Drikker dere kaffe under prøvingen?

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Har hørt at kaffe ikke er bra under prøvinga og øker risikoen for SA. Kutter dere ut kaffe helt under prøvingen? Hvis dere drikker det hvor mye drikker dere per dag?

Selv tar jeg en kopp på morgenen, men vet hvis jeg blir gravid kommer jeg sikkert til å stoppe av meg selv grunnet tidligere kvalme og oppkast bare ved lukten av kaffe.

Aldri hørt om før. Drikker 2-3 kopper hver dag, hvis ikke får jeg hodepine :happy:

Har hørt at kaffe ikke er bra under prøvinga og øker risikoen for SA. Kutter dere ut kaffe helt under prøvingen? Hvis dere drikker det hvor mye drikker dere per dag?

Selv tar jeg en kopp på morgenen, men vet hvis jeg blir gravid kommer jeg sikkert til å stoppe av meg selv grunnet tidligere kvalme og oppkast bare ved lukten av kaffe.

I moderate mengder kan kaffe og te fint drikkes i prøvetid og under svangerskap :)
Jeg gjorde begge deler. Ikke tro på alt du hører, men sjekk matportalen sine råd til mat i svangerskap og prøvetid, det er det eneste du trenger å forholde deg til :)
Lykke til ❤️

Lev som normalt (med mindre din normal er fylla hver helg, flere kanner kaffe og storrøyking) til testen er positiv fikk jeg beskjed om :)

Drakk dog ikke kaffe da jeg ikke liker det, men drakk cola zero/Pepsi Max.

Drikker fortsatt kaffe, men ikke like mye som ellers rundt EL - TR. Er egentlig skikkelig kaffekjærring.

JA! Kaffi må jeg ha, men begrenser inntaket til 2-3 kopper daglig :) Er ei skikkelig kaffikjerring :coffee

Det anbefales å holde seg til 1-2 enheter/200 gram koffein daglig. 1 enhet = 1 kopp kaffi, te, 1 glass cola osv..

Drikker en kopp om dagen i snitt. Men har prøvd i tre mnd uten positiv test så vurderer å kutte ut alt sånt nå. Vet ikke hvor mye kaffen eventuelt påvirker, men.

Jobber med å kutte det ut helt ut, eget valg, hørt og lest mye om det gjennom et opplegg rundt fertilitet jeg holdt på med i januar. Tenker at siden jeg allerede har opplevd de tingene jeg har er det for å gjøre kroppen sunnest mulig uansett.
Tidligere har jeg ikke brydd meg, men når ting gikk så galt som de gjorde sist så orker jeg ikke leke med sannsynligheter alle veier.

Jeg lever som normalt. Har prøvd i snart tre år, og kan ikke sette livet helt på vent. Nå drikker jeg alkohol 1-2 ganger i året fra før, og lite kaffe, så jeg hadde sikkert justert ned mellom mens og ikm hvis jeg hadde drukket alkohol hyppigere.

Liker ikke kaffe, og er overfølsom for koffein :p
Så lite kaffer her :)
Drikker en ergidrikk av og til om jeg blir veldig trøtt, men bare snakk om kanskje et par ganger i uka
(og nei, energidrikk inneholder ikke kjempemasse koffein og alt mulig :P)

Prøver å begrense det til maks 2 kopper om dagen, men noen dager blir det jo mer og andre ingenting :-) Er jo nesten helt fraholds i prøvetiden, så NOE må jeg da få kunne nyte:p

Drikker kaffe helt som jeg pleier. Jeg drikker en del av det. Men det gikk greit da jeg ble gravid første gangen, da...

Hvis jeg har lyst på en kopp kaffi, så tar jeg en kopp kaffi :) Er ganske sjelden jeg drikker det i utgangspunktet da, så blir ikke så mye uansett :p

Jeg drikker kaffe når jeg ønsker det :-) helt ærlig så lever jeg som normalt. Vi prøvde 3 år med førstemann så til slutt så begynte jeg bare å leve som normalt frem til positiv test. Det samme har jeg tenkt til å gjøre nå når vi prøver på andremann :-)

Jeg drakk kaffe før og under svangerskap med forrige, men begrenset det. Var ordentlig kaffekjerring jeg også, aner ikke hva som skjedde, men nå glemmer jeg å drikke kaffe og det kan gå dagesvis uten :hilarious:

Leser det flere steder og det er mange artikler som snakker om høyere risiko til og med dersom far drakk kaffe. Mannen min drikker jo mye kaffe...

Siden jeg mest sannsynlig hadde kjemisk graviditet i forrige PP og muligens gangen før der igjen så har jeg bestemt meg for å kutte ut kaffe helt. Drakk jo kaffe som normalt (1-2 kopper) da jeg ble gravid med de to andre, men ble gravid super fort da. Drikker nå en te som har lite eller ingen koffein, Yogi Tea. Derimot vet jeg ikke om mannen klarer å kutte kaffe, men han skal prøve å redusere litt siden han drikker mye av det.

https://www.nih.gov/news-events/new...-caffeine-consumption-linked-miscarriage-risk

På fertilitetsklinikken i Porsgrunn sa de 1-2 kopper pr dag var helt innenfor, både i prøvingen og i svangerskapet. Men jeg sluttet å drikke kaffe, men tar avogtil en kaffe mocca eller en cola zero når jeg er på kafé eller restaurant men det er ikke så ofte da :-)
Har hørt at det er høyt inntak av koffein som øker risikoen, så en kopp om morgenen er greit :-)

Back
Topp