Drikke...

Sviima

Forelsket i forumet
..jah.. Alle sier tiø meg at jeg må være flink til å drikke vann, og det skulle ljeg veldig gjerne gjort. Er egentlig veeeldig glad i vann, før jeg ble gravid kunne jeg drikke flere liter om dagen :) men nå, er vann lik oppkast :(
Drikker generelt mye, gjerne svaak saft, bare for å ha litt smak :) safta jeg drikker er vel og merke sukkerfri.

Tror dere dette er krise? At jeg ikke får i meg rent vann altså?
Vil jo det beste for lille, men oppkast gagner vel ingen av oss..

Går sikkert helt fint! Vannet tas jo opp i kroppen uansett, og sukkerfritt er jo bedre for tennene enn juice eller brus. Vannet tas opp uansett, og man får også i seg noe væske fra mat.

Eg har hyperemesis for 3 gong no. Legen sa til meg at eg måtte drikke det eg ville når eg ville! Viktigaste for kroppen og baby var væske :-)

Så et forsøk en gang hvor de sjekket hva som var den beste rehydreringsdrikken, og da scoret faktisk melk høyest (over vann og sportsdrikk). Så hvis du liker melk, så kan jo det være et alternativ :)
Jeg har perioder nå hvor jeg har helt dilla på sjokomelk, og i de periodene må jeg oftere på do for å tisse enn hvis jeg drikker mye vann.

Så et forsøk en gang hvor de sjekket hva som var den beste rehydreringsdrikken, og da scoret faktisk melk høyest (over vann og sportsdrikk). Så hvis du liker melk, så kan jo det være et alternativ :)
Jeg har perioder nå hvor jeg har helt dilla på sjokomelk, og i de periodene må jeg oftere på do for å tisse enn hvis jeg drikker mye vann.

Melk har en del sukker da, så selv om det har mye næring er det ikke bra for tennene å drikke så ofte, da tror jeg saft blir bedre :) men melk er bra! Får min daglige dose fra yoghurt, hvitost og en frokostblanding, ikke noe melkeglad her.

Melk har en del sukker da, så selv om det har mye næring er det ikke bra for tennene å drikke så ofte, da tror jeg saft blir bedre :) men melk er bra! Får min daglige dose fra yoghurt, hvitost og en frokostblanding, ikke noe melkeglad her.

Det er sant, da vil sukkerfri saft være det beste i det lange løp ;)
Jeg har merkelig nok blitt laktosetolerant igjen av å bli gravid. Drakk sjokomelk før også, men da gikk det maks 30 min før det ble mageknip og trøbbel, haha :P Men ren melk får jeg ikke i meg.

Jeg sliter med det samme.. Blir så kvalm av vann. Elsker egentlig vann til vanlig. Har sitron i, det hjelper litt. Isbiter smaker kjempevondt. Og kaster opp av tannkrem, så må ha kvalmestillende for å kunne pusse tenna (tenna får gjennomgå dette svangerskapet!). Tror ikke det er krise at det ikke er rent vann. Vann er vann selv om det er supplert med saft ;)

Det er sant, da vil sukkerfri saft være det beste i det lange løp ;)
Jeg har merkelig nok blitt laktosetolerant igjen av å bli gravid. Drakk sjokomelk før også, men da gikk det maks 30 min før det ble mageknip og trøbbel, haha :p Men ren melk får jeg ikke i meg.

Rart med det, er jo flere som forteller at allergiene deres har blitt bedre også av graviditeten. Gøy siden det med laktose ikke er en allergi da. Tro om jeg skal våge meg på litt nugatti for å teste...? :D Hadde neppe vært bra for vekta da, skal være flink og prøver å ikke legge på meg mer enn nødvendig siden jeg alt er overvektig.

Jeg sliter med det samme.. Blir så kvalm av vann. Elsker egentlig vann til vanlig. Har sitron i, det hjelper litt. Isbiter smaker kjempevondt. Og kaster opp av tannkrem, så må ha kvalmestillende for å kunne pusse tenna (tenna får gjennomgå dette svangerskapet!). Tror ikke det er krise at det ikke er rent vann. Vann er vann selv om det er supplert med saft ;)

Hadde en periode hvor jeg syns vann smakte så fælt, litt bæsj rett og slett! Gikk heldigvis over :p

Eg har hyperemesis for 3 gong no. Legen sa til meg at eg måtte drikke det eg ville når eg ville! Viktigaste for kroppen og baby var væske :-)
Jeg har også hypermesis, men vil jo fortsatt at den lille skal ha det den trenger :) men da er det vel greit med saft da :)

Viktigste er at du drikker :-) Har hyperemesis og enkelte dager er det kun sjokomelk som funker og legen har sakt at det er greit så lenge eg får i meg væske :-)

Går sikkert helt fint! Vannet tas jo opp i kroppen uansett, og sukkerfritt er jo bedre for tennene enn juice eller brus. Vannet tas opp uansett, og man får også i seg noe væske fra mat.
Juice og brus frister lite, er liksom bare denna villbringebær safta som smaker no godt :P

Er jo helt tullete, det er vann liksom! Hva er det å bli kvalm av... :S

Har prøvd med sitron i, men uten hell :(
Ååhh, som jeg savner å bælme et glass iskaldt vann :P

Sliter selv med vann og egentlig med det fleste når det gjelder drikke. Mat og egentlig. Har hypermesis i nesten 9 uker.
Regelmessig på sykehuset, føler lever på intravenøs nå og alt er bra. Så tror så lenge du får i deg noe skulle gå bra :)

Trodde det bare var meg som hadde blitt skikkelig fysen på vann,jeg blir også veldig kvalm av vann,men før jeg ble gravid drakk jeg masse.
Men synes det er lettere å drikke Imsdal enn vann fra springen.:)

Trodde det bare var meg som hadde blitt skikkelig fysen på vann,jeg blir også veldig kvalm av vann,men før jeg ble gravid drakk jeg masse.
Men synes det er lettere å drikke Imsdal enn vann fra springen.:)
Jeg har drukket isklar, og det gikk greit, men er ikke det samme som før asså.. :( og kan jo ikke kjøpe vann hele tida heller :P

..jah.. Alle sier tiø meg at jeg må være flink til å drikke vann, og det skulle ljeg veldig gjerne gjort. Er egentlig veeeldig glad i vann, før jeg ble gravid kunne jeg drikke flere liter om dagen :) men nå, er vann lik oppkast :(
Drikker generelt mye, gjerne svaak saft, bare for å ha litt smak :) safta jeg drikker er vel og merke sukkerfri.

Tror dere dette er krise? At jeg ikke får i meg rent vann altså?
Vil jo det beste for lille, men oppkast gagner vel ingen av oss..
Det er flott at du får i deg saft, det er jo vann nok ;) Så lenge du får i deg nok væske er det nok ikke så nøye om det er rent vann eller utblanda. Kroppen filtrerer jo dette selv. For øvrig fikk jeg vite en gang på sykehuset at kroppen trenger 30g vann pr kg kroppsvekt til vanlig. Så da kan du jo regne ut hvor mye du trenger til deg ;) Er man liten og nett trenger man altså ikke 2 liter vann om dagen. Bare et lite tips ;)

Back
Topp