Drenere ørene, nedsatt hørsel??? Autisme??

Snusmumrikk1

Bli kjent med forumet
Hei! Gutten min har idag vært inne å tatt hørselstest i svak narkose. Der fant de nedsatt hørsel på begge ører, og vann i ørene. Ble satt opp til å drenere ørene.

vi er i gang i med utredning hos Habliteringssenteret, mistanke om autisme pga manglede språk, dårlig språkforståelse og reagerer ikke på navnet (eller ellers når vi prater til han) snakket med HAB og utredning ble utsatt til dreneringen var ferdig.

noen som har vært borte i det samme? Kan det rett og slett være vann i ørene og dårlig hørsel som gjør at forståelsen osv er dårlig?

Er det kun hørsel- og språkrelaterte symptomer han har på autisme? Og hvor gamelt er barnet?
Symptomene han har er at han ikke reagerer på navnet, generelt språk. Ikke språk, og dårlig språkforståelse. Holder seg litt for seg selv når han er med andre barn, men kan leke vedsina dem noen ganger

Symptomene han har er at han ikke reagerer på navnet, generelt språk. Ikke språk, og dårlig språkforståelse. Holder seg litt for seg selv når han er med andre barn, men kan leke vedsina dem noen ganger

Da er det godt mulig at det kun har vært hørselen, og dermed forsinket språkutvikling og forståelse. Jeg har ikke sett gutten din, så kan ikke uttale meg veldig. Men når han kun er to år, ville jeg tro at dårlig hørsel har spilt en større del i utviklingen der. Det er også vanlig å leke mye for seg selv også i den alderen, så det i seg selv er ikke så veldig bekymringsverdig enda. Men hvordan har han vært på øyekontakt, og kan han peke på ting?

Da er det godt mulig at det kun har vært hørselen, og dermed forsinket språkutvikling og forståelse. Jeg har ikke sett gutten din, så kan ikke uttale meg veldig. Men når han kun er to år, ville jeg tro at dårlig hørsel har spilt en større del i utviklingen der. Det er også vanlig å leke mye for seg selv også i den alderen, så det i seg selv er ikke så veldig bekymringsverdig enda. Men hvordan har han vært på øyekontakt, og kan han peke på ting?
Øyekontakt er bra, men peker ikke på ting. Peker på iPad spill, det er det eneste

Det e godt mulig det er hørselen ja, det ser dere når dren er på plass

Her hadde eldstemann ekstremt dårlig språkutvikling og dårlig språkforståelse til han var 3 år. Satt mye for seg selv. Det endret seg helt når han fikk dren og begynte å høre normalt. Måtte ha ekstra hjelp med språk siden han hang så langt etter, men nå har han tatt igjen jevngamle og fungerer fint sosialt. Så det kan kun være hørselen.

Uoppdaget dårlig hørsel kan gi demens-diagnose hos eldre folk. Forundrer meg ikke et sekund om det kan peke i retning autisme hos barn også. Var det mye nedsatt hørsel? Dere får sikkert sett på audiogrammet hvor hørselstapet sitter. Da får dere også vite om det er tale han ikke oppfatter eller om det er andre lyder.

Back
Topp