Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Drikker både kaffe, te og brus. Men begrenser nok litt på kaffen. Er ei skikkelig kaffekjærring, som LETT kan drikke et par tvkanner alene, så jeg tenker jeg moderer meg til noen kopper pr dag, slik som jeg har gjort under de forrige svangerskapene. En ting har jeg lært, at det et ingen vits å bli helt hysterisk. Følg anbefalingene(!) fra helsedirektoratet og lev så normalt som mulig ut over dette
Jeg er også en slik kaffekjerring Da vi begynte med prøverørsbehandling drakk jeg fem/seks/sju(?) kopper hver dag. Jeg fikk dundrende hodepine uten min daily fix.
Jeg har klart i løpet av tre måneders tid å kutte ned til kun en eller to kopper hver dag. Nå som jeg endelig har blitt gravid så holder jeg meg til kun en eller to kopper kaffe hver dag Jeg er fornøyd med det.
Forrige svangerskap drakk jeg et par kopper per dag. Denne gangen kutter jeg helt til daglig, men tar meg en kopp hvis det er noe ekstra (kaffebesøk, kafé osv). Har vel drukket to kopper så langt i svangerskapet.
Koffein kan føre til spontanabort, lav fødselsvekt, tidligfødsel o.l., men det står framleis at det skal gå fint med 1-2 kopper for dag Tenker at det e bedre enn å stresse seg i hel for at du ikkje får i deg kaffi! Sjølv drikk eg ein del cola då det ofte e det einaste som gir meg nok energi på dårlige daga (liker ikkje kaffi) og i begynnelsen fekk eg kjempe dårlig samvittighet for det men etter å ha snakka med legen min fekk eg beskjed om at det var mykje bedre at eg drakk eit glass cola eller to framfor å gå i den tilstanden at eg var så slapp eg følte eg skulle besvime
Er som alt anna på bør/bør ikkje lista, alt med måte
Drikker koffeinfri kaffe, og litt Div. te (for det meste koffeinfri). Innimellom tar jeg meg en enkel latte og i dag drakk jeg hele tre glass cola, så litt koffein blir det. Er i uke 14 nå, og drikker mer koffeinholdig nå enn før uke 12.
Haha, ser at jeg svarer i "feil" forum - så tråden i "tidslinja" og så ikke på gruppenavnet. Hører til juli (men det har kanskje ikke så mye å si på dette spørsmålet).