Drikke

Mamma'11og'14

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hvor mye drikke får dere i barna i løpet av en dag? Jeg ammer så jeg vet ikke hvor mye melk han drikker, men interessen hans er mindre. Utenom det klarer jeg å få i han 50 ml (!) vann, maks. På nettene er han igjen begynt å våkne 4 ganger fra kl 22 - 06, og godtar ikke annet enn pupp da. Så jeg mistenker at han får for lite i løpet av dagen.. Og så begynner jeg å jobbe om 3 dager, så jeg ser litt mørkt på det nå :/
 
Sliter med å få i han drikke her også, han skjønner absolutt ikke poenget med flaske og ikke tutkopp heller. Gammeldags tutkopp (sånn man ikke trenger suge på) eller glass funker også dårlig da han bare åpner munnen så det renner ut i munnvikene..... Ammer flere ganger om natta enda jeg også... Jeg var borte noen timer en dag (hoppa over to amminger (ammer før han skal sove) og da ble han totalt forstoppa. :-( Dessverre ingen særlig gode råd, bare tenkte jeg skulle gi beskjed om at vi er flere... Her hender det forresten at han tar litt av sånne juicebokser, da kan vi klemme litt på boksen når han har sugerøret i munnen, han liker smaken og det kommer så lite av gangen, så spytter han det som regel ikke ut igjen da.... Lykke til!!
 
Vi begynte tidlig med vann. Som smaksprøve, men ble bare mer og mer. Nå drikker hun ganske mye til måltidene med fast føde.
Bare fortsett å prøv. De vil skjønne det til slutt.
Beste indikasjon på om de får nok er at de har flere tissevåte bleier til dagen.
 
Til å begynne med brukte jeg tåteflaskene med vann i.

Nå bruker vi denne

10175310
 
Har det meste, men uansett vil han bare ha små slurker. Nå er det tåteflaske jeg får i han mest med. Han har våte bleier, men ikke så mange og våte som nattbleien tilsvarer.. Jeg får bare fortsette å forsøke, og evt vurdere den harde nattavvenningen snart :)
 
Til å begynne med brukte jeg tåteflaskene med vann i.

Nå bruker vi denne

10175310
Den bruker vi også, og så har vi tutkoppen fra mam og den flaska med tut fra mam.
Vi begynte tidlig med litt vann til grøten. Ammer ikke så mye nå lenger. Bare litt morgen og kveld. Så prøver å få i henne litt vann, og har blitt flinkere til å drikke.
 
Dårlig på å ta flaske her og. Hun drakk nesten en hel flaske en gang, med melk. Men nå drikker hun ingenting utenom amming.
 
Vi slet lenge, nekta å drikke vann. Jeg blanda litt juice i vannet og da ville han ha. Fra sånn tutkopp det er bilde av lenger opp! Så tok jeg mindre og mindre juice og nå drikker han vann. Ikke store mengder, men litt til hvert måltid.
 
tentke å tipse om litt favorittfrukten i vannet, har tenkt på å gjøre det på min nå.. For ho drikker heller ikke noe særlig med vann, men jeg ammer mye i løpet av dagen.. jeg jobber noen dager i uka å da får ho mme på flaske, men det er også ganske labert... så når jeg kommer hjem så henger ho lenge i puppen (som forsovidt er helt greit siden jeg da er oversprengt...!)
 
Min liker vann men nå om dagen er det mest gøy å drikke vann for så å sprute det ut igjen Bruker flaske med sugerør fra avent og litt baby wow cup.
 
Drikker ca 600-800 ml melk og får mye vann utenom, til måltid og mellom! Tisser mye!
Et tips er imsdalflaske, hørt noen bruker det :)
 
Takk for alle gode svar :) Vi gir nå vann fra en ikea tut-kopp i hardplast, å det ser ut som han drikker litt mer da. Det blir selvfølgelig mer gris, men han er fornøyd. Imsdalflaske er kanskje ikke så dumt å prøve, det skal jeg ha i bakhode til senere :)
 
Back
Topp