Drikker dere kaffe?

Enkelte dager ligger jeg nok over anbefalt, hovedsakelig pga Pepsi/cola på kvelden i helgene. Drikker 1 kopp kaffe og 2 kopper te i ukedagene, 1-2 kopper kaffe i hverdagene. Men av og til blir kaffen bytta ut med cappuchino så da er jeg allerede over tenker jeg ;)

Holdt meg helt unna i 1. Trimester og noen uker ut i 2. Trim pga kvalme.

Edit: drikker forresten dolce gusto cafe au lait til frokost vanligvis. Den er jo bare 1/4 kaffe og 3/4 melk så hvis kaffen har samme kodeininnhold som traktekaffe så er det jo ikke store mengdene (en kopp er 180-200 ml, så da er det jo ca 0,5 dl kaffe per kopp). Så holder meg i hvertfall under 200 om dagen da :-/

Last edited:
Noen som vet koffeininnhold eller om det finnes en oversikt over koffeininnholdet i Dolce gusto kapslene. Uten å måtte regne fælt på det

Noen som vet koffeininnhold eller om det finnes en oversikt over koffeininnholdet i Dolce gusto kapslene. Uten å måtte regne fælt på det

Denne listen er publisert på et amerikansk babyforum i 2013 av en som hadde spurt på mail til NesCafé, men det går sikkert an å sende mail til NesCafé Norge for å få oversikt i tilfelle det ikke er samme innhold i alle land (eller om noe er endret siden 2013) eller om favoritten din ikke er med i denne oversikten, mangler jo en del. :)

1450032373896.jpg

Jeg drakk 3-4 kopper om dagen før jeg ble gravid. Reduserte til 1 om dagen da jeg testet positivt.
Men, da jeg var 5-6 uker på vei tok kroppen valget for meg. Plutselig en dag ville ikke kroppen ha kaffe.
Nå 16+5, og fortsatt ikke lyst på.
Venter på at lysten skal komme tilbake.

Drikker fra 0-2 kopper daglig. Var avhengig av koffein før graviditeten, så er egentlig ganske befriende å kunne gå uten kaffe uten å bli kjempe dårlig ;)

Jeg liker ikke kaffe, men veldig glad i te, så nøyer meg med en kopp om dagen nå. Har levd på Pepsi Max før, det vil kroppen heldigvis ikke ha noe særlig av nå :)

Før jeg ble gravid elska jeg kaffe , nå frister det ikke i det hele tatt.

Back
Topp