Drikker dere alkohol under rugeperioden?

Jeg har ikke gjort det :)

Jeg fikk beskjed av klinikken at man skulle leve som gravid de 2 ukene man ruger, så ingen røyk eller alkohol.
Frem til insett/uttak har jeg levd som normalt, spurte sist gang om jeg kunne drikke lørdag, uttak var på en mandag, og det gikk fint :)

Jeg tok meg to øl tilsammen i Sprøyteperioden, tidlig i perioden. Men ikke i rugeperioden altså fra uttak og utover. Røyker ikke.

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

ikke etter innsett..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Husker overlegen på Riksen sa at det ikke gjorde noe å ta et glass vin eller to etter innsett men tror jeg holdt meg unna husker ikke

Jeg syns man skal holde seg unna alkohol generelt når man kan være gravid/er gravid! Får vondt av å se gravide som røyker og drikker.. Men det er min mening og folk får gjøre som de føler er best selv.. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har aldri drukket noe etter innsett. Drakk litt vin ved to anledninger i sprøyteperioden, og det var mest dekkoperasjon for at våre gjester ikke skulle forstå at jeg var igang med hormoner. Helt ærlig talt hadde jeg dårlig samvittighet etterpå. Men det hadde ikke betydning for utfallet så det er sagt, for nå er jeg gravid ❤️.

Sent from my iPad using BV Forum

Takk for svar.

Kommer sikkert til å holde meg unna vin etter innsett tenker jeg. Gjorde det i starten etter el hadde vært. Men etterhvert når vi forsto at det ikke kom til å bli noe på egenhånd ga jeg litt f..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg sluttet og røyke mange måneder før oppstart men snuset og den la jeg bort før innsett! Drakk ikke alkohol etter dag en med sprøyte :)

Ikke etter innsett for da vet jeg jo at det er et befruktet egg der. Men sånn ellers når vi har prøvd har jeg tatt et glass vin el to etter el. For da visste jeg jo at det kom til å ta tid.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg rører knapt et glass under spraye og sprøyteperioden, så overhodet ingen glass i rugeperioden. Man vet aldri når egget fester seg, og det KAN ta skade av det :)

Nei! Er redd sjansen er dårligere om man drikker eller røyker!! Så i perioden før innsett og tiden til mensen kommer så lever jeg som gravid!

Sent from my iPhone using BV Forum

har hatt et en eller to drink når jeg har vært i spray perioden, ingen ting etter sprøytestart, ble anbefalt å ikke gjøre det

Back
Topp