Drikke fra glass?

Tweak

Forumet er livet
Vi har så smått begynt å venne Julia av med drikkekoppen og over på vanlig glass ved bordet. Bare på en uke har hun blitt kjempeflink og klarer å drikke uten å søle. Sølet blir om hun ikke treffer bordet skikkelig når hun skal sette fra seg glasset.Vi begynte glasstreningen med biola siden det var litt mer tyktflytende, men nå drikker hun vann fra glass også.
I morgen tror jeg at jeg ikke tar fram tutekoppen i det hele tatt og ser hvordan det går!
Flere som er i gang med samme prosjekt?

Her har vi vel holt på siden han var 1 år ca :) men er litt lett å ta frem tutekoppen siden det da blir mindre søl så skulle vel vært flinkere å bare brukt kopp eller glass... Men da er vi nødt å sitte der med ham i hvertfall, for han har oppdaget at det er kjekt å tømme koppen på bordet og plaske i det

oblix skrev:
Her har vi vel holt på siden han var 1 år ca :) men er litt lett å ta frem tutekoppen siden det da blir mindre søl så skulle vel vært flinkere å bare brukt kopp eller glass... Men da er vi nødt å sitte der med ham i hvertfall, for han har oppdaget at det er kjekt å tømme koppen på bordet og plaske i det

Ikke noe er kjekkere enn å få leke med vann vel! Men det er jo egentlig greit å sitte til alle er ferdige, er det ikke det vi prøver å lære de små da?

Her drikker hun også av glass, men må ta det fra henne når hun har drukket "slurken" sin, for ellers blir det ofte mye tull og helling og plasking av/i vannet.
Bruker også tutekoppen fortsatt, men hun synes det er mer spennede å drikke av glass. Vil heller ha av våre glass, enn tutekoppen, så da er det jo like greit hun får eget glass, så  vi får ha vårt i fred.

Vi er igang,, noen dager går det bra, andre dager blir det bare søl for han åpner bare munnen og tømmer nepå! Da er det ikke bare litt som forsvinner til sidene skal jeg si deg...men vi er godt på vei

Her ble jeg plutselig tatt helt på senga når ho en dag forsynte seg av våre glass. Det er vel 3 mnd. siden tenker jeg, og siden da har ho drukket av vanlig glass/plastglass
Må holde et lite øye med ho da, for det er så morsomt å helle vann fra et glass til et annet osv

Bruker fortsatt tutekoppen innimellom, men det blir sjeldnere og sjeldnere.

her går det veldig fint,, har drikket fra kopp en stund nå men inimellom blir det tutte kopp her å vis jeg skal gjøre noe anna,,, her er vi så morsom at når vi blir sint og skal ha alt anna og ikke får det går alt vegge mellom å da er tuttekop fin..

Hun har drukket av vanlige glass og kopper siden hun var rundt 11 mnd gammel, men jeg har fortsatt tutekopper osv.
Kommer an på hvem, hva og hvor. hehe
Til middagen er det iallefall alltid vanlig glass med vann :)

Back
Topp