Drikker dere Pepsi Max?

Solsikken2023

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
:pSluttet med kaffe når jeg fant ut jeg var gravid, men klarer ikke å la vær å drikke pepsi…. Noen som vet om det er gjør noe med pepsi max? :wtf:
 
Så lenge du holder deg sånn ca innenfor anbefalt mengde koffein går det fint :)
 
Drikker 1 kopp kaffe pr. dag og litt cola zero innimellom. Klarer meg ikke helt uten da jeg har en morgenfugl på 10 mnd:dummy1:
 
Helt forståelig!:) Det er jo helt innafor det. Bare jeg som kjenner det er mange år siden jeg var gravid sist, og mye har endret seg siden da:excited001
Jeg drakk ikke kaffe med datter før langt ut i svangerskapet, leste jo så mye rart på nettet. Fordelen nå er at jeg er for travel til å google alt mulig som bare skremmer vannet av meg :p Men det står på helsenorge, tror jeg, hva som er anbefalt maxmengde koffein pr. dag. Det er riktig også at det ikke er store mengdene i brus.
 
Jeg drakk ikke kaffe med datter før langt ut i svangerskapet, leste jo så mye rart på nettet. Fordelen nå er at jeg er for travel til å google alt mulig som bare skremmer vannet av meg :p Men det står på helsenorge, tror jeg, hva som er anbefalt maxmengde koffein pr. dag. Det er riktig også at det ikke er store mengdene i brus.
Haha ja siden det er såpass mange år siden sist er jeg blitt den google dama… :wtf: må rett og slett slutte med det:facepalm: Da skal jeg legge denne ballen død:p
 
Jeg drikker litt Pepsi Max / cola zero :).
Jeg har vel drukket 1 liten boks (250 ml) 2 dager denne uken og 1 glass Pepsi Max i går og 1-2 glass i dag :).
 
Jeg drikker ikke fordi jeg ikke takler smaken :D

Maks anbefalt i følge helsenorge som gravid er ca 1.3 liter såvidt jeg ser, så ville ikke stressa over det pga koffein. Er litt tvetydig forskning rundt kunstig søtningsstoffer og effekt på foster, men helsedirektoratet (som bruker å være ganske restriktive) fraråder det ikke.
 
Er d 1-2 kaffekopper som er innafor?
 
Kuttet ut kaffe nesten, veldig sjeldent jeg drikker det. Pepsi max er heller tingen :hilarious: Drakk ca 3 små glass tidligere i dag.
 
Jeg drikker cola zero og tar en kaffekopp i ny og ne, jeg var totalt avhengig av energidrikke, så litt koffein må jeg ha for å overleve :laughing002
 
Ca 5dl filterkaffe er innafor anbefalingen til det offentlige. Så spørs hvor store kopper du har ;)
Ja nå måtte jeg sjekke, 2,5 kopper for meg det :)
 
Drakk mye pepsimax og energidrikke før, men etter påvist positiv test har jeg trappet ned. Blir kvalm av PM så drukket svært lite siste ukene
Kan nå bruke 2 døgn på en boks med battery eller monster
 
Jeg drikker pmax! Drikker ikke kaffe. Etter at jeg ble gravid har jeg trappet noe ned, men trenger min daglige dose :smiley-angelic002
 
Drikker cola Zero, Pepsi max og kaffe
 
Back
Topp