Drikker du mye??

Lille sol

Betatt av forumet
Vi får jo beskjed om å drikke ekstra mye vann i svangerskapet.

Men jeg har aldri likt vann!!! [:'(] Ja, jeg vet det er spesielt, og jeg har VIRKELIG prøvd å venne meg til det. Men jeg brekker meg når jeg får det i munnen, og tro meg.. det er ikke noe bedre når jeg nå går gravid!

Jeg drikker ca 1 liter melk for dagen, og et par glass saft. Det er det hele, men jeg føler det ikke er nok? Jeg er ikke mer tørst, men kroppen min har fått så sinnsykt tørr hud etter at jeg ble gravid. Spesielt over magen!

Noen andre? Hva drikker dere og hvor mye?? Noen tips til annet enn vann??

Hei,hva med juice da? Kan jo være bra for både det ene og det andre[:)]
Tørr hud fikk jeg også,men etter at jeg begynte å bruke dattern min sin fuktighetskrem er alt bare flotters[:)] Den heter Aderma exomega

Jeg drikker flere liter vann om dagen, jeg.... [8D] men så har jeg da alltid drukket mye vann.... Jeg kjenner det med en eneste gang når jeg har drukket litt for lite, da blir liksom hele kroppen tørr.
På jobb har jeg en 0,5l. flaske stående med vann hele tiden, og den fyller jeg opp flere ganger til dagen. Hjemme har jeg 0,5l glass som fylles opp, men en bitteliten dæsj med fun light raspberry lemon. [:D] bare bittelitt! Ikke for mye saft-smak! [8D]

Er ikke så "flink" å drikke jeg heller. Lysten på vann går veldig i perioder. Du drikker ca 1.5liter daglig av det der, klarer du å legge på et par glass til, så blir det bra.... Juice, farris, yoghurt, sitronvann....

Jeg drikker mye. Har egentlig alltid gjort det, men nå er jeg konstant tørst så da bare må jeg drikke......drikker for det meste vann, men på jobben smaker vannet så grusomt at jeg må blande i bittelitt saft sånn at smak og lukt blir borte.
Juice (uten sukker) og frukt hjelper også til at du får i deg væske.

Jeg drikker en del juice og nektarer.
Og jeg er heller ikke glad i vann, av og til kan jeg drikke en del,
men som regel tar jeg såvidt det er med gøy bringebærsaft oppi vannglasset jeg da..
Også har vi kjøleskap med vann og isbit - dispenser, da ble det mye enklere å drikke iskaldt vann ihvertfall.
Men jeg er absolutt ikke flink nok til å få i meg drikke..

Jeg har heller aldri vært noe glad i vann, men etter masse kvalme ogoppkast har jeg ikke orket tanken på saft.....syns den brenner på vei opp igjen hvis du skjønner?
Drakk mye Pepsi Max og slikt før, men nå så fikser jeg ikke kulsyren heller...kan drikke et glass nå og et glass da, men det er liksom toppen....så vann...det blir liksom kun det som ikke er "ille" for meg å drikke...og når det er ordentlig kaldt så er det faktisk ikke så ille..slukker jo tørsten... Har så smått begynt å drikke appelsin juice også, men som sagt...her går det mest i vann om dagen!

Jeg er ikke gla i vann jeg heller så jeg bruker å lage meg en mugge med vann,isbiter og noen sitrondråper i:)
Det er kjempegodt:)

Jeg drikker endel kaldt vann når jeg blir godtesyk, det hjelper godt, da.. [:D]
noenganger iallefall[;)]

jeg har heller ALDRIG klart vann, kun til nød og det er sjeldent......

men prøv juice og nektar...sukkerfri saft hjelper.

lykke til[;)]

Takk for mange gode råd!

Jeg drikker juice også. Men ikke hver dag. Vannholdige frukter spiser jeg også lite av, selv om det er godt. Tanken er der ofte, men herregud for et langt steg det er å få det gjort i virkeligheten... late mennesker? Hi, hi..

Jeg får prøve med litt sitron i vannet, og ha ferdig en flaske i kjøleskapet. Jeg må bare ta meg selv i nakken og virkelig gå inn for at NÅ skal jeg begynne å drikke mer.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste da.. jeg får liksom alltid høre at jeg er sær når vi er ute og spiser sammen med mange andre, og jeg ikke vil ha vann til maten...

Pleier drikke farris bris jeg, de er gode alle sammen[:)]
Ellers er det mye vann og juice.

Får fort vondt i hodet dersom jeg drikker lite i løpet av en dag
så jeg prøver få i meg masse vann..

Back
Topp