Drikke i jula/ advent

Chilifries

Andre møte med forumet
Jeg elsker vin.
Juletiden for meg er et glass rødvin i den ene hånda og brente mandler i den andre.
Men alkoholen er ikke viktig for meg, det er smaken av rødvin jeg elsker :Heartred
Så nå må dere hjelpe meg, jenter! :nailbiting:
Plis si du har smakt en ok alkoholfri rødvin!

Beklager, men nei. Jeg har smakt mange av de og vin uten alkohol er faktisk ikke vin. Ingeførøl er kjempegodt. Kanskje et greit alternativ?

Jeg har falt for ingefærøl. Funker mot kvalmen min også :hilarious:

Beklager, men nei. Jeg har smakt mange av de og vin uten alkohol er faktisk ikke vin. Ingeførøl er kjempegodt. Kanskje et greit alternativ?

Enig med deg. Jeg har smakt to av de alkoholfrie rødvinene på polet og de smakte en blanding av søppel, seigmenn og gammel rød saft :(
Men jeg hadde liksom håpet at jeg ved en tilfeldighet bare hadde smakt de to dårligste :android:

Da blir det ingerfærøl og gløgg for alle penga da :happy:
Men jeg har hørt at hvis man lager rødvinsgløgg og lar den koke opp så fordamper alkoholen, så skal finne ut om det stemmer så jeg kanskje kan drikke gløgg med god rødvinssmak:cat:

Enig med deg. Jeg har smakt to av de alkoholfrie rødvinene på polet og de smakte en blanding av søppel, seigmenn og gammel rød saft :(
Men jeg hadde liksom håpet at jeg ved en tilfeldighet bare hadde smakt de to dårligste :android:

Da blir det ingerfærøl og gløgg for alle penga da :happy:
Men jeg har hørt at hvis man lager rødvinsgløgg og lar den koke opp så fordamper alkoholen, så skal finne ut om det stemmer så jeg kanskje kan drikke gløgg med god rødvinssmak:cat:

https://www.babyverden.no/gravid/helse-gravid/gravid-bruk-alkohol-matlaging/

Ta dig ett glas kokt glögg du! Skulle det vara bittelitt alkohol igen i det glaset så går det helt fint! nolltolleransen för alkohol här i landet är inte för att ett glas vin är farligt, det är för att dem inte vet VAR gränsen går som dem har satt nolltoleranse. (nu låter det säkert som att jag dricker ett glas vin varje vecka, det gör jag inte. Har inte rört en droppe i nån av mina graviditeter!) Men jag tycker skrämselpropaganda och att göra gravida mer nervösa och hysteriska än dem redan är är så onödigt...

30919725-0D6F-4A8A-B25F-15F49497479B.png

Har vært på "fylla" to helger nå. Tømt over alkoholfri vin på en ekte rødvinsflaske. Smaker høgg! Surt og litt saftete i smaken. Så dessverre kan ikke alkoholfri måle seg med ekte saker. Vi for ta rødvinen i juni

Back
Topp