Drikkeklar NAN

Sienna3

Gift med forumet
Noen som har prøvd å ikke varme den opp? Og har babyen og magen deres likt det? :) (står den kan drikkes kald) Er jo greit om man er på tur da og ikke har oppvarmingsmuligheter...

Jepp, jeg har prøvd og ikke varme den opp. Skulle bare ta det raskt og enkelt en dag vi var på Ikea. Men den gang ei..emoticon
Det ville han ikke ha noe av altså! Ble kjempesinna! Så mor måtte pent varme opp melken først. Og da slukte han hele flaska. Sære gutten minemoticon

Jeg har prøvd og det funker kjempe bra. Første gangen var han litt skeptisk siden den ikke var varm. Så det kan være lurt å teste det en gang hjemme, så ikke man står der uten mulighet til å varme den opp:) Ikke merket noen forskjell på magen.

Leyah skrev:
Mini drikker den kald (romtemp) ingen problem :)

samme her. men siden vi nå har begynt med erstatning hver kveld så har vi kjøpt pulver:)

Her drikkes egentlig alt, varmt eller kaldt :-P hehe...
Jeg trodde ikke babyene skulle ha kaldt, men spurte helsesøster og hun sa så lenge baby ville ha det så gikk det helt fint :-P
Så bare test det ut du, så merker du fort om baby vil ha eller ikke :-D hehe..

Husk at den allerede inneholder Malt :)

Å gjør den? Ikke at jeg tilsetter malt i den da men :) Det visste jeg ikke.

Her får hun den om vi er ute på tur og amming ikke er enkelt, å hun foretrekker den kald, eller romtemperert:)

Sienna3 skrev:

ja det gjør det :) Jenta mi tåler ikke malt :P så jeg føller GODT med om det er malt i ting :P

i ferdig NAN er det malt i hvertfall.. litt usikker på andre ferdig melk, men  isåfall står det jo på pakka :)

LeonoraD skrev:
MiniPuselabb skrev:
Sienna3 skrev:

ja det gjør det :) Jenta mi tåler ikke malt :P så jeg føller GODT med om det er malt i ting :P

i ferdig NAN er det malt i hvertfall.. litt usikker på andre ferdig melk, men  isåfall står det jo på pakka :)

Hø? Jeg sitter med en ferdig drikkekartong NAN foran meg, men det står da ikke noe om malt. Heter det noe annet, kanskje?

Synes det er synd om de tilsetter det siden det gluten og det skal man jo egentlig ikke gi dem før de er 4-6 mnd pga økt fare for glutenintoleranse ved hyppig inntak av dette i tidlig barneår...

men som sagt er det ikke oppgitt dette i innholdsdeklarasjonen.

Ser at både pulveret og den drikkeklare nan inneholder maltodextrin, som er vel malt??! emoticon

LeonoraD skrev:
Sienna3 skrev:
LeonoraD skrev:
MiniPuselabb skrev:
Sienna3 skrev:

Hø? Jeg sitter med en ferdig drikkekartong NAN foran meg, men det står da ikke noe om malt. Heter det noe annet, kanskje?

Synes det er synd om de tilsetter det siden det gluten og det skal man jo egentlig ikke gi dem før de er 4-6 mnd pga økt fare for glutenintoleranse ved hyppig inntak av dette i tidlig barneår...

men som sagt er det ikke oppgitt dette i innholdsdeklarasjonen.

Ser at både pulveret og den drikkeklare nan inneholder maltodextrin, som er vel malt??! emoticon

Nei, det er ikke det samme som maltekstrakt. Maltodextrin inneholder ikke gluten. 

Oki :)

Back
Topp