Drikker du brus?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
I følge min svigerinne(igjen:P) skal man være forsiktig med brus når man ammer, dette grunnet kullsure som kan skape luft hos bebis.

I følge hun må jeg kun drikke et glass brus om dagen, og helst ikke det heller:P Ikke det at jeg forguder brus altså, men kan da være godt innimellom...spesielt i helger:) Drikker stortsett vann.

Så..jeg lurer på er du så streng med brusdrikking?
I såfall hva brus drikker du, med eller uten sukker?
Uten sukker er kanskje enda verre det da, tenker på søtningsstoffer som aspartam...hmm...

Jeg drikker ikke brus, i fare for at lille skal få vondt i magen. Har ikke gjort det etter fødselen, så jeg har faktisk vært brusfri i over 4 uker! ;) Går overraskende bra! Drikker stort sett vann og saft hvis jeg skal kose meg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ifølge en artikkel på babyverden har ikke kullsyre korn form for innvirkning så lenge du holder deg unna cola. Men det er snakk om koffein innhold

Har aldri fått beskjed om dette med brus av noen slag..og jeg har drukket det når jeg vil;) men fikk beskjed om at babyen kan få vondt i magen om man spiser mye sjokolade og nøtter (dette har dem på sykehuset sagt begge gangene jeg ammet).. man kan jo drikke alkohol, så da går det vel fint med brus å:P og man finner fort ut om barnet reagerer på noe.. hos meg har ingen reagert på noe jeg har spist/drukket;)

☆★hilsen meg★☆

Jeg drikker brus nesten daglig. Ikke i store mengder , men gjerne et glass eller to på kvelden. . Drikker både med sukker og kunstige søtningsstoffer. Ikke cola, forsiktig med pepsi max pga koffein. Har så langt IKKE merka at Jenniva har reagert på det ;)

På "mobben"

Med storesøster kunne jeg ikke drikke noe som innneholdt kullsyre, men har ikke merket noe på lillebror. Nå er det sjelden jeg drikker brus da, så er ikke helt det store problemet. Hvis jeg tar meg et glass så blir det "the real deal" og ikke noe lettbrus - jeg er veldig skeptisk til kunstig søtning, både for babyen sin del og min egen.

Har ikkje drukke brus siden 2 veker før fødsel. Fekk då vite at eg hadde lett svangerskapsdiabetes, så har holdt meg unna pga det :)

Farris med smak må jo være greit å teste ut med da:P? For å se om veslegutt kan reagere på kullsyren..

Jeg drikker brus :) noen ganger i uken. Mest Pepsi Max , cola eller julebrus. Mini har ikke reagert. Men jeg delammer og gir mme i tillegg. ( vet ikke om d har noe å si da men :p )

Har aldri fått beskjed om dette med brus av noen slag..og jeg har drukket det når jeg vil;) men fikk beskjed om at babyen kan få vondt i magen om man spiser mye sjokolade og nøtter (dette har dem på sykehuset sagt begge gangene jeg ammet).. man kan jo drikke alkohol, så da går det vel fint med brus å:P og man finner fort ut om barnet reagerer på noe.. hos meg har ingen reagert på noe jeg har spist/drukket;)

☆★hilsen meg★☆

Kan baby få vondt i magen av nøtter?! Det har jeg aldri hørt, men takk for tips :)

det gjelder vel som med alt annet, noen reagerer på det og noen ikke :-) gjør ikke det her i huset så jeg drikker brus, det må vel bare testes ut :-)

Spiser ganske mye sjokolade!! ;) og litt brus som cola og julebrus i helgene.. Har ikke merket at snuppa reagerer på det! :)

Eller ikke... Det går rett i melka...

Ja, men har man ammet/pumpet seg ferdig, så kan man drikke litt alkohol etterpå.. jeg liker ikke alkohol, så drikker ikke.. men tenker at man fint kan gjøre det samme med brus osv ;)

☆★hilsen meg★☆

Kan baby få vondt i magen av nøtter?! Det har jeg aldri hørt, men takk for tips :)

Altså, jeg har aldri merket noe på mine barn, men dem sa at man bør være forsiktig med det..for noen kan reagere veldig på det.. man kan spise dette, men ikke hive innpå store mengder av gangen :P

☆★hilsen meg★☆

Eller ikke... Det går rett i melka...

Alkoholmengden i mm er den samme som i blodet; promille, ikke prosent. Så lenge barnet er eldre enn 6 uker og er friskt og fint kan man helt fint ta seg en eller to enheter alkohol. Hovedgrunnen til at man ikke skal drikke alkohol når man ammer er at man ikke skal håndtere spedbarn i beruset tilstand. Men det er stor forskjell på å drikke seg dritings på fest, og ta seg et glass vin til maten. Å ta seg en enhet alkohol til god mat, eller som kos på kvelden ser jeg ingenting galt i.

Alkoholmengden i mm er den samme som i blodet; promille, ikke prosent. Så lenge barnet er eldre enn 6 uker og er friskt og fint kan man helt fint ta seg en eller to enheter alkohol. Hovedgrunnen til at man ikke skal drikke alkohol når man ammer er at man ikke skal håndtere spedbarn i beruset tilstand. Men det er stor forskjell på å drikke seg dritings på fest, og ta seg et glass vin til maten. Å ta seg en enhet alkohol til god mat, eller som kos på kvelden ser jeg ingenting galt i.
Den regelen gjelder ikke lengre..

Jeg liker ikke brus lengre jeg :p Men liker farris med lime smak nå da (noe jeg kunne kaste opp av før) å den kullsyra reagerer hun ikke på hvertfall :)

Back
Topp