Drikke

Malala

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Er konstant kvalm i det siste dagene fra formiddagen til jeg jeg legger meg og da kommer halsbrann . Må ha ofte mat gjennom dagen , men sliter med drikke . Er utrolig tørst og drakk mye vann men nå blir jeg kvalm når drikker vann også eller noe annet . Noe tips hva kan teste å drikke ?

Er konstant kvalm i det siste dagene fra formiddagen til jeg jeg legger meg og da kommer halsbrann . Må ha ofte mat gjennom dagen , men sliter med drikke . Er utrolig tørst og drakk mye vann men nå blir jeg kvalm når drikker vann også eller noe annet . Noe tips hva kan teste å drikke ?

Har du prøvd deg på cola uten kullsyre? Drikk små slurker av det så kanskje det hjelper. Husker at det hjalp meg som ungen når jeg var kvalm :p

Vann med isbiter funker fint her. Blir værre om vannet ikke er iskaldt..
Vannmelon skal vist fungere godt mot kvalme. Ellers kanskje te? Finnes mye god te som ikke inneholder koffein.

For meg funker;
Iskald iste, da må den vær helt kald.
Farris med lime
Iskal cola/pepsi max på boks

Alt jeg drikker må drikkes med små slurker. Prøv å drikk lite men ofte. Med en gang du tar store slurker er det mye lettere at det kommer opp igjen.

Jeg syns også at vann er for tamt fortiden... må ha noe med smak, vannmelon eller sitronbrus :P

Jeg syns også at vann er for tamt fortiden... må ha noe med smak, vannmelon eller sitronbrus :p
Har testa ut ingefær , sitron , mente hakka alt og har i iskald vann med is biter . Går litt men så stopper det og må ta pause til neste dag :p

Høres rart ut, men jeg har begynt å starte dagen med et glass iskaldt melk!
Har selv dårlige minner om melk fra da jeg har vært kvalm som barn. Men nå synes jeg faktisk det hjelper, og kvalmen forsvinner slik at jeg kan begynne å tenke på frokost etter et par timer. :-)

Den nye farrisen gikk ned på høykant her om dagen. Selv om jeg var kvalm. Men husker ikke va som var tilsatt

Eg har spydd masse i begge forrige svangerskap. Då har lege og jordmor anbefalt meg å drikke lite men ofte. Altså ein slurk kvert 10.min eller noko! Haha, funke ikkje i praksis men som ein liten regel?

saftis... ellers drikker jeg bare ting som ikke smaker så pyton når det kommer i retur. Iste og appelsin juice

Jeg fikk mannen til å lage smoothie til meg nå, var godt at det var kaldt og fruktig :) har også drukket litt cola de sistr dagene, spesielt om morgenen.

Vannmelon og agurk funker bra her. Lettere å få i seg enn væske av og til syns jeg. Men når jeg ikke klarer vann hjelper det med pepsi max men det må være kullsyre og den må være kald. Kanskje isbit og vannis også kan hjelpe?

Huff... nå orker jeg ikke tanken på noe drikke.... veldig merkelig at det skal være så vanskelig å drikke, mat går ned, men ikke drikke.... noe andre som har det sånn??

Huff... nå orker jeg ikke tanken på noe drikke.... veldig merkelig at det skal være så vanskelig å drikke, mat går ned, men ikke drikke.... noe andre som har det sånn??
Sliter ennå med drikke , men tvinger i meg . Sliter med mat også nå. Tvang der og. Lettere å kaste opp om har noe i magen.
Prøv å lage mynte blad i varmt vann , la det stå litt og drikk kald , masse is . Mynte er Bra for magen / magesekken . Kan ha litt sitron opp i .

Back
Topp