Drikke på fest

Renzy

Gift med forumet
Septembergull'17
Maisløyfene 2024
Skal i bursdag i helgen, og orker ikke å drikke brus hele kvelden;) Alle vet at jeg er gravid, så trenger ikke skjule det. Har dere noen gode alternativ til drikke? Synes ikke alkoholfri vin er god, og liker ikke øl...:p

Søk på nett etter alkoholfrie drinker. Mange er enkle å lage selv [emoji2]

Jeg trodde jeg skulle gå på veggen sist svangerskap etter 9 mnd med brus, vann eller eplemost som eneste alkoholfrie drikker - utrolig lei eplejuice!! Jeg synes sitronlemonade er godt, eller pærecideren til Askim, på meny får man også kjøpt en rips/bringebærlemonade som er veldig god og frisk [emoji4]

Det må være noe som er enkelt å ta med, så tror ikke det blir drinker. Men ser de har mye godt på vinmonopolet, kanskje jeg må sjekke det ut:)

Sånn solbærsirup (saft) blandet med sitronbrus istedenfor vann med lime oppi of isbiter er utrolig godt! Det tror eg må lage meg i helgen. Hehe :-)

Eplebobler eller noe i den duren er godt. Er alkoholfri og fås på polet. Hadde den på nyttårsaften.sprudlende epledrikk :)

Fancy eplejuice er helt utrolig godt, koster fort litt, men det gjør jo alkohol også.

Gode is teer eller teer kan også funke. Jeg liker å lage av løsvekt te som feks bestemors hage, som er en koffeinfri frukt-te.
Lager du det som iste sukker du den, og lar kanna trekke over natta i kjøleskap.

Er jo noen alkoholfrie øl som er Ok da! Se på polet, de har litt forskjellig, gode bobler også!

Alkoholfri cider er jo alltid godt, men for meg er det lite som slår et glass iskald Pepsi max[emoji173]

Fancy eplejuice er helt utrolig godt, koster fort litt, men det gjør jo alkohol også.

Gode is teer eller teer kan også funke. Jeg liker å lage av løsvekt te som feks bestemors hage, som er en koffeinfri frukt-te.
Lager du det som iste sukker du den, og lar kanna trekke over natta i kjøleskap.

Trekker du den kaldt? Hvordan gjør du det? Synes alltid iste blir så rart når man lager selv :p

Trekker du den kaldt? Hvordan gjør du det? Synes alltid iste blir så rart når man lager selv :p
Dette blir langt [emoji16]
Lager dette mye på varme sommerdager

Jeg koker opp vann, trekker teen i varmt vann, og rører på dette tidspunktet inn sukker.
Om det er en te med ekte grønn eller sort te i, har jeg bare mer te for menyen vann enn normalt, men passer på at den ikke trekker i mer enn maks 3-4 minutter (blir bitter om den trekker lengre).

Er det en frukt/urtete lar jeg teen være i noen timer/over natta. Plasserer gjerne hele kanna i kjøleskapet når den er romtemperert.

Serveres med isbiter. Om du er usikker på hvor søt du skal lage den, så kan du la vær å sukkre, og heller smake til med sukkerlake. Bare bland varmt vann og mye sukker og ha på ei lita flaske/mugge.

Det ble eplebobler og sitronlimonade fra polet;) Følte at jeg var litt på fest jeg også da:p

Back
Topp