Drikker dere mye kaffe/te/brus

Blue_

Gift med forumet
Selv har jeg perioder hvor jeg drikker litt Pepsi Max og andre perioder hvor jeg ikke drikker noe særlig.

Det hender også at jeg tar meg én iskaffe (latte) en dag her eller der.

Drikker cola innimellom om jeg sliter veldig med kvalme. Ellers kanskje en kaffemocca en gang i blant. Lite koffein på meg igrunn

Ordinært drikker jeg mye av både kaffe og te, jeg elsker kaffe spesielt [emoji173]

Nå om dagen drikker jeg to kopper kaffe om dagen og en kopp eller to med koffeinfri te.

Drakk alt for mye brus i noen uker nå, hadde så lyst på sitronbrus. Men det har gått litt over nå [emoji4]

Drikker ca 1 kopp kaffe til vanlig, lite brus utenom i helgane.
I dag drakk eg 0,5l cola til lunsj - trøtt og haudeverk og det var det eg hadde lyst på.. :)

Drikker masse te, men ikke svart. I all hovedsak frukt te. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg frosset ihjel på jobb [emoji23] kaffe liker jeg ikke og brus drikker jeg sjeldent, så lett å styre unna. Hender jeg tar meg et glass i ny og ne[emoji4]

Nei,fått helt avsmak. Men jeg drikker sikker 1,5 L melk om dagen. Har så dilla på iskald melk :/

Last edited:
Jeg er nok en kaffe synder ja, drikker nok litt for mye noen dager, i forhold til det som er anbefalt. Men drikker mindre nå enn før graviditeten i hvertfall da ;)
Drikker ikke brus/te, så blir bare koffein gjennom kaffen og hadde nok ikke greid meg uten :)

Elsker te, men fått avsmak på den, fikk det i tidligere svangerskap også. Kaffe liker jeg ikke. Brus kan jeg drikke litt i helgen

Har mistet helt lysten på kaffe. Har kanskje drukket én kaffekopp på 3 uker [emoji14] Drikker noen glass cola zero i helgene [emoji4]

Har kuttet ned kaffekonsumet fra 6-7 kopper til 2 stk om dagen :P Drikker Pepsi Max og Sprite Zero/7-up zero på helg. Har plutselig fått såååå lyst på sitronbrus :D Te elsker jeg og drakk mye før, men nå er det vel 1-2 kopper koffeinfri på jobb for å kompensere for kaffereduksjonen. Har ikkje lyst på te hjemme lenger.

Jeg er ikke så stor på verken te, brus eller kaffe, men det går desto mer sjokolademelk (!) :joyful: Skjønner at det ikke er særlig gunstig med tanke på alt sukkeret som finnes i sjokoladepulveret, men jeg drikker ikke noe særlig med ren melk med mindre jeg spiser grøt eller pannekaker....så jeg trøster meg med at det er bittelitt bedre med sjokolademelk enn INGEN melk! :p

Ikke nå, men drakk pinlig mye brus føre. Nå unner jeg meg én 0.33 colaboks på de gode dagene. Ellers går det mye i melk med oboy og sitronvann.

Kaffelysten kom tilbake rundt uke 11, siden da har jeg moderert med ned til 1-2 kopper kaffe om dagen. Før kunne jeg drikke en hel tv-kanne alene. Drikker en del farris bris i ukedagene, det har jeg så lyst på! Ellers går det mest i vann/ funsaft. Er ikke noe glad i melk[emoji85]

Aldri lagt til meg vanen med kaffe, så ikke no problem å la være akkurat [emoji6]
Klarer ikke brus etter jeg ble gravid, er så oppblåst og får enda mer luftsmerter av det. Kanskje like greit, men savner å drikke annet en vann innimellom

Klarer ikke å drikke kaffe, og frister lite med brus på grunn av kvalme, men har plutselig blidd kjempe glad i Te [emoji28] har aldri brukt å drikke det før [emoji85] men hvor mye koffein er det i te? Står jo ikke noe på pakken, er frukt te..

Aldri lagt til meg vanen med kaffe, så ikke no problem å la være akkurat [emoji6]
Klarer ikke brus etter jeg ble gravid, er så oppblåst og får enda mer luftsmerter av det. Kanskje like greit, men savner å drikke annet en vann innimellom
Jeg ble også lei av å bare drikke vann, så jeg kjøpte meg en 3-liter med eplemost :) Supergodt! :D

Drikk alt for mye kaffe..... har prøvd å trappe helt ned men fikk så ekstremt hau verk at er nødt til å drikke litt for å holde det i sjakk.
Drikk ikke brus så det er jo et lite pluss

Klarer ikke å drikke kaffe, og frister lite med brus på grunn av kvalme, men har plutselig blidd kjempe glad i Te [emoji28] har aldri brukt å drikke det før [emoji85] men hvor mye koffein er det i te? Står jo ikke noe på pakken, er frukt te..
Spørs om det er frukt te med sort eller grønn te i eller ikke.
Ca 50 mg pr kopp te med sort eller grønn te I, og ingenting om det ikke er det.
Feks nypete eller rooibus er koffeinfritt.

Back
Topp