Drikker dere kaffi? (Koffein)

eia89

Betatt av forumet
Jeg var heldigvis ikke noen stordrikker av kaffe før jeg fant ut at jeg var gravid, nå drikker jeg en
kopp om morgenen, for å unngå hodeverk :p

Hva med dere? har dere kutta ut helt ?

Drikker mindre kaffe enn vanlig ja, prøver heller å drikke koffeinfri te istedet... Ikke det at det er mye koffein i vanlig te da, men favoritt teen er koffeinfri da :)

2 små kopper med koffeinholdig kaffe om dagen. (Drikker vanligvis MYE mer!) Supplerer med koffeinfri kaffe når jeg føler at jeg må ha mer. Men det smaker ikke like godt lengre. Det går mest i Farris Bris og sjokomelk nå. ;)

Kaffen har jeg kuttet helt ut. Men det er fordi jeg syns det plutselig smakte blæ :p Også fikk jeg halsbrann av det!

Hehe, jeg har ikke tenkt over at jeg synes det smaker annerledes. Jeg hiver som regel kaffen ganske hurtig innpå på morrakvisten, er sjelden at jeg klarer å drikke opp hele koppen. Kanskje kroppen prøver å fortelle oss noe? :)

fra jeg startet rugeperioden (ivf) kuttet jeg ned til 1-2 små kopper om dagen (MÅTTE ha hver morgen), men nå etter at kvalmen slo inn klarer jeg plutselig ikke å drikke lengre.. :)

Orker ikke tanken på kaffi engang... Akkurat sånn som i forrige svangerskap:/

Jeg har mer lyst på kaffe enn noen gang! Prøver å begrense meg til 1-2 kopper om dagen.

Jeg drakk egentlig mye kaffe før jeg ble gravid, men kutta ned til 2-3 kopper etter at testen var positiv. Nå drikker jeg ikke i det hele tatt, for det smaker plutselig æsj :p Greit egentlig det :)

Kaffen har jeg kutta ut, drikker en sjelden gang i ny og ne da. Men te har jeg plutselig fått dilla på, men prøver å holde meg til kun en stor kopp om dagen.

Jeg jobber med kaffe og te og kan lage meg en latte, cappu eller hva jeg måtte ønske når som helst. Drakk to - tre kopper før men nå tåler jeg ikke lukten av kaffe engang:( litt kjipt når man er omringet av det hver dag:(

Drikker 2 kopper, å det er vel det jeg ca lå på før jeg ble gravid. Føler jeg ligger på "makgrensa" av det anbefalte, men synes det er vanskelig å kutte mer ned :-( Er jo fortsatt innenfor de anbefalte 1-2. Og passer på å ikke fylle krusene helt opp som før :-) Hjelper jo ikke akkurat at jeg er så trøtt på slutten av arbeidsdagen at jeg har mest lyst til å bøtte ned på kaffe for å vokne litt.
Også drikke jeg koffeinfri te (synes uansett de er de beste) og av og til koffeinfri kaffe.

Men synes det er litt vanskelig det der med kaffe. Hvis jeg skal på besøk til noen så vet jeg jo at jeg kommer å bli servert kaffe. Og tror nok folk stusser om jeg sier nei. Men så lenge jeg vet jeg skal på besøk så drikker jeg ikke så mye kaffe på formiddagen :-)

Drikker 1-2 kopper om dagen :)

Jeg jobber med kaffe og te og kan lage meg en latte, cappu eller hva jeg måtte ønske når som helst. Drakk to - tre kopper før men nå tåler jeg ikke lukten av kaffe engang:( litt kjipt når man er omringet av det hver dag:(

Oj! Stakkars deg! :/

Jeg har valgt å holde meg unna kaffe! Stoppet etter positiv test.
Har kjøpt meg Nespresso decaf, faktisk veldig god :) later som om det er kaffe... funker greit :)

Nja.. Jeg drakk en god del kaffe før og da spesielt på jobb, men har kuttet ut all kaffe på jobb og kan heller ta meg en kopp latte eller noe annet godt om kvelden. Vanlig svart kaffe er ikke like godt nå syns jeg... Men er langt fra alle kveldene jeg drikker kaffe nå. Prøver å holde meg litt borte fra det ;-)

Oj! Stakkars deg! :/
Ja den er litt kjip. Sluttet helt med kaffe og cola da jeg gikk gravid med nr. 1. Litt mindre "hysterisk" denne gangen. Koser meg med litt brus da siden jeg ikke orker tanken på kaffe,

Back
Topp