at jeg spiser mye fisk, tar tran og har lys hud som gjør at huden lettere tar det opp fra sola :-o De fleste i Norge har for lite d-vitamin, som kan være en av grunnene til den høye forekomsten av benskjørhet her til tross for høyt melkeinntak..

sendt fra mobilen via BV-appen

Jeg drikker heller ikke melk, aldri gjort.. Men oboy og litago er jo godt, det er det jo melk i også :D

Gravid med lillebrøster som kommer i desember/januar <3

Drikker heller ikke melk med mindre jeg har oboy oppi. Har så dårlige minner fra skolemelka som nesten bestandig var sur og klupete da vi fikk den så har det i hode hver gang jeg skal ha melk.

Drikker svært lite melk her også for jeg har aldri syns det smaker særlig godt, men etter at jeg ble gravid så smaker melka plutselig sååå godt og jeg drikker og drikker. Rart.

Haha, da skal jeg nok få dekt behovet ja! :p Sjokomelk er min store svakhet :p
Jeg drikker ikke vanlig melk, det må være sjokosmak på den, og det funker veldig fint det ;)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Back
Topp